Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › nieuw elec blok doet heel raar
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door bobclees.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 april 2010 om 12:11 #210444
ik heb een electrische ontsteking kickblok van Superindo gekocht.
maar ag het probleem is als hjo rijd rijd hij bij geen gas goed als die op zijn bok staat en geef gas wiel gaat gwn draaien etc maar als ik rijd elke keer valt hij uit omdat hij verzuipt hij kmomt ook nauwlijks voor uit max 15km/h er zit sproeier 49 in gemonteerd een gloednieuwe cilinder plus zuiger heb ik er zelf op gezet hij blijft raar doen ik heb verschillende carb’s geprobeerd bougie is zwart!
alsjeblieft weet iemand raad?
mvg bob
11 april 2010 om 12:13 #231746Kleinere sproeier monteren. 43.
11 april 2010 om 12:24 #231747Allereerst zie ik nog niet helemaal in dat dit de oorzaak van Superindo is geweest.
Voor zover ik het lees ben je zelf ook nog bezig geweest…Heb je überhaupt al een kleinere sproeier gebruikt?
Edit: En Edjuh is me weer voor.Heb je je zuiger niet per ongeluk verkeerd om gemonteerd?
De symptomen lijken er wel een beetje op namelijk.Als je een koppakking gebruikt zou je het eens zonder kunnen proberen.
(Alleen bij 50cc).Blijft je choke niet hangen?
(Zou erg toevallig zijn als dat bij verschillende carb’s gebeurt mja..)Komen de draden van de ontsteking niet tegen het vliegwiel aan?
Of zitten ze ergens klem tussen het frame en zijn de goed aangesloten?Zit je bougiedop er goed op, geen breuk in de bougiedop?
Of is het “ijzeren dopje” dat de bougiedop ingaat er af geschroefd terwijl dit niet moet bij deze specifieke bougiedop (of andersom natuurlijk).Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.11 april 2010 om 12:24 #231748is sproeier 43 niet heel erg klein?
morgen ff sproeier kopen dan
mvg bob
11 april 2010 om 12:40 #23174943 is btw meestal net wat te klein, ik heb 45 en toen liep hij beter.
11 april 2010 om 13:15 #231754sproeier 45 does the job inderdaad !
11 april 2010 om 14:49 #231758laten we het hopen. zou het niet kunnen dat de vonk niet goed genoeg is ofzo? maar ag in ieder geval morgen even een sproeiertje kopen:D
11 april 2010 om 15:29 #231763Nou nou Bob, dit had wel even anders gepost mogen worden hoor.
Als je het op een goede manier wilt oplossen met mij dan moet je vooral niet dit soort teksten gaan posten!
Normaal gesproken kom ik mn kopers altijd tegemoed, en help ik ze graag als ze er zelf niet uitkomen, maar als het op deze manier moet…Het blok heb ik thuis getest op mn brug, en hij deed het prima.
Ik heb gisteren Pm van Bob gekregen en heb hem daar over geantwoord met wat tips om er de juiste sproeier in te monteren.
Sproeier maten kunnen middels altijd wat afwijken ivm. uitlaatjes, luchtfilters etc.
Ook heb ik heb in voorgaande PM’s gemeld dat hij mij kan bellen op mn mobiele nummer,
maar in plaats mij even te bellen over het probleem ontvang ik 2 pm’s achterelkaar en verteld hij zelf het een en ander aan het blokje verandert te hebben waardoor het alleen maar ingewikkelder wordt, want blokje deed het prima voor de verzending.Ik denk dat het een kleinigheidje met de sproeier o.i.d. was, check idd even of je de boel goed gemonteerd hebt, je carberateur goed vast zit en evt. kleinere sproeier monteren.
Dan zou het allemaal weer prima moeten functioneren.
11 april 2010 om 16:52 #231768oke sorry voor de teksten ik begrijp je volkomen.
maar ik baalde gewoon maar de sproeier is pikzwart met sproeier 49 en 52 en ik heb die nieuwe cilinder er op gezet nadat ik hem getest had en niet/nauwlijks reed dus ik dacht die cilinder is gewoon op. maar dat viel ook erg mee. cilinder zag er nog oke uit.
ik koop morgen wel even sproeier 45 kijken hoe dat afloopt en ik heb geen pm van jou gehad met een tellefoon numkmer en die tekste ik weet niet hoe dat kan maar ja
mvg bob
11 april 2010 om 20:22 #231774zeker dat de zuiger juist is gemonteerd?
13 april 2010 om 16:46 #231835ja zuiger is goed gemonteerd
ik heb kleinere sproeiers geprobeerd 43,45,47 allemaal exact hetzelfde iemand denkt dat de ontsteking naar zijn grootje is kan dit kloppen?
mvg bob
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.