Vespa-Ciao.NL
:: Niet stationair, valt weg bij lage toeren Ciao mix

Home Forums Techniek Problemen oplossen Niet stationair, valt weg bij lage toeren Ciao mix

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jwdciaomix
    Topic starter

Hallo, ik heb vorige week een piaggio ciao mix opgehaald bij een wat oudere man, hij leek er niet echt verstand van te hebben maar zei dat hij soms op vol gas wat begon te stotteren door te veel benzine. halverwege naar huis stond ik stil. verzopen of wat dan ook maar iig niet meer aan de praat te krijgen.
      de dag er op heb ik em naar een vriend van me gebracht en die heeft er een nieuwe uitlaat opgezet(de oude was verroest) en een grotere sproeier. Nu is het probleem dat hij nog steeds niet goed loopt. Krijg hem wel aan maar blijft niet lopen. Het rare aan dit probleem is dat hij zonder verlichting aan dus wel een klein beetje loopt maar met het licht aan is het helemaal ellende. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar dacht zelf aan iets electrisch vanwege het licht. Ik ben ten einde raad. zou iemand mij een advies of tip of iets dergelijks kunnen geven?

alvast bedankt

Cilinder : standaard
      Carters : standaard
      Carb. : standaard
      Poelie : groot (denk ik.. of standaard)
      Uitlaat : standaard
      Krukas : standaard
      Snelheid : als ie eenmaal loopt 25/30
      Brommer : piaggio ciao mix (elektrische ontsteking)

xinix
      Bijdrager

al je bedrading nalopen, vanaf je spoelen, cdi , lichten enzz, blote kabels, breuken, soldeerbreuken, kortsluiting ..roest achter ophanging cdi, massa nalopen, nieuwe bougie erin, bougiekabel en dop nalopen cq vernieuwen…en anders eens een andere cdi proberen mocht je niets vinden.

Het ligt eraan hoelang die heeft stilgestaan, zou iig uit voorzorg je tank ledigen en cleanen, nieuwe benzine erin doen, en al ej filters vernieuwen of reinigen (vanaf je benzinekraan,…vlotter ook even nakijken op werking en lekkage)

Lennaert
        Sleutelbeheerder

misschien heb je een typefout gemaakt maar die vriend van je he ber een grotere sproeier in gedaan?
          ik zou eerder een sproeiertje lager gaan zodat het mengsel in hoeveelheid afneemt maar in volume sneller kan toenemen. ( het verdampt sneller bij de kop )

xinix
          Bijdrager

ja idd, je kan beter gewoon even de standaard sproeier erin doen, dan weet je zeker dat het goed zit, dan kun je dat iig uitsluiten.

jwdciaomix
            Topic starter

heb heb vorige week van de vorige eigenaar gekocht die hem een jaar heeft gehad en naar eigen zeggen in
              dat jaar +- 200 kilometer heeft gereden. carb nagekeken en schoongemaakt met remreiniger, luchtfilter ook. Zal al die bekabeling wel even na lopen en idd een andere bougie er op zetten. Ook zat er geen koppakking in weet niet of dit normaal wel zo is.

Heb al van alles geprobeerd maar lijkt niks te verbeteren :S.
              Baal er echt van. heb me vorige scooter (prima staat liep altijd) verkocht voor de vraagprijs van deze ciao en hoopte op rijplezier vanaf het begin maar het heeft me alleen nog maar ellende en geld gekost. Heb er zelf ook niet heel veel verstand van en al met een paar vrienden er naar gekeken. die weten ook niet wat het is en die hebben er wat meer verstand van. Zal wel iets elektrisch zijn gezien het geFaal met het licht :S.
              Mocht er nog wat in jullie op komen hoor ik het graag
              Tot die tijd bedankt voor de geposte posts

xinix
              Bijdrager

standaard vanuit de fabriek zit er geen koppakking op, vliegwiel eraf en vanuit daar alles nalopen en zeker even je tank reinigen en nieuwe benzine erin, (ook al is dat niet nu het probleem misschien, maar kan een (op zeker) probleem worden)zeker na de winter als er niet of nauwelijks mee gereden is.

jwdciaomix
                Topic starter

Hallo mense, gisteravond nog even bezig geweest met de ciao. heb bij de cdi/bobine(hoe je het ook noemt) de massa kabel achter het apparaatje direct tegen het frame aangezet. sindsdien geen massaverlies of kortsluiting meer. ook even een grotere sproeier geprobeerd maar hierbij kreeg hij te weinig lucht. Ik rij nu zonder luchtfilter maar hij loopt wel weer geod :). nu nog wataan de snelheid doen haha. vanmiddag ander sproeiertje en luchtfilter er weer op en klaar 🙂

super bedankt voor de suggesties en reacties. van mij part kan deze dicht (tenzij anderen dit probleem ook ervaren)

gr Jwd

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.