- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 7 maanden geleden door sjaak trekhaak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 augustus 2009 om 06:49 #187700
volgens mij wel kan misschien ook nog een 14/14 zijn geweest maar dat ding was toch een beetje gekieteld denk ik.
gr.
14 augustus 2009 om 14:50 #18663314/14 heb ik nog nooit van gehoor heeft die dat gewoon op de normale inlaat gedaan?
pf zij-inlaatgr max
28 augustus 2009 om 06:54 #195644hallo,
ik heb nog een vraagje kan iemand me zeggen wat ik bij een evolution engine moet kopen om er het beste uit te halen?
wil de max snelheid eruit zien te halen maar niet te overdreven met duizende euro’s.
dus eerst een volle wangen maar wat is daar het beste van?
een 80cc maar welk merk met beste prestatiekan er trouwens een zijinlaat op de evo engine of is dat de oliepomp
gr
28 augustus 2009 om 06:59 #195643op een polini evo heb je natuurlijk een bijbehorende mooi 19mm carburateur.
in de engine is eht voor de hand liggend een vollewangen krukas te monteren van bijv. mazzuchelli of anders malossi.
en een 80cc cilinder is idd wel lekker. je kan een polini 80 nemen maar bijv ook achter een mooi pinasco of malossi gaan.een goeie hoogtoerige pijp als een proma cc een polini top one.. een simo racing of een Ninja is uiteraard ook aan te raden.
als je dit allemaal hebt en je rijdt op poulie moet je goed hard rijden..
op vario is het ook leuk mits je malossi vertanding monteerd!
Mike28 augustus 2009 om 07:00 #195645Je kan er een oliepomp op bouwen ja, met een mix krukas dus, geen zij-inlaat(waarom zou je ook…).
Prestaties tussen malossi en mazzuchelli zullen niet verschillen denk ik. Malossi is misschien wel sterker maar volgens mij is mazz. ook prima.
Als cilinder zou ik een bewerkte 46mm nemen, polini, pinasco malossi zijn allemaal snel op een evo maar ze kunnen zeker wat gekieteld worden. Als ik jou was zou ik dat laten doen. Je kan als voorbeeld arvids 46mm polini nemen, kijk in het topic van michels subaru ciao of arvids perso een eindje terug.
28 augustus 2009 om 08:18 #186733hallo,
welke van de 3 cilinders is dan de beste voor snelheid ik wil hem eventueel bij epc laten tunen
ik wil voor uitlaat gaan voor de ninja voor de looks en ook de prestaties.
is er ook een 21mm op de evo te zetten anders koop ik me die ook gelijk erbij.
en vliegwiel ik heb een pinasco vliegwiel te koop zien liggen bij epc is dit een voordeel als ik het monteer?
verder de vespa ik wil graag een ebr voorvork en achter dichtlassen het gat tussen de verstevigingsstangen en de spatkap bij het zadel zoals er wel meer word gedaan bij sprinters want dat wil ik er eigelijk van maken een echte
sprinter.kan iemand me de geschatte snelheid zeggen met 21mm del. evolution volle wangen mallossie en ninja met pinasco vliegwiel
alles nog een laten tunen bij epc zoals carter en cilinder en dan nog de aangerade cilinder?ik wil schijfremmen monteren op het wiel heeft hier iemand ervaring meer vind de trommel remmen toch iets te link
en schijf is ook mooier.verder wil ik een stage 6 luchtfilter voor de looks en het frame prof laten spuiten polini blauw
gaat dit allemaal lukken voor 2000 euro?
gr.
28 augustus 2009 om 08:29 #195646Met dat budget kan je beter een 2e hands Derbi Gpr, aprilia rs kopen, die rijden ontgrensd met een snelle uitlaat even snel als de setup die je in gedachten hebt met 10 keer betere wegligging, remmen etc.
-Ebr is troep! Je kan nog beter een citta vork nemen.
-Schijfrem kan uiteraard, staan wat voorbeelden op de site.
-Gebruik de 19mm van de evo set, die is namelijk heel anders dan een standaard phbg, schroeven rechts, klemaansluiting.
-Cilinder, lees de mening en ervaring topics.
