:: Nieuwe cilinder nu al warm gelopen!? Start nu helemaal niet meer
-
DocsDonateur
66 is veeel te groot. Als je een 43mm cilinder (dus 65cc) hebt, dan moet er een 66 onder, en dan moet je er ook nog een dikkere uitlaat onder zetten.
48 is de standaard sproeier met een 50cc. Als je een 13/13 hebt, en een ander uitlaatje zit je rond de 54/56.
Rond de 60 is als je een 65 cc op een standaard blok zet met een standaard cittypuffertje.
Ik rij zelf momenteel met 66, en ik rij met de setup hier links.
Ik heb me laten informeren bij de brommerboer en die had het erover dat een grotere sproeier niet erg is voor het inrijden en dat ie dan extra smering krijgt.
Maar wat is nou het nadeel als ik op een 66 blijf rijden? Want hij draait in principe wel goed?!
1 maatje groter is idd niet erg bij inrijden.. maar 10 maten te groot kan niet de bedoeling zijn.. ik denk dat hij nog steeds ergens valse lucht trekt..
Ik zal binnenkort eens een 56 proberen, kijken of die anders rijdt.
Ik heb voor nu in ieder geval weer een ander probleem bij gekregen, namelijk dat wanneer ik een paar minuten rijd, begint de zuiger te tikken en het word het naarmate ik verder wil rijden steeds erger. Hij verliest vermogen en slaat dan ook af.
Ik heb zelf het vermoeden dat de koppakking verkeerd zit en dat de zuiger daar tegenaan komt. Dus daar moet ik eerst maar eens naar kijken.
Iemand nog een suggestie wat het anders zou kunnen zijn?
Als ik jou was zou ik even alle pakkingen vervangen etc. (koppakking, voetpakking, carterpakking)
Als jou brommertje met sproeier 66 loopt… Dan betekent dat je motor veelsteveel lucht krijgt, door een lekke pakking ofzo (,toch ?)
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
Ja zo’n vermoeden had ik dus al. Ik vind het alleen een beetje vreemd aangezien ik net voor de warmloper alle pakkingen vervangen heb. Het enigste wat ik kan bedenken is dat na de warmloper, iets met de pakkingen gebeurd is.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.