Vespa-Ciao.NL
:: Nieuw blok met 23,5 cil.

Home Forums Techniek Motorisch Nieuw blok met 23,5 cil.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Aanmaaksiroop
    Topic starter

hallo mede forum gebruikers,

Ik heb onlangs een blok aangeschaft maar had er helemaal niet bij stilgestaan dat de uitlaat flens groter is bij deze (23,5)
      wat ik vernomen heb is dat deze een begrensde carter hebben maar ik zoek het niet om te sukkelen met die cilinders die er elke keer niet goed passen. ik had hiervoor ook een blok met begrensde carter en dat was echt een hel dus mijn vraag in het kort

kan ik ooit een 22mm terug monteren op dit soort blokjes of krijg ik sowieso problemen met de passing ?

vriendelijke groet,

SuperSi
      Bijdrager

Kan het ooit? Ja
        Kan het nu? Nee
        Krijg je problemen met de passing? Ja
        Kan je dat zelf oplossen? Jazeker

Aanmaaksiroop
        Topic starter

en hoe los ik dit probleem precies en netjes op ?

zevenenergie
          Donateur

Deze cilinder past meen ik op jouw begrenst carter. Misschien dat iemand anders dat nog even kan bevestigen?
            https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/cilinders-vespa-ciao/60cc-cilinder-citta-ciao-si-dmp-p10.html
            Of anders even jmbp vragen of dat klopt.

Ik heb hem zelf ook ooit gekocht voor op een begrenst carter en het was een prima cilinder die net een beetje meer pit heeft. Maar ik twijfel of dit dezelfde is.
            De uitlaatpoort is 22

SuperSi
            Bijdrager

het mooist en netst is ook meteen het meest ingrijpend.
              Wat je doet is je blok uit elkaar halen zodat je 2 lege carter helften heb.
              Deze bout je leeg weer aan elkaar.
              Vervolgens ga je met een lamellenschijf op een boormachine de binnenkant van je carter uitschuren.
              Beetje schuren, ff cilinder passen, beetje schuren enz.

een andere methode is je cilinder en zuiger verwijderen.
              dan het cilindergat absoluut helemaal afdichten met keukenrol ofzo en dan je carter uitdremelen.
              Hier heb je toch kans dat er slijpsel in je carter komt. word je blok niet blij van, jij ook niet.

LAMELLEN SCHIJF KLIK
              Wel even de goede maat uitzoeken dan.

CITTADARAH
              Bijdrager

plaatjes van de daden hierboven beschreven

Carter begrenzing verwijderd👍🏻 Van 23,5mm cilinders naar 22mm cilinders

Geplaatst door RidingsoloUtrecht op dinsdag 25 juli 2017

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.