Vespa-Ciao.NL
:: Nieuw evoblok afstellen met pinasco 80cc

Home Forums Techniek Opvoeren Nieuw evoblok afstellen met pinasco 80cc

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frank80cc
    Topic starter

Hallo mensen,

IK heb net een nieuw evo blok gekocht en hoop begin van volgende week me nieuwe pinasco 80cc allu binnen te krijgen.
      Setup

Evo Blok cp
      19mm
      80cc allu pinasco
      volle wang Mazzuchelli
      Leovince circuit
      poli 60

Iemand evaring met deze setup voor het afstellen? Welke spoeier ik ongeveer nodig heb?
      Kan deze uitlaat wel? zo niet goeie optie voor een andere?

bedankt

Edjuh
      Bijdrager

Het zal wel trekken als een idioot maar voor topsnelheid zou ik een proma cc of iets in die richting monteren.

Sproeier zit rond de 80-85 geloof ik.

Tonni
        Moderator

Ik heb dezelfde setup, en zat met het standaard Polini ‘filter’ op 76 of 78 sproeier. Ik heb mijn filter voorzien van extra luchtbuisjes omdat ik hem toch wat arm vond lopen (ik kreeg/krijg de bougiekleur op volgas niet goed), en zonder de extra lucht niet groter dan de 80 sproeier kon. Met extra gaten zat ik op 80/82.
          Met het Malossi filter is het blok makkelijker af te stellen vind ik, maar dat filter maakt wel een rot herrie.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frank80cc
          Topic starter

klopt idd met mijn vorige evo blok lang geleden had ik ook wat buisjes eruit gehaald, dus meer lucht gegeven

speedbuxy
            Bijdrager

Tonni :
              Ik heb dezelfde setup, en zat met het standaard Polini ‘filter’ op 76 of 78 sproeier. Ik heb mijn filter voorzien van extra luchtbuisjes omdat ik hem toch wat arm vond lopen (ik kreeg/krijg de bougiekleur op volgas niet goed), en zonder de extra lucht niet groter dan de 80 sproeier kon. Met extra gaten zat ik op 80/82.
              Met het Malossi filter is het blok makkelijker af te stellen vind ik, maar dat filter maakt wel een rot herrie.

Dat ligt dan gewoon aan je afstelling, want het polini filter is orgineel meer dan genoeg.
              Maar blijkbaar geloof je mij niet op m,n woord dus zal ik het maar aantonen.

Hier het filter van mijn scooter.

Dat gat is zelfs nog kleiner dan de buisjes van het evo filter bij elkaar op geteld.

Toch draait een 50mm fabrizi

Daar prima op met 13.000 toeren.

115km bij 13.000 gaat met dit filter meer dan prima:thumb(prachtig koffie bruin)
              Dus dat het evo filter te weinig zou geven vind ik dikke onzin.
              De inlaat van een evo is zo klein dat zelfs 1 klepje van mijn membraan in m,n scooter al groter is.

En de pinasco 80 past qua poorten en spoelers tesamen wel alleen in de uitlaat poort van de fabrizi.
              Dus alles is wel 4x groter en sneller en toch vind ie dat gaatje meer dan voldoende:thumb
              Dus dat een evo met een 80 dan meer nodig zou hebben gaat er bij mij niet in.

VespaAvanti
              Donateur

Ik zou idd ook voor een andere uitlaat gaan, Simonini Racing zou ik voor gaan;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.