Vespa-Ciao.NL
:: Nieuw & aantal vragen Vespa SI

Home Forums Techniek Problemen oplossen Nieuw & aantal vragen Vespa SI

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

haal je uitlaat er eens af en bekijk je uitlaatpoort vanbinnen (steek je vinger er in ofzo) misschien is die wel dichtgekoekt?

R.Zwiers
      Topic starter

net even gekeken, lijkt me dat die relatief schoon is, goede doorloop.
        maar het vreemde is, waar ik net achter kwam, dat als die op loopstand staat, die perfect loopt, nu zonder uitlaat. en wil die hoog in de toeren en klinkt die als hoe ik gewend ben een 4 takt motorje moet klinken.
        Alleen zodra ik het wiel inkoppel, zelf als ik de achterkant optill dus geen wrijving. wil die niet lopen en op toeren komen.. vsnaar staat ook niet absurd strak, ongeveer 3 cm uit elkaar als je hem op bij elkaar probeerd te drukken.
        Misschien loopt de achteras gewoon te zwaar?…

DarkMagician6
        Bijdrager

Ik zou in dat geval ook gaan denken dat er iets aan je overbrenging te zwaar is voor het blokje.
          Weet je hoe groot de poulie is?

pepko
          Donateur

als je met de brommer aan de hand loopt, heeft die dan veel weerstand of is deze gewoon soepel?

zijn je zuigerveren niet versleten?

en ik hoop voor je dat ie niet klinkt als een 4 takt want dan is er iets goed mis 😀

ciao1994
            Bijdrager

Het is maar een simple gok maar ik denk het zelfde als @DarkMagician6,

Een citta achterwiel is een stuk kleiner dan een si wiel, of je moet een hele dikke [hoge band] erom hebben te liggen,

maar dan alsnog kom je volgens mij niet op een omtrek wat een normaal Si wiel wel heeft.

Dus mijn redenering is dan, als een si wiel 1 omwenteling heeft gemaakt legt deze meer afstand af dan wat een citta wiel zou doen.

Dat zou ook meteen verklaren waarom je inderdaad een lagere top hebt.

En 25km/h voor een snor is nog best normaal, alleen dat hij als een 4-tackt klinkt is niet zo’n goed teken.

pepko
              Donateur

waarom lopen stadaard cittatjes dan vaak al 40?

R.Zwiers
                Topic starter

nouja, dat dat wiel wat kleiner is en daardoor lagere top heeft oke. maar het is toch niet normaal dat het motorje ‘zonder’ weerstand (loopstand) gaat als een raket, en als die op de rijstand staat, en dus het achterwiel aandrijft dat die dan direkt niet meer wil?
                  ook als ik het achterwiel omhoog houd

pepko
                  Donateur

exact, je motor heeft te weinig kracht.

pak de moer van je krukas eens beet en probeer hem op en neer te bewegen, hier mag absoluut geen speling op zitten!

weet je zeker dat hij nergens lekt? en heeft het blokje genoeg compressie?

gr. p

JoeriH
                    Bijdrager

Loopt je achterklok soepel? Miss. Nieuwe olie?

Kan je een keer een foto maken? Ben wel benieuwd hoe dit staat. Een Si met een citta achterwiel.

En welkom!

R.Zwiers
                      Topic starter

net mijn zijstandaard er ondergelast, vond ik toch wat beter staan.
                        probeerde hem net nog even uit, zonder uitlaat, en als je hem flink op gang hielp, kwam die op toeren en wou die wel!:) alleen wanneer je weer remde en op wou trekken sloeg die af als je het gas niet los liet…
                        het regende dus misschien was de achternaaf wat extra gesmeerd?..
                        als die morgen nog steeds zo loopt met hulp probeer ik hem eerst weer even met orginele uitlaat.
                        daar nog een vraag over.. ik vind een staal op staal verbinding heel apart om af te knijpen met een klem. moet daar niet een soort van pakking tussen?

Foto’s komen er aan^^

pepko
                        Donateur

loopt je achterrem niet gewoon aan?

nee er hoort (en kan) geen pakking tussen je uitlaat

R.Zwiers
                          Topic starter

lijkt me niet want in de loopstand draait die makkelijk 3 rondes als je hem een klein zetje geeft.
                            hoe kan het dan zijn dat die uitlaat niet lekt? ik heb al 1 bout gebroken omdat ik hem te hard aangedraaid had omdat die bleef lekken.. zelf met wat vloeibare pakking er tussen :O je word wanhopig op een gegeven moment..

Wilk1985
                            Moderator

Het lijkt erg alsof hij niet op toeren komt door een te zware vertanding, alleen dat kan ik me haast niet voorstellen met een Citta achterwiel.

Dus je zult ergens anders moeten gaan zoeken naar de reden dat je blok geen kracht heeft, wellicht dat een grotere carburateur het verschil maakt hoewel het zo ook gewoon goed zou moeten lopen. Weet je zeker dat je niet toch ergens valse lucht trekt? Je schreef dat er een vloeibare pakking tussen zit, ik zou het eens met de normale pakkingen proberen dit zou gewoon goed moeten zijn. Heb je al een andere bougie geprobeerd?

Weet je echt zeker dat je er geen 22 mm cilinder op hebt zitten? Als je een 23,5mm cilinder met 23,5mm uitlaat hebt zou de uitlaat uit zichzelf al wel moeten blijven zitten, die klem is meer om het lekvrij te maken. Behalve als de uitlaatmond is uitgelubberd.

Welkom verder! Ben benieuwd naar foto’s van je SI.

R.Zwiers
                              Topic starter

ik ga er morgen weer naar kijken, begint me nu beetje laat te worden.
                                mn nieuwe uitlaat heeft een even grote aansluiing als mn nieuwe, en na gemeten bij de uitlaat flens was die 23.00 mm
                                kracht blijkt die ook wel te hebben, als er eenmaal gang in zit. heel raar ik weet het:/

JoeriH
                                Bijdrager

Mooie SItta!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.