Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Nieuwe 50 cc race
- Dit onderwerp bevat 112 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 augustus 2010 om 20:56 #501371
hallo beste vespa members
Er is een hele tijd geleden idee ontstaan(door speedbuxy) om een race te houden met Orignele getunde Piaggio 50cctjes, de gene die de hoogste topsnelheid haalt binnen een nog te bepalen traject is de winnaar.
Aangezien ik nog een leuk 50cc cilindertje heb liggen waar ik niks mee doe lijkt dit mij nog steeds een leuk idee.Ik wil hierbij dan ook mijn huis ter beschikking stellen om dit als lokatie te gebruiken, voor de gene die het niet weten het is het vespa hotel met een race weg voor de deur met grote loods om nog te gebruiken als pitbox.
Dus heb je suggesties en of ideeën meld je dan aan.Om geen verwarring te krijgen over wat wel en niet mag om een 50cc blokkie te tunen voor deze race is dit Topic geopend.
Verder kun je hier je aanmelden en je idee en vragen neerzetten voor deze race.Wedstrijd en Tune Reglementen 50cc Race.
De race wordt gereden via een afval systeem, 2 personen per race.
Winnaars gaan door. Dit wordt groep 1.
Verliezer gaan naar de groep herkansing.Herkansing groep tegen elkaar.
Winnaars gaan door. Komt zo weer in groep 1.
Verliezers hebben nu 2 x verloren en zijn uit de race en mag niet meer mee doen.Groep 1 tegen elkaar, maar tegen andere tegenstander.
Winnaars gaan door. Komt zo weer in groep 1.
Verliezers zijn uit de race en mag niet meer mee doen.Groep 1 tegen elkaar, maar tegen andere tegenstander.
Winnaars gaan door. Komt zo weer in groep 1
Verliezers zijn uit de race en mag niet meer mee doen.Enz. Enz. Tot er 2 overblijven voor de Finale.
De race wordt verreden op een recht stuk weg van +- 1000 meter, 1 kilometer.
Tune Reglement 50cc blok.
Cilinder.
Originele Piaggio cilinder met maximale boring van 38,4 mm.
Uitlaatpoort buitenaansluiting diameter: 22 mm.
Uitlaatpoort binnen diameter: vrij.
Standaard spoelers: vrij.
Opties: ophogen, vlakken, honen, standaard spoelers vergroten, polijsten: vrij.Geen extra spoelers.!!! Geen lasbewerkingen.!!!
Cilinderkop.
Originele Piaggio kop met maximale diameter van 38,4 mm.
Alle bewerkingen: vrij.
Opties: uithollen, vergroten, polijsten, vlakken of wat je maar wil maken: vrij.Zuiger.
Naar keuze: vrij.
Pistonpen diameter: vrij.
Aantal zuigerveren: vrij.
Alle bewerkingen: vrij.
Opties: verlichten, inkorten, polijsten bovenzijde of wat je maar wil maken: vrij.Carters.
Groot carter origineel piaggio.
Spoelers: vrij.
Opties: vergroten, flowen, polijsten: vrij.Geen extra spoelers. !!!
Inlaat spruitstuk moet gewoon blijven zitten.
Inlaat buiten diameter blijft standaard 16 mm.
Inlaat binnen diameter: vrij.
Opties: vergroten, flowen, polijsten, spiraal: vrij.Klein carter origineel piaggio.
Spoelers: vrij.
Opties: vergroten, flowen, polijsten: vrij.Geen extra spoelers. !!!
Krukas.
Origineel Piaggio krukas met originele slag van 43 mm en originele drijfstang.
Inlaat timing: vrij.
Pistonpen diameter: vrij.
Naaldlager of bronzen bus: vrij.
Drijfstang bewerkingen: vrij.
Opties: Balanceren, verlichten, polijsten: vrij.Ontsteking.
Originele ontstekingen zowel Contactpunten als Elektrisch: vrij.
Ontsteking tijdstip: vrij.
Contactpunt keuze: vrij.
Vliegwiel: moet Origineel zijn maar mag lichter gemaakt worden.Aandrijving.
Poellie is verplicht geen Vario’s.
Poellie maat: vrij.
Koppelinghuis: vrij.
V-snaar: vrij.
Trekveertjes: vrij.
Koppeling schoenen: vrij.
Bromklok of snorklok achterwiel: vrij.
Opties: kettingaandrijving, Adige koppeling schoenen: vrij.Geen versnelling bakken. !!!
Uitlaat.
Uitlaat keuze is vrij zolang de aansluiting cilinder 22mm is.
Demper: vrij.Carburateur.
Carburateur moet op originele plaats zitten met een maximale diameter van 13 mm.
Dell-Orto of Spaco of Ander merk: vrij.
Sproeiermaat: vrij.
Luchtfilter: vrij.
Opties: spiraal, kelk, ramairbox: vrij.Geen 2e Carburateur, zij inlaat, membraan.
Frame.
Frame: moet vespa zijn maar aanpassen is toe gestaan.Brandstof.
Benzine met RON gehalte van maximaal 98.
Mengsmering: vrij.
Er mogen geen toevoegingen of additieven worden gebruikt van welk aard dan ook.Deelnemer regels.
Minimum leeftijd van 16 jaar.
Teams mogen niet meer leden hebben dan 3 Personen.
