- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 24 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 8 maanden geleden door pepko.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 april 2010 om 18:30 #284377
Nadat ik zelf een paarjaar aan het stoeien ben geweest met een ciao, wilde ik wat anders en kocht ik een scooter.
Ja ik weet het,..maar goed deze is best stoer en goed aan te werken.
Mijn nieuwe speeltje.

Maar mijn meissie bleef maar zeuren, ik mis de Ciao..ik wil ook weer rijden..enz.
Begrijpelijk want ze stond de snor goed en ze reed er graag op.
Nu wilde het toeval dat ik langs een openstaande garage liep waar een si-mix stond.
De mijneer kon ik wel een beetje omdat hij de lokale post bezorgt.
En de si deed het niet meer dus stond afgedankt op een bak fiets.:oVoor 25eurie ging hij mee, wel helemaal compleet.
Maar in erbarmelijke technische staat.

En ze is er blij mee.

Vooral de koppeling, zo versleten dat heb je nog nooit gezien.
Verder buddy stuk, als gevolg van val handelrechts kapot, geen enkele kabel nog goed.
Banden versleten en vies heel vies.
Het achterwiel leek even niet te redden, tenminste de overbrenging dan.
Deze zat los en zo was er meegereden en met 1 bout er scheef ingedraaid.
Maar het viel mee ook dit onderdeel is nog bruikbaar.Even snel tappen en de bout zat weer, dat viel toch weer mee.
Zoals het er nu uit ziet komen er verder weinig verassingen.
Maar je weet nooit…..:?22 april 2010 om 12:25 #460627De SI is nu wat verder gestript.

Ik moet zeggen op zich voor een veel gebruikt snorretje uit 1998(ofzo)ziet het er niet echt slecht uit.
Alles is heel vet en zanderig maarrrr, nog heel goed op te knappen.
Even poetsen en er is weinig rot of andere ellende.(waarschijnlijk door alle vettigheid);)
Wel vond ik weer een kleine “domper”, de zuiger is finaal af.
Zwaar warm gelopen en versleten zuiger veren.:'(

Wonderlijk genoeg heeft de cilinder daar niet erg onder geleden.
Deze is nog best goed op een ondiep krasje na.
Daar had ik nog een zo goed als nieuw zuigertje voor liggen dus geen probleem eigenlijk.
Verder alle lagers nog in puikke conditie, olie pompje nog prima.

Alleen zijn alle slangetjes keihard geworden.
Die zijn makkelijk te vervangen, geen punt voor passie.:DDe kop was gewoon 1 zand klomp geworden, en heeft flinke kool aanslag.

Dankbaar werk om op te knappen dus.22 april 2010 om 14:08 #460630Erg mooie prijs voor een snor!
Ben benieuwd hoe je hem gaat maken;)
Ik blijf hem volgen:D22 april 2010 om 14:22 #460632Ik vind dat si zadel echt heel mooi op een si.. Helaas dat hij gescheurd is. Neem je nu zo’n 1zits of weer zo’n bank?:P
En een jonge si mix voor 25 euro is natuurlijk geen geld:)
22 april 2010 om 17:37 #460641net prijsje ja… ga je hem helemaal opknappen? /spuiten etc. ?
25 april 2010 om 19:52 #460722Na wat eerlijk knutselwerk is er alweer wat klaar.
Het motorblokje is weer keurig.:)
Het zuigertje is vervangen.
De voetpakking, krukaskering ontsteking kant en alles is weer keurig schoon.

En wat was alles vies.
Zelfs het waaier gedeelte onder het zwarte plastic kapje was onwijs vet.
Echt een dikke laag.
Nu bleek wel dat de krukas keering niet goed op zijn plek zat.
Hij zat scheef en was hard geworden.
Tevens plopte hij er zo uit.
Vervangen dus en weer een zekerheid dat tie straks weer perfect loopt.
Na het maken van de foto’s heb ik ook een goede kwaliteit slang gehaald.
Deze word niet hard.
Alle lengtes, voor de benzine en oliepompje, zitten alweer op het blokkie en hij kan er zo weer onder gehangen worden.8)Ook kwamen er onderdelen binnen afgelopen week.
Revisie set cardan, voet pakking, stepjes, bokje(die was weg), nieuw handvat links met handel.
Kabels en zo nog wat.

Er zijn nog wat onderdelen onderweg maar bijna alles is binnen.
Alleen het nieuwe koppeling huis(tweedehands) wil nog even niet lukken.
Er is er een te krijgen via marktplaats in mijn woonplaats maar die heeft na 1 mail er de brui aan gegeven.
Zo jammer zo dichtbij maar zover weg.:(Nog wat antwoorden;
Ja hij wordt weer als nieuw, technisch en uiterlijk.
Plus wat personalisering natuurlijk.
Poedercoat job, voor de kleur, steppies geen trappers en wat kleine leuke details.
De buddy komt ook weer terug,, alleen de bekleding is nog lastig.
Van dit type zijn er slecht dekkies te verkrijgen.
Ik heb er een besteld maar dat is waarschijnlijk de verkeerde.25 april 2010 om 19:55 #460723Ik heb nog wel een koppelingshuis voor je, pm maar
27 april 2010 om 18:28 #460778Gisteren en vandaag heb ik de aandacht op de achter brug en achterwiel gericht.
Eerst de achterbrug maar eens schoongemaakt en ook die was zo smerig, vet en duimen dik zand.:'(

Na deze actie besloot ik om de achterbrug alvast te laten coaten.

