Vespa-Ciao.NL
:: nieuwe cilinder,..TIKT bij gaslos help??

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden nieuwe cilinder,..TIKT bij gaslos help??

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

bij mij waren het de lagers (voordat ik dus me blok ging reviceren, nee echt?) toen ging hij bij gas los tikken, je voelt hem niet tikken maar vooral horen.

Ik zou gewoon even revicisetje kopen (hier in groningen 9.95) en dan heb je 2 nieuwe lagers, 1 oliekering, 2 van die krukas ringen. ben even naam kwijt. met wss nog voet,kop,carter pakking.

Nou veel succes met reviceren (want ik denk dat dat t is)

groetn

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

polinivespa
      Topic starter

zou best kunne ja..maaaar het blok was helemaal perfect en het is nog een vrij nieuwe vespa,het enige wat iik deed is de cilinder vervangen omdat de oude (originele)was vast gelopen,daarvoor was alles perfect totdat die athena erop kwam(met de oude naaldlager)

ik weet nou in ieder geval dat ik het probleem bij de LAGERS moet zoeke toch?

iaccaloco
        Bijdrager

“Bestel”nummer van je lagers:
          6202.
          Nummer van de keerring:
          15-24-5

Voor de pakkingen moet je maar ff naar de brommerboer op de hoek gaan, hebben ze meestal wel voor Vepsa’s…..:)

***EDIT: meestal ben je goedkoper uit als je voor je lagers en keerringenzooi NIET! naar de brommerboer gaat, maar naar “de betere industriewinkel”
          Wij hebben hier een winkel in Zaandam zitten, die verkoopt dus van bout tot zaagblad, en alles daartussen….
          Zoek dus ff bij jou in de buurt of er ook zo’n zaak is, sch€€lt €cht m€€stal…..!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

iaccaloco
          Bijdrager

:$ ik had de soundfile nog niet gezien…….

Ik weet ’t ook niet natuurlijk, maar:$ ik vind ’t klinken als een zuigerveer-ratel…….:$

Maar kan niet toch, je cylindertje is nieuw toch?:$

polinivespa
            Topic starter

zou eigenlijk niet moete kunne nee…maar revisie all helemaal niet denk ik,ik ga denk ik toch is ff die naaldlager controleren en zuigerveren ik heb heel lang geleden all ooit erder zoiets gehad en toen heb ik de cilinder er opnieuw opgezet en toen was het geratel weg..ik laat het nog weten als ik er mee klaar ben..

ik ga vandaag nieuwe naaldlager en pakkingen halen en dan ga ik er vrijdag middag aan beginne

bedankt voor de reacties

Ciaofrank
              Bijdrager

je hebt neem ik aan wel je zuiger goedom zitten he, anders ratelen je zuigerslotjes misschien wel langs je uitlaatpoort ofzo (?)

iaccaloco
                Bijdrager

Zou ook kunnen idd, en als dat ’t geval is moet je snel zijn, want dan kan ie d’r ook goed stuk van gaan!

Vespaflappie
                  Bijdrager

polinivespa :
                    zou best kunne ja..maaaar het blok was helemaal perfect en het is nog een vrij nieuwe vespa,het enige wat iik deed is de cilinder vervangen omdat de oude (originele)was vast gelopen,daarvoor was alles perfect totdat die athena erop kwam(met de oude naaldlager)

ik weet nou in ieder geval dat ik het probleem bij de LAGERS moet zoeke toch?

Vastlopen si ook net echt bevorderlijk voor je lagertjes he….

polinivespa
                    Topic starter

ik ga nu ff nieuwe naaldlager halen en pakkinge en dan zal ik het blokje er is onderuit halen,ik hou jullie op de hoogte;)

lars1988
                      Bijdrager

klinkt als het tikken van je uitlaat. zoeen citypower wat je erop hebt maakt zoeen raar tikkend geluid als je gas loslaat. volgnes mij is het dat

Edjuh
                        Bijdrager

Ik zag dat mn bovenste zuigeveer vast zat, kan dat de reden zijn dat hij bij mij zo ratelde/schokte?(zichtbaar bij de koppeling).

Vespaflappie
                          Bijdrager

Hmm hij vind het sowieson niet fijn; dat ff voorop; heeft dat ding geen schade opgeleverd??Zonee is het gewoon een kwestie van proberen he:) Succes

iaccaloco
                            Bijdrager

Lijkt mij niet Ed……

Hij heeft ws. alleen z’n topvermogen nooit helemaal optimaal gered, maar dat ie d’rvan zou gaan schokken lijkt me sterk…….

Enneh, Lars, ik vind ’t veel, maar NIET! de uitlaat……..!

Edjuh
                              Bijdrager

@Johnie, nee cilinder+zuiger zien er super uit.

polinivespa
                                Topic starter

ik weet all wat het is…de clinder is gewoon gaar de zuiger zit all vol krassen enzo,ik snap alleen nie hoe da nou all kan het was all bij de 1e keer dat ik hem starte

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.