Vespa-Ciao.NL
:: Nieuw & aantal vragen Vespa SI

Home Forums Techniek Problemen oplossen Nieuw & aantal vragen Vespa SI

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R.Zwiers
    Topic starter

thx ^^
      enig idee wat het kan zijn dat die niet van zijn plaats komen kan? kwam er dus wel achter dat als je hem ff door rent hij hem wel pakt:)

pepko
      Donateur

draai je kap er af rij weg en kijk of je koppeling of je snaar slipt

R.Zwiers
        Topic starter

net weer ff geprutst.
          ik begrijp er gewoon niks van, hij verliest ergens gewoon kracht/druk.
          hij rijd nu wel weg, maar dan blijft die op 20 hangen ofzo.
          ik voel wel een luchtstroom bij de cilinderkop, maar dat lijkt me sterk dat die daar lekt :O ik heb er vloeibare en normale pakking tussen..
          misschien een scheur in het blok zelf?..

Wilk1985
          Moderator

Heb je het al zonder die vloeibare pakking geprobeerd? Een Vespa blok heeft standaard geen koppakking, dit betekent dat je druk verliest op het moment dat je er een pakking tussen doet. Nou is dat niet schrikbarend veel maar ook nog vloeibare pakking ertussen kan teveel van het goede zijn. Denk ik.

R.Zwiers
            Topic starter

ja zonder heb ik ook geprobeerd, zelfde probleem, zelf de kop nog weer helemaal voorledig schoon gemaakt. en nog steeds voel ik een lucht stroom..
              en het is volgends mij niet de uitlaat. want zonder de uitlaat voel je duidelijk de uitlaat gassen en dan nog een gassen stroom in de buurt van kop aansluiting.
              zit te denken misschien een 2de hands blok? het is nu een mix, maar ik zal er toch een normaal blok onder kunnen zetten en dan de deksel van de mix op het andere blok zetten? en anders gewoon mix in de tank gooien..

pepko
              Donateur

de luchtstroom bij je cilinderkop is de geforceerde koeling van je vliegwiel.

draai je kop er eens af, dan zie je wel waar en of die lekt.

ja natuurlijk is een ander blok een optie, maar als je toch gaat sleutelen is het misschien goedkoper om dit blok een beurtje te geven.

R.Zwiers
                Topic starter

waar zal ik deze luchtstroom moeten voelen?
                  ik voel hem recht op de kop kijkend, links stromen.

vanmiddag had ik hem weer even in elkaar, en hij trok goed op, maar zat dan direkt weer op een lage top snelheid.. en hij klom ook niet meer hoger in de toeren.

barry
                  Donateur

Tja , volgens mij gezegd zijnde….Ken er niets van hoor…
                    Op je motorblokje , staat een gietijzeren ding met ribben erop. Daar binnenin zit een rond ding dat heen en weer beweegt.
                    Nou , volgens mij is dit allemaal versleten.
                    Dus als je motor koud is trek je & rijd je goed , als hij warm is niet meer. Dus die ringetjes op dat ronde heen & weer bewegende ding zijn waarschijnlijk rotversleten. Daardoor kan het zijn dat dat heen & weer bewegende ding genaamd zuiger ook helemaal pikzwart zal zijn.

Dus schaf je je een DR kitje aan van 43 mm , vergroot je sproeier met 2 puntjes , Gooi 2% meer olie in je benzine & slijp je ringen die op dat heen & weer bewegende ding iets af & je hoeft nog amper in te rijden.
                    Owja , Beste olie is de TTS van Castrol. Gebruik ik trouwens ook in mijn Aprillia 250 RS.

Barry

R.Zwiers
                    Topic starter

Barry,
                      bedankt, t zijn idd mn veren. Ik ben voor de rest geen idioot ofzo dat ik de vaktermen niet ken, maar ken gewoon nog niet vee. Over dit soort motortjes. Dus^^

Maar ieder geval bedankt. Hoop dat dit hem word:)

Flippo
                      Donateur

Klinkt voor mij als een verkeerde sproeier als ik het zo lees, maar wat Barry zegt kan ook. Ik zou voordat je de hele boel open trekt eerst je sproeier eens checken en laten weten welke je hebt.

R.Zwiers
                        Topic starter

Mensen het is gelukt! hij loopt eindelijk perfect en ik wil jullie bedanken voor de hulp en het mee denken.
                          ThX!

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.