- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door Florian.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 november 2013 om 17:29 #284333
AnoniemHallo mede gilera freaks.
ik zou me eerst even voor stellen
Ik ben Rick
woon achtig in gelderland @ Tiel
ben op 30-12-91 geboren
& mijn nederlands is niet 100% dus niet opletten :lolik ben weer terug van weg geweest,
der zijn wat dingen gebeurt de afgelopen tijd,
ten 1ste is de citta die ik hier voor had weggegaan, wegens te veel problemen,
kwa moterblok en onsteking. yeah domme fout want hij was echt zuinig,daarna slechte tijd kwa geld zaken( geen werk ) gehad, en heb nu een begeleider die me helpt,
daarna is mijn moeder overleden.. 5januwari dit jaar. :'(
daarna nog is mijn tante overleden..
dus ik heb een hele moeilijke periode achter de rug. 🙁dus ik heb mezelf voor een winter (projectje) 2 dingen cadeu gedaan,
een aerox jajaja het is een scheitdoos, maar dat mag de pret niet drukken,
& JAHWEL EEN GILERA CITTA :bier, ik miste me oude citta soo erg,
dat ik me audio versterker en me sprinter heb geruild tegen de citta van wimpy,
in het real life een maat van me ,
dus daar gaan we mee aan de slag.hier nog 2 oude foto’s van me oude citta,
———————— Vanaf Hier Start het —————————————-
een kleine 3/4 dagen geleden was het dan zo ver,
de ruil is doorgegaan, en ik heb weer een citta in de schuur,
nadeel was alleen 2 beugeltjes die de harley rekje vast houden en de zijkapjes op leunen waren afgebroken,
scheur in de zadel, te lage veren, en blokje moet lopend worden gemaakt
+ 1 big step opknappen !:)[x] beugeltje laten lassen
[x] zadel vervangen
[x] langere veren
[ ] blokje lopend maken / brom blokje nemen,
[x] setup verandere waarschijnlijk 70cc met 13/13 carb en elec onsteking
[x] semi slick banden voor het sportieve look
[x] spuiten
[x] alles kwa missende kappen bij halen
[x] alles kwa elektrisch en motorisch het laten doenalles met een x word gehaalt of word binnekort bestelt,
dit is de citta nu ,
UPDATE : 20-11-2013
zo vandaag maar gekeken of die het deed, en jaa hoor binnen 2 stapen was die lopend,
alleen sproeier te klein, loopt niet zoals het hoort,vanavond ga ik nog wat citta spul ophalen,
en morgen ga ik er mee veder, tevens ook weer langere veren geregeld,brom blokje heb ik nu ook maar lig helemaal uitelkaar,
dus dat van de week ook maar weer bij elkaar zoeken en in elkaar zetten,— UPDAT 20-11-2013 21:10,
een hoop citta spullen opgehaald,
onder anders2x krukas citta/ciao
1x bewerkt
1x brom4x carbs
1x 13/13
2x 12/10
1x 12/72x uitlaat
1x orgineel citta / ciao
1x terugloper van techno2x uber lange veren
wat kapjes boutjes en moertjes en nog wat troep haha,
& Belangrijkste natuurlijk van alles
is de 13/13 carb deze is nog goed.
en een 70cc DR, deze is wel versleten maar word denk ik gehoond,
of een andere voor gehaalt.dus morgen kunnen we weer aan de slag, :rules
UPDATE : 21-11-2013
niet veel kunnen doen, vanwegen werk enzovoort,
wel erachter gekomen dat er een 13/13 op zat maar daar is het schroefje van het vlotterbak dol,
dus morgen ga ik hier een andere 13/13 op zetten en gelijk handvaten zelfde maken ,
voor de rest een beugeltje gemaakt,heeft iemand nog een si achterbrug?
