Vespa-Ciao.NL
:: Nieuwe cilinder

Home Forums Techniek Opvoeren Nieuwe cilinder

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespaciao-JP23
    Topic starter

Hallo,

Ik heb weer een vraag:

Heeft het zin om een nieuwe cilinder te kopen, maar een Std cilinderkop erop te houden?
      En kan dit wel?

DarkMagician6
      Bijdrager

Dat kan zeker. Ik moet het verschil tussen een hoge druk kopje nog ervaren, maar het enige merkbare verschil is blijkbaar dat hij net wat stabieler stationair draait…
        Van de andere kant, ik heb hier ook een std kopje liggen dat ooit met een 43mm cilinder gebruikt is en daar zie je dat de koolaanslag heel dicht bij het deco gat komt. Het deco gat bij aftermarket kopjes is kleiner. Als je dus een grotere cilinder gaat halen als 43mm zou ik zowieso een ander kopje aanraden, bij 43mm en kleiner gaat het denk ik meer om de persoonlijke voorkeur uit.

Vespaciao-JP23
        Topic starter

Ten eerste bedankt!
          Ten tweede: voor welke nieuwe cilinder zou ik dan kiezen wil een iets hogere top en sneller optrekken, zou ik dan ook een andere uitlaat moeten kopen, ivm prestatieverlies met een leovince krul?

DarkMagician6
          Bijdrager

Als je niet VEEL harder wilt zou je kunnen kijken naar een 38,4mm DR. Die doet het ook gewoon helemaal top met een Leo krul. Als je bijvoorbeeld een 43mm DR EVO wilt kan het zijn dat de Leo krul hem gaat begrenzen.
            Zolang je bij 38,2-41mm blijft is de Leo krul goed geschikt. :thumb Of je moet er natuurlijk het maximale uit willen halen op top.

Vespaciao-JP23
            Topic starter

Voor welke 41 mm cilinder zou ik dan kiezen?

Welke merken zijn goed etc

Hoeveel cc is een 41 mm?

Citta-ciao
              Donateur

41 polini, 41 DR zijn erg nette kitjes. (55cc).

Vespaciao-JP23
                Topic starter

Op de meeste sites zijn toch geen 55cc cilinders te koop.

DarkMagician6
                  Bijdrager

Heb je heel erg toevallig een P12 krukas tot je beschikking? Want dan heb ik nog wel een nette 41mm DR die ongeveer 800 km gelopen heeft waarvan 500 redelijk rustig aan.

Verder is er ook een Polini 41mm te koop op JMPB, maar ook met een P12 zuiger.

Jelle
                    Moderator

klopt,worden meestal verkocht als 60cc net zoals een 42mm als een 65cc, 43mm als 70cc en 46mm als 80cc.

Terwijl ze helemaal niet die inhoud hebben dus…

DarkMagician6
                      Bijdrager

Jelle :
                        klopt,worden meestal verkocht als 60cc net zoals een 42mm als een 65cc, 43mm als 70cc en 46mm als 80cc.

Terwijl ze helemaal niet die inhoud hebben dus…

Dat heb ik ook altijd raar gevonden, totdat ik Speedbuxy’s perso door gelezen had. Hij was er achter gekomen dat de meeste cilinders kwa timing veel beter uitkomen met een 46mm slag. Dus waarschijnlijk zijn al de inhouden gebaseerd op die 46mm slag, waar die italianen ze dus blijkbaar voor ontworpen hebben.

Martino
                        Moderator

Vergeet dat slagverhaal voor dit topic maar even. Dit klopt niet helemaal. De 41mm DR en Polini cilinders draaien prima op een 43mm slag. Ook kan je de cilinder beter bij zijn boring noemen dan het aantal cc’s. Overigens zijn er ook gewoon zuigerbusjes te verkrijgen zodat je een pen 12 zuiger kunt gebruiken icm pen 10 krukas.

Bekijk ook eens mijn verkooptopic. Ik heb nog een nieuwe 41mm DR cilinder te koop. Veel 41mm cilinders zijn in de winkels niet meer te krijgen, maar door even wat te zoeken bijv. hier op het forum wel te vinden. Net zoals een 41mm Malossi.

Vespaciao-JP23
                          Topic starter

Oke, maar hoe zit dat met die p10 en p12 heb nu een p10 zuiger als dit klopt??
                            Moest nieuwe zuiger andere had warmloper, had klein krasje in cilinder maar is weer netjes gemaakt

Wilk1985
                            Moderator

Je kan het makkelijk opmeten, de bus waarmee je zuiger aan je krukas gaat is 10 of 12mm.

Ik zou je ook die DR50 aanraden trouwens, dan hoef je geen andere cilinderkop en heb je een betrouwbare cilinder met power over het gehele toerenverloop.

Vespaciao-JP23
                              Topic starter

Oke bedankt wilk,

Moet bij die 50cc dr een nieuwe zuiger in?stom van mij, die zuiger krijg je erbij :p

Of kan die Std erin, maar bij 42 mm heb ik andere kop nodig,
                                Dit wil ik eigelijk niet, omdat dit voor mij veel te veel geld gaat kosten.

Wil veel maar heb het geld er niet voor 🙂 helaas)(

Ik weet trouwens zeker dat ik een p10 zuiger heb

Wilk1985
                                Moderator

Een std zuiger kan niet in de dr, die zuiger die in de dr moet is breder. Maar je krijgt er inderdaad een zuiger bij.

Bij een 42mm heb je voor het mooie een andere kop nodig anders heb je een grote kans op lekke koppakkingen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.