Vespa-Ciao.NL
:: Nieuwe 50 cc race

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Nieuwe 50 cc race

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 113)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

En dan gewoon dat meetwiel achter je brommer zeker? 😀

In dat geval zien we natuurlijk graag een filmpje. Is het al gezegd of staat het ergens, maar wegdek is gewoon asfalt neem ik aan?

Batty
      Topic starter

nee het is een keien pad.
        ze hebben 2 maanden trug vers asfalt neer gelegd.

Florian
        Moderator

Hoe staat het ermee, is er al een datum bekend?

speedbuxy
          Bijdrager

Het staat bij mij op een laag pitje en denk dat dit bij de meesten zo is.
            Ik denk dat het probleem in deze is dat iedereen dit blokje speciaal moet klaar maken voor dit evenement en dat niemand daar echt speciaal zin of spirit voor heeft.
            Want na dat sprintje kan je verder weinig met dat blokje.
            Meeste snelle rijders gaan toch niet in 1x 50cc rijden:D

Misshien is het beter om de 50cc sprint om te dopen in ”vespa sprint race” want denk dat de kans dan groter is dat het eens van de grond gaat komen:thumb
            Want iedereen heeft wel een snel 43mm of 46mm blokje liggen die kan fugeren als evt sprint blokje.
            En als het 1x van de grond komt en we daar onderling wat competitie gevoel opbouwen naar elkaar toe is de drive ook groter om dan weer eens te spreken over een speciale 50cc race:thumb
            Tenmiste ik denk als het gewoon een 43mm en 46mm klasse race word dat er dan veel meer animo is:thumb

erikbloemberg

speedbuxy :
              Tenmiste ik denk als het gewoon een 43mm en 46mm klasse race word dat er dan veel meer animo is:thumb

idd

pepko
              Donateur

ja, wel met verschillende klasses? dat je bv. niet met een 43mm tegen een 48 simo moet XD

Batty
                Topic starter

het staat inderdaad ook bij mij nu even op een laag pitje.

maar een sprint race voor grotere cilinders inhoud hoeft voor mij niet, die verchillen zien we al zat op de toertjes.
                  en het idee is juist ontstaan voor een 50 cc zodat je er een wel een beetje moeite voor moet doen.
                  dus wil je voor grotere cilinders dat doen bespreek dat dan in een andere topic, dan blijft deze schoon.
                  maar ik denk dat de 50 cc race wel een mooie is voor augustus.

Martino
                  Moderator

Helemaal mee eens Batty. En een beetje vespa liefhebber heeft ook de onderdelen voor een 50cc race wel rond slingeren. Het mooie is juist dat we een gelijkwaardige basis hebben. Voor mij blijft de gezelligheid wel voorop staan. En gaat het er niet om wie al dat geld in een simo 2007 engine wil stoppen bijvoorbeeld.

Waar heb jij het over met je simo 2007 engine:?
                    Ik zei een 43mm en 46mm klasse:con

Lees “bijvoorbeeld”. Om aan te geven dat diegene met de mooiste en vaak de duurste onderdelen een voordeel heeft.
                    Maar laten we niet in dit topic hierop door gaan. Zoals TS al voor waarschuwde.

Augustus ziet er prima uit en wanneer we eerst eens een keer de datum hebben gerealiseerd Kan er in navolg van de eerste editie “50cc race” wat moois uit voort komen. Op de agenda is het ook nog aardig leeg op de VCT meeting na dan.

speedbuxy
                    Bijdrager

Ik blijf erbij dat dit weer niks gaat worden of een soort veredelde meeting met een 3 a 4 sprint broms.
                      (hoop natuurlijk op meer maar weet onder tussen wel beter)
                      Maargoed ik zal zeker de spel breker niet wezen gezien ik de getunde cilinder en carters al zo goed als klaar heb:thumb
                      Er moet alleen nog wat afdraai werk aan plaats vinden:thumb

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

als het in augustus is zou ik wellicht ook wel komen 🙂
                        gezien ik dan wat geld heb om een 50 blokje te gaan bouwen.

Batty
                        Topic starter

kop op jongens til er niet te zwaar aan , het is weer eens iets anders en natuurlijk ook gezellig.

jeffrey citta
                          Donateur

mee rijden gaat hem niet woorden, maar komen kijken gaan ik zeker doen

SuperSi
                            Bijdrager

ik kom ook zeker kijken dan, mischien nog wel mee doen met de setup van nu,
                              dan ga ik zeker winnen:lol

fransennies
                              Bijdrager

Hi, erg leuk idee, kom zeker kijken, woon in Heemskerk.

VespaChopper
                                Donateur

Even een vraag aan de organisator.
                                  Als ik onderstaand lees:

Carters.
                                  Groot carter origineel piaggio.
                                  Spoelers: vrij.
                                  Opties: vergroten, flowen, polijsten: vrij.

Geen extra spoelers. !!!

Inlaat spruitstuk moet gewoon blijven zitten.
                                  Inlaat buiten diameter blijft standaard 16 mm.
                                  Inlaat binnen diameter: vrij.
                                  Opties: vergroten, flowen, polijsten, spiraal: vrij

.

Zou een origineel kick-carter dus mogen. Dit is origineel piaggio, met geen extra spoelers.
                                  Enkel de inlaat is iets groter, maar dit mag.

Klopt dit?

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 113)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.