UPDATE: 22-11-2013
zo vandaag van alles gedaan,
andere 13/13 erop alleen bij paar seconde stationaair draaie sla die af.
dus denk sproeier kleiner?+ ik weet nu dat die blok best gaar is hoor de krukas lagers. helaas,
dat word maandag een nieuw blokje maken, en ook meteen cater uitvijlen met een rattestaart vijl of met de 4kante,en ben er achter gekomen dat me achterbrug zo krom als een hoepel is
en de achter pouli ook dus we kunnen maandag weer gaan shoppen,voor de rest stukje gereden en een stuk traanplaat lak vrij gemaakt
en een wit voorwiel erin, helaas loop nu een boutje aan op de band van het voorspatbord,
dat word dus uitvogele hoe en wat,ook moet ik een nieuwe lichtschakelaar aangezien ik nu bijna amper tot geen licht heb,
dit komt omdat de lichtschakelaar kapot is en rechtstreeks verbonden is, en dus meer wattage lampjes in zitten
waardoor ze minder vel branden en dus heel blijven :conEdit:, hier wat foto’s aangezien ik de vanaaf toch niet aan kom aangezien ik dan veel :bier op heb 😕
hier al met het gepolijste traanplaat en nieuwe veertjes
en hier met het witte voorwiel, staat veel beter,
nu ben ik van plan om alle “chrome” deeltjes te polijsten, want het chrome is niet veel meer,
ACHTERBRUG ZO KROM ALS EEN HOEPEL :con
to do :
harley rekje polijsten,
koplamp oreen opnieuw polijsten
achter rekjes opnieuw polijsten
traanplaat opnieuw polijsten,
rem hand vaatjes opnieuw polijsten
achterbrug zoeken,
achterspatbord zoeken
electra in orde maken,en carb probleem oplossen , dat is best irritant want je sta voor een stoplicht dan flikker die uit,
binne 2 meter wel weer aan maar moet toch stationaair kunnen lopen vind ik
+ pouli vervangen lijk net een vibo nu :whistleander zadel die heb ik al, maar is tijdelijk zo 1 zit zadel,
wil graag weer een bananen zadel,Tot de volgende UPDATE :rules
fijn weekend :bierUPDATE 25-11-13
nou zit ik dus te kijken om een blokje aan te passen,
nu heb ik dus 2 krukasjes liggen, en wil graag een brom krukkie erin1krukas is aangepast
1 weet niet wat voor krukas dit is brom/snor?UPDATE : 26-11-2013
Godd… ik rij vandaag helemaal naar scooter zaak daar zoude ze een pouli voor mij apart leggen
kom ik daar aan zegge ze ja net 2min geleden verkocht..
Wat een balletent..
Nou ben ik dus met spoed op zoek naar een pouli..
heeft iemand wat liggen kwa achterbrug / elec onsteking / pouli
en woont hier in de buurt LET ME KNOW![/list]
[left][/left]20 november 2013 om 17:36 #493352Leuk man! Citta in het begin van je perso vind ik ook wel een leuk ding=)!
