- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 12 maanden geleden door pepko.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 september 2008 om 18:44 #22295
Op 2 september 2008 is het oude record van Jan Hubert met zijn Kreidler verbroken door John Buddenbaum met zijn zelfbouw. Hij bereikte hiermee een snelheid van 233,3km/u op de beroemde zoutvlakten van Bonneville. Dit is natuurlijk leuk nieuws dat er mensen nog aktief bezig zijn met dit soort records. Is dit de motivatie voor misschien enkele Nederlanders om dit te gaan verbreken?
Hier nog het orginele nieuwsbericht:
On the opening day, Sept 2, of the 2008 International Motorcycle Speed Trials by BUB held on the Bonneville Salt Flats in Utah, John Buddenbaum of Sunnyvale California piloted the Buddfab Motorcycle Streamliner to a two way; flying start; one mile average speed of 144.966mph (233.300 km/h). This performance exceeded Jan Huberts’ Kreidler powered streamliner’s 1981 FIM record by over 5mph. The team used a turbocharged fuel burning 50cc Aprilia RS50 (Moto Minarelli AM6) modified with Metrakit pro race engine parts.
Later at that same meet; Eric Noyes also of Sunnyvale California; drove the streamliner with a naturally aspirated CR80 Honda engine in the 100cc class to a two way one mile average speed of 151.425mph (243.695 km/h) beating Jack Costella’s 2004 Nebulous 4 streamliner record by over 10mph. Both records surpass the performance of any engine configuration in their respective displacement class at any officially timed event.
FIM World Records are awaiting certification of the paperworkBron: http://www.geocities.com/buddfab/buddfab3
Pics: http://www.geocities.com/buddfab/motor.htmlHeb het van het scooterforum maar leek me ook wel intressant voor hier.
Want 233km is echt focking hard=)14 september 2008 om 19:02 #22639Das bruut hard voor een 50cctje. Zeg maar gerust gekkenwerk.
2 stroke to the bone!!!
14 september 2008 om 19:13 #22640Die kreidler reed in 81 ook als dik 220 a 225km dat vind ik ook zeer netjes.
En opzich is het haast maar schandelijk dat ie nu maar met 5mph verbeterd is als je ziet hoeveel meer een beter spul er is gekomen sinds 81 en nu.
Maar goed zeker leuk dat iemand 2takt weer even op de kaart zet daar kunnen alle mensen met een 4takt machiene op bonnenville nog wat van leren;)14 september 2008 om 19:34 #22641Zeer nice! Nooit gedacht dat iemand nog hiermee bezig zou houden.
Moet je die uitlaatpoort es zien.. die is zo’n 85% van de boring =)
14 september 2008 om 20:16 #22642Zooo, bruut spul! Ik zie alleen nergens een turbo, bedoelen ze de nos daarmee? Mooi werrrk. Dus, wil je de snelste ciao, bouw een stroomlijn 🙂
14 september 2008 om 20:24 #22643I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 september 2008 om 20:36 #22644
ArvidWDamn, die hebben een enorme terugval in toerental tussen de versnellingen. Cilinder heeft echt een super brede powerband, zeer indrukwekkend:D
14 september 2008 om 20:50 #22645auwkut…..
hij heeft wel echt teeeeeering lage vertanding he.. maarja hoe wil je het anders halen 😛
14 september 2008 om 20:55 #22646Jezus ding gaat wel loeihard 😀 ook geinig onderin doet die echt bar weinig!
14 september 2008 om 20:56 #22647Ja dan was de dik 20 versnelling op de kreidler beter die jankt tenmiste lekker.
Gast houd hem tot in de 3 lopend bij:D
Klik14 september 2008 om 21:11 #22648bruuuut
Blok van een af1.. superoud blok!?14 september 2008 om 21:29 #22649Vette shit, mooi dat iemand de moeite neemt om zo ontzettend diep te gaan. RESPECT
14 september 2008 om 21:45 #22650
ArvidWspeedbuxy :
En opzich is het haast maar schandelijk dat ie nu maar met 5mph verbeterd is als je ziet hoeveel meer een beter spul er is gekomen sinds 81 en nu.Maar er wordt nu wel met een 6 versnellingsbak harder gereden dan toen met een 20 versnellingsbak, er is dus veel vooruitgang geboekt in de breedte van de powerband met alsnog een goed topvermogen:)
Maby kan hij met een 20bak en een veel krappere powerband nog wel veel harder…(a)
15 september 2008 om 00:19 #22651ArvidW :
speedbuxy :
En opzich is het haast maar schandelijk dat ie nu maar met 5mph verbeterd is als je ziet hoeveel meer een beter spul er is gekomen sinds 81 en nu.Maar er wordt nu wel met een 6 versnellingsbak harder gereden dan toen met een 20 versnellingsbak, er is dus veel vooruitgang geboekt in de breedte van de powerband met alsnog een goed topvermogen:)
Maby kan hij met een 20bak en een veel krappere powerband nog wel veel harder…(a)
Volgens mij doet de kreidler het zonder nos of turbo charger of wat ook maar.
Dus blijft ik het verschil wel klein vinden want 1981 is echt ver terug.Maar de rs heeft bv de versnellings bak nog wel een punt die voor verbetering vatbaar is, want de pro race cilinder is van nature niet de snelste cilinder, een polini evo 50 of een mhr team 50 is sneller.
Maar ik denk dat hun zijn gesponsord door mk.Maar met een beetje groot forum of een club serieus geintreseerden had je zelf z,on project kunnen starten, want echt super duur is het niet gezien hun ook gewoon met pro race, binnenrotor en 28mm carb enzo rijden, dus zo te kopen en te evennaren al dan niet verbeteren.
Want vind het frame ook onnodig dik en veel buis bevatten waarvan de buis ook nog van staal is ipv van alu, en de wielen zijn nog aan de dikke kant.Edit
Heb me even goed in gelezen had ik namelijk nog niet echt gedaan vanwege verjaagdag etendtje.
Maar ik vind het opzich een prestatie van niks ding het idd een turbo charger en nos dus dan vind ik de winst van 5mph echt niks.
Plus dat dit record is geset door een amerikaan en het oude was van een hollander.
Dus je zou haast z,on project starten want sponsor 5000 a 6000 euro bij elkaar en je bent er wel.
En dan met een veel lichter frame, dunnere wielen en een mhr team 50 dan stoot je de amerikanen denk ik wel weer van de troon.Blok en frame is namelijk niet echt super special.
En denk dat je het geld nog zo bij elkaar hebt ook er zijn genoeg bedrijven die willen sponsoren om een oud nederlands record weer terug te pakken van de amerikanen.
En als je het spul bij elkaar hebt en in elkaar hebt zitten is afstellen ook geen probleem, want er zijn vast zat tuners die hem kostenloos perfeckt af willen stellen denk ik.15 september 2008 om 05:22 #22652nice
maar ik denk op zich dat ze er vast wel andere versnellingsbak in hebben..
en zou die nou steeds volgas hebben gehad denk het niet ik denk dat ie gewoon tot aan het laatst halfgas heeft gereden om overhitting te voorkomen,,,
trouwens wel veel extreem veel van dat hitteband om die uitlaat 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.