Vespa-Ciao.NL
:: nieuwe cilinder,..TIKT bij gaslos help??

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden nieuwe cilinder,..TIKT bij gaslos help??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

polinivespa
    Topic starter

ik heb een athena 70 cc erop gelegd 13/13 had ik all…nou sins de eerste keer dat ik met die athena ree,maakte die een tikkent geluid als ik gas los laat,en als ik weer gas geef is het weer weg,gas los en het begint weer…het klinkt net alsof er bijvoorbeeld een revetje ofzo in mijn cilinder zit(als voorbeeld)

het “kon” ook zijn dat er een moer los zat op koppeling of poulie maar dat is ook niet..

ik denk zelf dat er iets met mn koppeling niet goed is
      kan iemand mij helpen?

mvg. Rick

Edjuh
      Bijdrager

Klinkt een beetje als mijn probleem(zie: tikken bij het achterwiel>trouble shooting).

Schudt je koppeling ook? Dat je het echt voelt? Ik weet nog steeds niet wat het bij mij was, het reed wel gewoon, maar bij mij was het ook als ik gas gaf.

Misschien is het wel iets in je cilinder ja, maar daar weet ik verder niets van.

polinivespa
        Topic starter

mn koppeling schudt niet volgens mij…en hij rijd ook gewoon perfect net als de joune,is alleen een kutgeluid als ik gas los laat,en die herrie komt niet van het achterwiel

iaccaloco
          Bijdrager

Heb je alle(kop&voet)pakkingen ertussen zitten?
            Kan zijn dat je zuigertje tegen je kop aantikt…..

Dan zou je ’t op zich altijd moeten horen, maar wie weet……

Is ’t echt een tik, of meer een “holle rammel”?

Kan meerdere dingen zijn……Naaldlager goed?
            Dat klinkt meestal als een holle rammel, bijna een trommelend geluid……

Athena is niet de beste kwaliteit qua zuigers ook….

Maat van me had vroeger een 50snel op z’n Vision gehangen, en die had na 1 week ook een rare trommel/rammel in z’n cylinder….

Bleek dat de pistonpen(!) speling(!) in de zuiger had gekregen, dus hij kon in ’t gat waar ie normaal strak in hoort te zitten gewoon bewegen….!

Heb ’t later nog een keer gezien bij een Peugeot Rapido(is ook Visionblok)

Wasa toch?
            🙁

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

polinivespa
            Topic starter

de naaldlager is inderdaad geen nieuwe meer..en het klinkt als een holle rammel ja…

iemand anders nog ideeen wat het kan zijn?

iaccaloco
              Bijdrager

Misschien je naaldlager?
                😀

Zou ’t zéker ff checken, en als je ’t toch uitmekaar hebt, meteen vernieuwen…….!

‘T zijn de kosten ook niet, en dan weet je iig. zeker dat dát ’t niet meer ken zijn mocht ’t nog niet over zijn toch?!

polinivespa
                Topic starter

oke bedankt! ik ga er een nieuwe in zette..
                  mocht het zijn dat die tikke/rammele dan nog niet over is..weet iemand dan wat het anders kan zijn?

iaccaloco
                  Bijdrager

Dan horen we je wel weer, en probeer er anders evt. een .WAV(= soundfile) van te maken, da’s voor ons ook ff makkelijker!

Succes vriend! 😉

sammie
                    Bijdrager

misschien is je spietje versleten en zit er speling op het vliegwiel
                      als je gasgeeft is die speling er niet omdat er dan druk opstaat
                      maar als je geen gas geeft is er geen druk achter en gaat het klapperen

polinivespa
                      Topic starter

oke weer iets om te controleren..als iemand nog iets weet gewoon berichje achterlaten he! morge ga ik eraan beginne..

IK HEB HET OPGENOMEN HOE KOMT HET NOU HIER OP DE SITE?

polinivespa
                        Topic starter

hier kan je het geluidsbestandje (WAV) downloade.. ik hoop dat iemand er iets aan kan horen,je moet wel goed luistere als ik gas LOS laat(die rammel)

http://s7.yousendit.com/d.aspx?id=39TKVSVMK04WS0CYHHTZ524TNL

woe
                          Bijdrager

je uitlaat?

polinivespa
                            Topic starter

wat mn uitlaat? het gaat over iets in of in de buurt van mn cilinder wat tikt of rateld bij gas los

Vespaflappie
                              Bijdrager

ik had dat toen m’n pistonveertje was losgeschoten…met de gevolgen van dien in mijn 70 w-poorter!:@

polinivespa
                                Topic starter

ik rij nu 2 dagen zo…als het pistonveertje was losgeschoten zou ik dat toch meteen merken ofniet?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.