Voor dit ging gebeuren moest de nieuwe bokas pas gemaakt worden.
Deze as was wat dikker dan de originele.
Helemaal niet erg want de wat uitgelopen gaten zijn nu weer mooi rond.
En de bok past fantastisch.

Eerst dacht ik dat de brug nog wel goed in de verf zat, maar achteraf was er toch hier en daar wat roest en beschadigingen.
Dus deze worden gestraald en weer mooi matzwart 9005 2 laags poedergecoat.Toen dit onderweg was ben ik de cardan aandrijving uit het achterwiel gaan reviseren.
Ten minste de poulie as en de hoofd as hebben nieuwe lagers en nieuwe keringen.
Ook was de remschoen aardig dun en die had ik nog leggen dus die kan ook weer een tijdje.

Nu was het schroef draad van de hoofdas wat slecht.
Het toeval wilde dat ik een uitstekende donor aandrijving had liggen.
Waar ik mooi de as van kon stelen.
Een keurig resultaat naar wij dachten.8)
De cardan draait weer heel mooi en is natuurlijk weer gevuld met uitstekende olie.
Wat een verschil weer met de eerste foto.Wat ik leuk vind van de SI is dat als straks de achterbrug klaar is.
De motor erin kan, de bok eronder en het achterwiel erin.
Dan is dit toch een soort oer scooter omdat de aandrijving en motor en achterwiel als 1 zijn.:lol28 april 2010 om 16:47 #460805Joepie vandaag alweer mijn achterbrug terug van de poedercoat.
En wauw wat word dat toch altijd mooi…
Het is bijna therapie om naar te kijken, beter als nieuw.Hij is mooi fijn gestraald en daardoor zijn kleine onvolkomen heden verdwenen.
En dubble laags gecoat dus beter beschermt tegen roest.
kijk maar..

Morgen ga ik het motorblok en de bok en achterwiel samenbouwen.
Ik heb er zin in..=)28 april 2010 om 16:53 #460806gister de achterbrug weg gebracht en nu alweer terug?
ziet er allemaal netjes uit
29 april 2010 om 08:18 #46082225 Euro voor een SI mix met snorkenteken? Echt een topdeal!
Mijn complimenten voor de goede stapsgewijze aanpak van het project. Wordt vast een mooi eindresultaat.
Ben ook wel benieuwd of dat zadelhoesje gaat passen, dat probleem heb ik nl. ook.
Mocht je nog iets nodig hebben voor een SI MIX dan kun je altijd bij mij aankloppen.
29 april 2010 om 15:39 #460825Nou, vandaag was weer een spannende dag.
Het motortje en achterbrug zijn weer samengevoegd.
Het zit er weer heel netjes uit.8)
een plaatje.

Zeg nu zelfs bijna als nieuw, helaas zijn de velgen wel redelijk maar je ziet wel de gebruiksporen.
Zoals op de bovenste foto stond het erbij vanochtend netjes bij.
Ik was heel tevreden, en tringg de bel gaat, easyparts doos met de banden.
Je snapt wel dat die er even op moest.;)Dus toen werd het zo….

Het voorwiel is ook klaar, schoongemaakt, nieuw vetje in de lagers.
En een nieuwe band.
En als kers op het toetje, mooie Malossi ventieldopjes.

Nog even dit, deze banden zijn tot nu toe echte aanraders.:!
Ten minste als het door de band komt, want als ze om de velg liggen dan is de band direct goed rond.
Ook slingerd hij niet.
Bij mijn Ciao kreeg ik ze er niet zo mooi op als deze.(Dat waren swallow banden)
Ondanks veelvuldig wasmiddel gebruik.
Ook het profiel is mooi, semi slick met draai richting.(real sportie)=)
Het is de Sava mc2.Even over het buddie deckje, waarschijnlijk is het deck wat ik krijg de verkeerde.
Maar het blijkt dat ik een familie lid heb met een naaialtelier en die kan dat ook opnieuw bekleden.
Dus die zetten we even aan het werk.1 mei 2010 om 08:54 #460845Dit ding wordt dus weer alsof hij uit de fabriek komt rollen. Word echt een prachtsnor!8)
4 mei 2010 om 13:16 #460871Word mooi man!
4 mei 2010 om 15:41 #440235Goed bezig zeg!
Heel mooi stapsgewijs alles bij langs lopen en opknappen.
Brug en blokje zien er weer als nieuw uit.
Ben benieuwd naar het eindresultaat, zal zeker wat meer waard worden als €25,- 😉
Pff, mooi bedrag zeg, en dan ook nog eens op kenteken ook!Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.