Vespa-Ciao.NL
:: Nieuw 50cc record

Home Forums Algemeen Nieuws Nieuw 50cc record

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VeldMuijz
    Bijdrager

Daan777 :
      bruuuut
      Blok van een af1.. superoud blok!?

Af1 heeft geen am6 geloof ik maar een Rv4 blok,

Correct me if iam wrong,

Leuk filmpje had wel wat meer acceleratie verwacht in het begin

TimoO_
      Donateur

een AF1 heeft inderdaad een RV4 blok. dat blok wat hun hebben is een AM6 blok van een RS, ik weet alleen niet meer waari k dat gelezen heb (of op die pagina, of op youtube).

waarom die AF1 sticker erop zit weet ik ook niet.

ArvidW

Ze spreken over een turbocharged blok, maar op de foto’s zie ik gewoon een normale expansieuitlaat….

Loek
          Bijdrager

Dit record behoort gewoon kreidler toe. In 1965 hadden ze al een GEMIDDELDE snelheid van over de 200 met een top van 225km/h.

Edjuh
            Bijdrager

TimoO_ :

waarom die AF1 sticker erop zit weet ik ook niet.

Af1 is het bedrijf dat het blok heeft gebouwd, staat in de tekst.

hansieb
              Moderator

Edjuh
                Bijdrager

Ah, dus toch een turboke.

ArvidW

Waanzinnig=) Dus toch een turbo erop 😀

Michel
                    Bijdrager

Dik spul :S

Lowie
                      Bijdrager

vet die turbo, waarom heeft nog niemand dit op zn vespa? :p

TimoO_
                        Donateur

maak het maar eens pas en zorg dat het goed werkt. ik snap niet hoe ze het doen, zo staat er toch constante druk vanaf de carburateur? het is toch een membraangestuurd blok? staat dat membraan dan niet constant open…

JayL
                          Bijdrager

misschien omdat de druk in de carter hoger is dan aan de andere kant van het membraan… het mengsel wordt toch echt wel nog eens samengeperst door de neergaande beweging van de zuiger?

ook zie ik een traditionele carburateur wat veel mengsel ‘weggooit’. dus een zeer slechte rendement. hadden ze een benzine inspuitingssysteem geinstalleerd, hadden ze misschien meer vermogen uit tzelfde systeem kunnen halen?

trouwens, hoe meer ik naar de feiten kijk, hoe meer ik vind dat dit geen verbetering is en vind t ook niet eerlijk dat Guinness dit heeft erkend als een nieuwe wereldrecord.. na een turbo, 25 jaar modernere materialen en ervaringen presteren ze maar 10km/u over de wereldrecord? een beetje triest

Poelll13
                            Bijdrager

Zow hej, dat is echt ziek 😛
                              Maarja ik ga me denk ik ook maar eens zon projectje beginnen.

Vespa Ciao, 50 cc top speed +/- een kilometertje of 200

RiPe
                              Bijdrager

TimoO_ :
                                maak het maar eens pas en zorg dat het goed werkt. ik snap niet hoe ze het doen, zo staat er toch constante druk vanaf de carburateur? het is toch een membraangestuurd blok? staat dat membraan dan niet constant open…

beetje bump, maar volgens mij gaan membraanklepjes niet eens volledig meer dicht op hoge toeren dus dat maakt niet uit, en als ze open staan betekent het dat er mengsel in de goede richting gaat dus een 360graden inlaattiming =)

luukelbo
                                Bijdrager

Poelll13 :
                                  Zow hej, dat is echt ziek 😛
                                  Maarja ik ga me denk ik ook maar eens zon projectje beginnen.

Vespa Ciao, 50 cc top speed +/- een kilometertje of 200

dan hoop ik wel dat je even de moeite neemt om er een andere voorvork in te zetten:D

ik vind dat die brommers veel te verschillend zijn om in 1 catogorie te zetten.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.