Citta die je nu hebt moet je inderdaad gaan opknappen, spuiten of poedercoaten?20 november 2013 om 17:45 #493354
Anoniemhaha jaa vond het zelf ook wel grappig,
jaa de 1ste was echt me 1ste liefde kwa citta’s me broer heb er ook wat versleten,
onder andere een witte citta met polini speed egine met 80cc enzovoort,de citta die ik nu heb wil ik of spuiten of poedercoaten, kan het namelijk best goedkoop laten doen,
door het bedrijf waar ik nu in begeleiding loop ( 2 wieler zaak scooter / brommer / motoren van begin jaren 50 tot nu )dus onderdelen zijn zo geregeld, heb ergens nog een vario setje liggen, en kan vanavond nog wat citta spul ophalen voor niks,
dus dat word morgen uitzoeken wat nog bruikbaar is en of het de moeite waar is om de spullen te gebruiken. =)20 november 2013 om 18:08 #493356Succes ermee Rick, het leven kan inderdaad zwaar zijn helemaal zonder Citta 😉 Ik hoop dat je een fijne sleutelwinter heb en ben benieuwd naar het resultaat
20 november 2013 om 18:14 #493357
AnoniemDankje wel Wilk,
jaa klopt dingen die zijn gebeurd is natuurlijk al erg zat,
maar zonder citta zitten is ook erg genoeg,jaa dat hoop ik wel, verwarming doet het weer in de schuur dus koud krijg ik het niet haha,
en ja daarna word het toch me dagelijks vervoertje vind ze zooo lekker rijden,op het bedrijf ook nog wat oude ciao staan voor demontage, (geen kenteken)
dus heb nog wel wat te doen, ook nog mooie oldtimers kwa ciao’s staan voor onderdelen,
eigenlijk te zonde om te demonteren, 😐20 november 2013 om 20:34 #493358Wouw. Wil je ten eerste toch nog condoleren met het verlies van je naasten ongeacht de tijd die eroverheen gaat. Vind ik toch belangrijker dan wat brommertjes!
20 november 2013 om 22:04 #493360
Anoniem@ Dylan, bedankt en klopt wat je zegt, het is voor mij meer afleiding, dit jaar al genoeg rottigheid mee gemaakt,
maar ik doe dit ook om bezig te blijven dan hoef ik er niet telkens aan te denken, maja dat zal ik toch de komende jaren wel houde,22 november 2013 om 21:45 #493383Van dat niet stationair lopen. Wat is je bougie kleur en draai anders je stationair schroef ietsjes meer in. Blijft die dan wel lopen is het prima en heb je last van compressie verlies of valse lucht 😉
23 november 2013 om 01:45 #469017Zo u al respect voor het aantal uurtjes werk wat je gaat hebben aan het polijsten. Dan kies je ook nog chroom delen om te polijsten. :worshippy In ieder geval heb je een mooie winter voor de boeg om dit te realiseren.
En idd niet stationair lopen zal een kwestie van juiste sproeier en aan de stationairschroef draaien zijn. Gezien je dolgedraaide 13/13 wel goed stationair liep alleen nog niet totaal zo als het hoorde?
23 november 2013 om 13:13 #493385
AnoniemDankje wel alle 2,
jaa gelukkig hebben wij een polijst machine op de zaak dus dat zou wel goedkomen,
& jaa ga maandag even sproeier vergroten kijken of dat effect heeft,
+ een achterbrug zoeken,weet iemand waar ik een si achterbrug kan vinden met kappen?
alvast bedankt 🙂
23 november 2013 om 16:11 #493392Voor een achterbrugje gewoon even een gezocht topic openen 😉
26 november 2013 om 15:06 #493045
AnoniemMinder leuke UPDATE ..:boos
26 november 2013 om 15:21 #493409Dat is inderdaad beetje een naaistreek van de zaak.
Ik heb nog wel een pouli 80 liggen voor je. Zie PM
26 november 2013 om 15:55 #493410Hé beter zet je de updates in een nieuwe post. Dit leest veel relaxter dan dat men steeds weer omhoog moet scrollen naar de beginpost en moet zoeken naar de juiste datum;)
Over die krukassen. Ik kan zo 123 niet zien wat eraan de bovenste is bewerkt maar het lijkt mij op een doodnormale Piaggio bromkrukas. Onderste krukas is een Berini krukas ook met bromtimingen.
26 november 2013 om 17:16 #493039
AnoniemThanks alle 2 voor te reageren
en Florian bedankt, dit zou ik voortaan doen,
ik dacht zet het in begin post zodat het overduidelijk blijft,maar dan zou ik voortaan me update’s plaatsen in de new post,
bij de onderste krukas, zijn die inlaat vlakjes bij gevijlt niet goed te zien op de foto,
maak morgen wel duidelijkere foto’s maar dan weet ik in iedergeval dat het 2 brom krukasjes zijn
thanks daar voor,
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.