Maar ik blijf erbij dat het zonde van je geld is.
28 augustus 2009 om 09:09 #195647hallo,
het feit is dat ik een vespa wil en niks ander dat zijn teminste fijne brommertjes waar om op te voeren nog wat
werk aan vereist dient te worden ik wil geen brommer waar je een andere uitlaat onder legt en al gelijk stukken
hader gaat dat is niet mannelijk.het word de volgende set up:
Polini Cilinderkit 46MM Ciao van jmpb.nl (is dit een goede en snelle cilinder?)
evolution polini carter met 19mm del.
pinasco vliegwiel
simonini race koppeling
vollewangen krukas van mallossi of mazzuchelli
en nog laten tunen bij epc carters en cilinder
ninja uitlaat
70 polie miss vario met racevertanding.anderen voorvork
aantal dingen dicht lassen
dodemansknop erop
race stuur met snelgas
kleuren kabels
neon licht met led voor en achter
speciaal spatbort voor
extra tankje maken voor reserven benzine
costom lak met airbrush figuren erop
nieuwe brede banden
gepowerkoate velgen
lichtgevende wieldopjes
stuun voor monster op te zettengraag reacties hierop en graag een geschatte snelheid
mvg,
virgil
28 augustus 2009 om 09:44 #1956481polini 80 is niet snel maar evt wel snel te maken.(persoonlijk zou ik een 43mm dr evo monteren is uit de doos sneller)
2Evo carters niks mis mee
3Pinasco wiel zou ik niet doen gewoon een orgineeltje laten afdraaien is dan zelfs nog lichter dan een pinasco wiel.
4Simo koppeling niks mis mee.
5Volle wangen kruk vind ik zonde van het geld merk je niks van.
6Laten tunen?Je wou het toch zelf doen anders was het niet mannelijk?
7Ninja vind ik persoonlijk een bagger uitlaat.
8Poeli kan alleen trekt onderin niet top.28 augustus 2009 om 09:56 #195649hallo,
de vollewangen staat wel overal aangeschreven als (voor beste prestaties volle wangen krukas)
is er niets wat op ninja lijkt maar beter is voor 80cc
ik wil het liefste toch een 80 is ruiger iedereen heeft 70cc
kan iemand me een site geven waar ik een goede snele nieuwe 80cc malossi of pinasco kan vinden
ik bedoel niet op die manier omdat je het zoals epc je carter en cilinder tuned nooit zelf gedaan krijgt
ik bedoel dat het veel werk is om al de onderdelen bij elkaar te zoeken om er iets moois van te makenik haal miss een vario van mallossi
gr.
28 augustus 2009 om 10:00 #195650Een 46mm is 72cc.
Ik zou eerder een calibrata of andere simonini uitlaat pakken.
28 augustus 2009 om 10:22 #186732virgil :
hallo,de vollewangen staat wel overal aangeschreven als (voor beste prestaties volle wangen krukas)
Ja dat zijn ook verneukende opmerking zeker voor je beurs.
Want ik durf te wedden dat niemand het verschil merkt tussen een volle wangen of orgineel.
Ik rijd namelijk met een orgineel krukje in m,n evo, maar er is niemand die mij bijhoud met een 43mm cilinder en zelfs de 46mm cilinders is het nog niet gelukt.
Hoogste score op de laaste vespa meeting was ook maar weer net 2kw, terwijl ik met m,n evo met orginele kruk daar easy overheen draai.28 augustus 2009 om 10:56 #195651Niet gek als je kijkt hoe weinig ruimte er is in het carter om het mengsel van achter naar voren te laten stromen:

(ja dit is een reedvalve, maar bij evo is het niet veel beter)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 augustus 2009 om 11:57 #195652Das idd ook een theorie die ik mee vind spelen.
Want al het mengsel moet dan idd tussen de drijfstang door die ook nog eens vet in beweging is.
(en evo is idd nog erger qua doorlaat dan de reedvalve)28 augustus 2009 om 12:08 #195653Als je hard wil kun je beter een originele monteren;) Veel meer ruimte. Met een volle wangen stijgt je carterdruk. Dit is positief voor lage toerentallen maar niet voor hoge;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.