Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › nieuwe cilinder in 1 minuut warm???
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door xDavex.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 april 2010 om 17:47 #210439
hallo, ik heb vandaag het blok onder me vespa ciao gelegt met een nieuwe dr50. ik starte hem net voor het eerst en liet hem 30 seconde tot 1 minuut lopen en de cilinder voelde al gelijk warm aan en de uitlaat ook. ik heb natuurlijk alles gesmeert voor ik de cilinder erop gezet heb. enige idee waarom die zo snel warm is. mischien koelt ie niet. hij is natuurlijk AC. hoor het graag wat ik kan doen.
alvast bedankt9 april 2010 om 17:50 #231707Cilinders worden sowieso snel warm.
En als je stil staat heb je ook al minder koeling9 april 2010 om 17:53 #231708ik zou alles bij het oud ijzer gooien..
Nee natuurlijk niet,
dit is toch vrij normaal..9 april 2010 om 17:56 #231709vrij logisch dat de cilinder warm wordt, toch? wel belangrijk dat je de koelkappen monteerd, dus ook die bovenop de cilinder.
9 april 2010 om 18:08 #231710ja maar dat je stilstaaat en je start en dat je hem 30 secs grofweg gezegt laat lopen en je voelt dan aan de cilinder en uitlsat dat je je handen bijna verbrand. zo snel kan ie toch niet warm zijn? zou toch na paar meters lopen of zeker 1 min laat lopen..
9 april 2010 om 18:11 #231711Alle koelkapjes erop gezet? Nieuwe/juiste sproeier erin gezet?
9 april 2010 om 18:24 #231712w2at is een goeie maat sproeier, alles is standaart, alleen cilinder is dr50. sproeier 40 nu erin, vind ook dat ie erg stinkt, verbrande benzin ofzo, heb ook maar 1 zwart kapje op cilinder verder is er geen volgens mij behalve buiten kappen enzo. moet ook erg hsrd kicken. vind het erg bijzder snel warm wat bij de vorige niet was, en ook nog noooit mee gemaakt.
9 april 2010 om 18:33 #231713Dat kapje is gewoon goed, er hoort 1 kapje bovenop de cilinder, en 1tje erlangs die ook het vliegwiel bedekt zegmaar…
Stinken… Tja, dat kan van alles wezen.
Ik zou even kijken wat voor carb je hebt, en dan in het sproeiermaat gezocht topic even vragen welke maat andere mensen ook gebruiken 😉
9 april 2010 om 18:40 #231714wat is standaard carb? 12/12 of 13/13? als ik dat weet kom ik stuk verder. maar dan vind ik het nog raar waarom ie zo snel is
9 april 2010 om 19:08 #231715al die domme vragen..
ik heb ook nieuwe cilinder op honda mt gedaan..
dat is volkomen normaal!
enkele tips
-gooi het gas niet te ver open
– vraag niet te veel kracht 😉
-varieer van je toere gebied
– en laat hem niet te veel stationair draaie, want dan wordt ie idd heel snel warm..
– en rijd ook niet TELANG aan 1 stuk..en het is gietijzer dus 500km inrijden, de eerste 100 km echt heel rustig en niet op top
owja en je kan volgens my wel sproeier 50..
ik heb sproeier 50 op deze setup.. wel met vario 🙂en wat staat er op de aansluiting (de klem) op je carb?
sha staat links en rechts iets van 12/12 ofzo??9 april 2010 om 19:14 #231716njs paar rondjes om me huis heen rijden en de cilinder is zo warm dat je je handen LETTERLIJK verbrand als je er aan komt, dat kan toch niet normaal zijn. eerste keer dat ik dit mee maak en dan heb ik zelf nog een aerox. en hij maakt ook veel lawaai, 2 straten verder op hoor je hem nog en zo hard was het niet met de vorige cilinder.
9 april 2010 om 19:24 #231717is normaal…
aerox is dan ook LC!SMEER GENOEG doe zeker 3procent!
33ml en 976ml benzine..
is dus 33ml op 1liter totaal.. is dus 3procent (ogneveer)uitlaat pakking erop?
koppakking?
kop goed aangedraait?9 april 2010 om 19:30 #231718vloeibare pakken tussen cilinder en blok en tussen cilinder en cilinder kop. uitlaapkappen heeft er nooit ogezeten maar kan ik morgen wel voor kijken als dit mocht helpen voor het geluid. kop zit vast. denk als ik nog harder aandraai dat ik de schroef doordraai. ik heb ook nog gekeken op internet en het lijkt mij veel op valse lucht. hij blijft niet statationair lopen en word snel heet. alleen zou niet weten waar die valse lucht vandaan komt. alles zit er goed op aan gesloten en vast.
9 april 2010 om 19:59 #231719sproeier 40 vind ik vrij klein, dat heeft een originele cilinder toch ook??? Jullie zullen moeten weten dat een vespa geen uitlaatpakking heeft. Vloeibare pakking als koppakking is niet echt een heel erg goed idee, koop gewoon een aluminium koppakking. Ik denk dat je gewoon moet afstellen, steek er eens een grotere sproeier in!. Kijk in het “welke sproeier heb ik nodig” topic voor een richtlijn. Let op: dit is een richtlijn, op elk blokje is een andere sproeier gewenst. Liever te groot dan te klein. 1 op 33 is veel te rijk voor de olie van tegenwoordig, smeer gewoon 1 op 50 of desnoods 1 op 40. Zelf smeer ik al mijn spul 1 op 50.
9 april 2010 om 21:47 #230305wat wil 1 op 50 zeggen, hoeveel ml olie op hoeveel benzine?
ik zal eens kijken naar de sproeier, en ook alumunium koppakingen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.