Bestuurder mag alleen lid zijn van een enkel Tuning Team.
Wanneer een Persoon in een Team A zit, mag deze zelfde Persoon niet in Team B zitten.
Deelnemers en Teams mogen maar met 1 brommer rijden.
Deelnemers moeten member zijn op deze Site.
Iedereen rijdt in de zelfde klasse.Meld je aan.
Groeten Batty (peter)
Deelnemers
EPM Racing Team
Blaffende Croquet Racing Team (edjuh)
speedbuxxy & Citta_Florian
Racing Remco
jelle
javad & martino
hansieb
VespaAvantie
orange ciao
superindo18 augustus 2010 om 21:17 #518710Leuk dat je het weer leven inblaast peter, en bij jou is het ideaal om het te houden!
Dus hierbij heb je mijn aanmelding : -)
Houden we het in de winter voor ideale zuurstoftoevoer? 😉 of wanneer had je in gedachten?
edit:
Niet om de hele discussie weer aan te zwengelen maar met ‘frame vrij’ kan je natuurlijk met een soort ligfiets aankomen, daarmee kan je zo 15km winst halen. Ik zou het op piaggio brommers houden, simpel en eerlijk. Niet dat zoveel een zelfbouw frame kunnen maken maar er zal maar 1 wijsneus zijn….:D
18 augustus 2010 om 21:18 #518711in de winter natuurlijk comprimeerde lucht:D
18 augustus 2010 om 21:42 #518587Regels zijn goed opgesteld. Alleen maakt het nogal wat verschil in snelheid als er een gast van 100 kilo of een jongetje van 50kilo op de brommer zit :P. Maarja dat maakt de vrije uitlaat/frame/enz keuze ook.
Ik ga me helaas niet aanmelden omdat het gewoon te ver is voor mij.
Ben benieuwd wat de hoogste snelheid wordt. Leuk idee!18 augustus 2010 om 21:49 #518712ik zal hem aan passen , zo lang het maar een vespa frame is maar aan passen mag wel.
18 augustus 2010 om 21:57 #518713Ik probeer me in te houden wat betreft de regels. Alhoewel ik graag ze iets anders zou willen zien. Ergens moet iemand een lijn trekken volgens welke regels je zoiets organiseerd. Ik hoop alleen dat dit topic niet weer door jan en alleman wordt volgepost met zijn bevindingen en discussie over de regeltjes en er uiteindelijk hierdoor geen race gaat plaats vinden. Het moet toch een keer gaan lukken?
Het licht nog aan de datum en idd vervoer maar ik doe graag mee.
18 augustus 2010 om 21:57 #518714Dus een kaal frame (zonder spatborden enz) mag dus ook?
18 augustus 2010 om 22:02 #518715uiteraard , maar niet choppen tot een mini ciao.:D
ook al zou het wel gaaf zijn.
18 augustus 2010 om 22:22 #518716Mooi dat het weer eens geprobeerd word, en gezien ik al een getunde 50cc heb liggen heb ik ook zeker wel intresse
Alleen zal ik opzoek moeten naar een bestuurder, want ikzelf ben gewoon te zwaar om uberhoud kans te maken:D:|
Maar mijn intresse heeft het zeker
19 augustus 2010 om 06:41 #518717ik ben al lang bezig met n hi-speed 50cc
kunnen we dit niet fixen als we een grote meeting hebben ofzo?
dan komen wel misschien de meeste mensen.ik zit nu al op 0.95 kw met std 50cc blok 😛
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 augustus 2010 om 09:32 #518720leuk dat er weer wat interesse in is .

Tja het doen tijdens een grote meeting vindt ik ook best, maar dan zie ik het niet meer van de grond komen.
Dan scheuren er al zoveel brommers in de rondte.
Maar ik biedt mijn huis aan . maar ik sta ckr open voor suggesties.
19 augustus 2010 om 09:35 #518721misschien handig om te zorgen dat als je zeker wilt zijn als er niets in de benzine wordt gegooid.
een contributie van bijv 2 p.p te doen en daar wat jerrycans benzine te halen die terplekke door leiding gemixt wordt ;)?
19 augustus 2010 om 09:46 #518722Batty :
leuk dat er weer wat interesse in is .
Tja het doen tijdens een grote meeting vindt ik ook best, maar dan zie ik het niet meer van de grond komen.
Dan scheuren er al zoveel brommers in de rondte.
Maar ik biedt mijn huis aan . maar ik sta ckr open voor suggesties.
Ja ik houd het ook liever apart van een meeting, want meetings zijn meestal van zichzelf al goed gevuld qua tijd, plus je dan ook 2broms mee moet slepen ernaartoe.
(gezien de meeting ook een toer ritje bevat)
Ik vind bij jou thuis een zeer geschikt plek
Zit een mooi recht eind en er is zat ruimte om nog wat te sleutelen
Wat lenneart aanraad is trouwens ook geen slecht idee
19 augustus 2010 om 09:50 #518636Dat is wat overdreven, ik uit van farplay.
Jongens die hier aan mee doen zijn wel de wat serieuzere onder ons.Het gaat toch om een leuke dag hebben, het is weer eens iets anders dan toeren en meeten.
19 augustus 2010 om 09:56 #518723Ja we zijn idd geen duitsers die allemaal rommel door de benz gooien:D
Maar wanneer had je dit evenement op de planning staan? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.