Vespa-Ciao.NL
:: Nieuwe carter en passende cilinder (50cc)

Home Forums Techniek Motorisch Nieuwe carter en passende cilinder (50cc)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DannyD
    Topic starter

Goedemorgen,

Wat een handig forum, met heel veel informatie! Ik heb er al veel van op gestoken. Ik zit echter met een vraag waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden.

Ik ben momenteel bezig met het restaureren van een Citta. Ik ben van plan om het motorblok – waar mogelijk – zoveel mogelijk van nieuwe onderdelen te voorzien. Er is nog wel wat keuze, maar ik vind het lastig om de juiste combinatie te vinden.

Ik zou graag een nieuwe carter willen aanschaffen in combinatie met een passende cilinder en krukas, wat naar mijn inziens kritische onderdelen (van het blok) zijn voor een lange levensduur van de citta (correct me if i ‘m wrong).

Ik ben niet van plan om een racemonster te bouwen, een topsnelheid van 60 km/h is voor mij prima, snel optrekken is voor mij een stuk belangrijker. Voor mij is denk ik dan een 50cc of 65cc cilinder voldoende? Ik dacht zelf eerst aan een Polini Speed Engine als Carter, maar ik heb hier gelezen dat een 50cc cilinder niet echt op past.

Wat zou voor mij een goede (betrouwbare) carter + passende cilinder zijn? Ik wil zo min mogelijk customizen en zoveel mogelijk onderdelen gebruiken die dus voor elkaar gemaakt zijn. Online zie ik ook een “zeer voordelige carterset passend op Vespa Ciao, Gilera Citta en Si bromfietsen met een contactpunten ontsteking”. Voordelig is altijd mooi, maar is dit ook degelijk spul? (ik weet niet of ik links mag plaatsen).

Alvast bedankt.

Shark
      Donateur

Je doelt waarschijnlijk op een Chinees carter. Dat is echt hopeloze rommel: problemen met lagers / lagerpassing, lekkend inlaatvlak. Gewoon niet doen.
        Er zijn zat tweedehands originele vespa carters te koop nog gelukkig.

Tuningcarters kan ook, maar beetje duur.
        Idem geldt voor de krukassen.

60km/h kan prima op standaard blok met een goede uitlaat.
        Als je dan toch een speedengine koopt, koop dan ook meteen een 43mm polini of soortgelijk. En een standaard krukas of een goede race krukas

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.