- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door Florian.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 november 2013 om 21:27 #492714
AnoniemUpdate, : net het plastic busje vervange in de carb,
nu maak die toeren en zak die in, en volgas bijna geen power,vandaag erachter gekomen dat niet door de busje kom maar door dat de filter er maar half opzat :lol
dus morgen naar scooter zaak bellen voor snaar voor de pouli 90 en een pakkingsetje,
dan een nog goede 50cc erop zetten, en gelijk kijken naar zuigerveertjes,
dus dat word morgen blok eronder uit halen,ook gelijk een cater uitvijlen voor de 50cc en kijken of ik de 70cc nog met een schuurpapiertje goed krijg
zoniet dan op zoek naar een vervangde cilinder met kop,27 november 2013 om 15:40 #436881
AnoniemUpdate :27-11-2013,
Vandaag toch weer 1 en ander gedaan en opgezocht,
ook is de pouli 70 met snaar bestelt,
heb nu pouli 90 erop en rijd op een rox teller 40 en die rox teller klopt aardig, dus ongeveer 30/35 echte,
ook een fietsbel erop gezet want ja ze kijke me alleen stom aan als ik eraan kom rijden,
en stepjes erop gezet van een puch dus heb schroef draad door het gat gestoken,
en zo met busjes de stepjes vast geschroeft, moet nog wel dikker schroefdraad hebben,
ook een nieuwe zuiger + zuigerveren gehaalt + een nog goede 50cc cilinder,
hopen dat die dan wel stationaair wil lopen want heb het vermoede dat de cilinder / zuiger
echt gaar zijn omdat het blokje onder een sloop ciao(brom) kom dus weet geschiedenis niet van het blok
dus binnekort cater splitsen en inlaatje op maat maken voor de 13/13 want die heb nu nog niet echt nut
handig als je begeleider een eigen brommer zaak heb :lolhierbij wat foto’s zijn wazig maak morgen bij een nieuwe update wel nieuwe.
& klein vraagje, deze pouli is recht maar hij schut nog steeds,
minder dan eerst maja dat kom ook omdat de andere pouli krom was
kan dit de vertanding zijn in de klok? dit vermoed ik namelijktot de volgende update
28 november 2013 om 18:53 #433718
AnoniemUpdate 28-11-2013
de dag begon zo lekker, maar alles tervergeefs,
zoals ik al dacht is het blok gaar..
en is die onderweg na huis ook gestopt met vonken,
en zelf een agent wauw me thuis brenge:lolconclusie van het oude blok, onsteking gaar
zuiger + cilinder gaar onder andere een kras..
cater lek?ga ik er energie in dat blok steken nee :no
dus ben ook al bezig met een ander cater op maat te maken kwa vijlen, is dit goed genoeg voor 55cc moet nog wel
clean worden gemaakt, dus dat ga me blokje worden, nieuwe lagertjes / keringe / pakking is bestelt,hier wat foto’s
citta zonder blok,
zag al gelijk dat er wat mis was,

dit blokje nu bezig voor de 55cc cilinder,
inlaat niet te groot? moet nog afgewerkt worden?laat maar weten wat jullie ervan vinden!
tot de volgende update!
28 november 2013 om 19:15 #461791Wel even je lager vervangen he:D
Maar opzich ben je lekker bezig zo
28 november 2013 om 19:23 #434998
Anoniemthanks voor je snelle reactie,

haha klopt dat lager moet er nog uit worden getikt, maar was effe aan het kijken hoe en wat kwa vijlen
wil namelijk niet te ver gaan, wil hooguit nog een mm of 1/2 na boven en rond afwerken of vierkant,
dan lijkt het me wel een leuk inlaatje,moet ik toevallig bij het boren van de andere kant naar 13mm een slangeklem om het tuutje doen?
om scheuren en dingen te verkomen?en opboren naar 13mm is tuutje vast klemmen met slangeklem,
13mm boortje en 18mm afstrepen togh? anders denk ik dat ik te ver gaat,dus dat ga me “nieuwe”blokje worden, nieuwe lagertjes / keringe / pakking is bestelt,
:lol
29 november 2013 om 16:49 #453662
Anoniem29-11-2013,
toch nog even een update van deze kant net voor het weekend,vandaag lekker vroeg begonnen, rond 10uur,
inlaatje veder aangepast, en me lager en pakkingen kwamen binnen
ook een nieuwe condosator, 1lager was niet meegekomen, maar even laten controleren
bij de plaatselijke scooter zaak, en die zei die andere lager nog goed was,
alleen was ik uitgeschoten met de vijl en kwam er een krasje in de rechter kant,
ik dacht fuck.. en nu? toen dacht ik misschien ga die wel goed afsluiten als ik het bijwerkt,
dus we zullen zien of dat heeft geholpen, :knuffelnu zo begon ik dus,
met 2 caters en 2blikjes energy en crosants

niet veel later toch maar de vijl gepakt, ik was niet tevereden over hoe de poort eruitzag,
en dus weer even gespeelt en gevijlt met de rattestaart vijl en de vierkante vijltoen kwam ik erachter dat boortje 13 niet in onze boorkolom paste
dus maar de dremel gepakt, wel percies 17,95 mm afgetekent
na een tijdje dremele kwam ik erachter dat boor 13 erin past en rond kon draaie,
dus ik vond het wel genoeg met de dremel en ben toch blij met me inlaat poortje ^^toen toch maar die lelijke lager eruit gehaald,

toen gelijk nieuwe kering erin en lagers op de krukas as gezet en het zooitje weer inelkaar ge zet,

toen was het weer eens tijd om de onsteking terug te zetten op zijn plaats,

en wat was ik blij dat het weer in mekaar zat,
en zo is eigelijk me dagje voorbij gegaan,Maar TOEN kwam ik erachter dat de krukas speling had niet veel hooguit 1mm ofzo..
ik dacht ******* maja tis niet anders geen zin om het weeeer uitelkaar te halen,
heb zo gezegt tegen me begeleider als het niet rijd, of loopt,
dan mag ik een elektronish blokje halen ^^Fijn weekend alvast mensen!
en tot de volgende update ! :bier29 november 2013 om 17:28 #455076Inlaatje lijkt me wel redelijk, dat er speling opzit is natuurlijk niet goed:no
29 november 2013 om 17:36 #455261
Anoniemthanks voor je berichtje SpeedyVespa,
inlaat leek me ook wel goed genoeg voor een 55cc,
en ja iknow speling is gewoon klote, en de scooterzaak zei van ja nog goed dit dat,
dat word eerst kijke hoe en hoe het klinkt als het echt te erg is dan krijg ik elektronish blokje,
en zolang ik er nog een weekje mee door kan puffen vind ik dat goed,
volgende namelijk loon binnen en dan een heeeel leeeeuk blokje kopen =)Begin met Speed eindigt op engine :bier
maar het bier staat hier weer koud dus wij spreken elkaar na het weekend,
doe rustig aan en geniet van het weekend
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.