Vespa-Ciao.NL
:: Nieuw hier

Home Forums Algemeen Even voorstellen Nieuw hier

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta
    Topic starter

He hallo. Nieuw hier op het forum.hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg kunnen helpen  Vandaag een citta kunnen overnemen  voor weinig. Hij is 2 jaar geleden rijdend weggezet.
      Ik zit alleen met een aantal vragen mbt  electra. Op het moment vonkt hij niet.
      Hij is  voorzien van en onbegrensde oranje bobine 3 polig groen wit rood.
      Ik zelf denk dat het een massa prolbeem is. Er zit een massa aansluiting op het motorblok zelf,maar nu zit massa op een van de blokbouten waarmee blok opgehangen is.  Of de contactpunten zijn  vervuild?Verder komen er nog 3 andere draden uit het blok. Ik neem aan dat deze voor de verlichting zijn?
      Verder is het een kwestie van tank en carb  schoonmaken  en dan zou ie het toch gewoon moeten gaan doen.
      Alvast bedankt voor het meedenken
      Gr.Niels

Wim
      Bijdrager

Drie polige bobine en contactpunten? Dat is vreemd.
        Wat heb je zelf allemaal al gedaan? en bekeken?
        Hij was toch rijdend weggezet?
        En doe maar wat foto’s van het blokje en bedrading en bobine etc

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Citta
        Topic starter

Goedemorgen wim
          Ik heb het een en ander al gevonden op het forum. Het is een electronisch blok met cdi.  Blok hing los in het frame  dus ik denk dat er geen of weinig massa gemaakt werd. Nu eerst alles gedemeonteerd en met juiste bouten  en weer in elkaar zetten. En dan hopen dat het starten en lopen is.

Wim
          Bijdrager

Mooi, we horen het wel weer.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.