Vespa-Ciao.NL
:: niet stationair lopen, start slecht door uitvijlen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen niet stationair lopen, start slecht door uitvijlen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Shaker
    Topic starter

Ik heb pas mijn brommer laten uitvijlen maar nu loopt hij niet meer stationair en start hij slecht. Voor het uitvijlen startte hij goed en liep perfect. Ik heb door het uitvijlen ook niet meer top/trek kracht gekregen hoe kan dat? De sproeier is waarschijnlijk goed want de bougie is donker bruin. Verder lekt het vlotterbakje, kan het hier aan liggen?

goedguus
      Bijdrager

zuiger verkeerd om?

Shaker
        Topic starter

goedguus :
          zuiger verkeerd om?

zou het niet weten hoe kun je dat zien? Heb hem niet zelf uitgevijlt namelijk.

SirJohn
          Bijdrager

als je vlotterbakje lekt dan zuigt je blok ook valse lucht aan lijkt me verstandig om dat op te lossen

Shaker
            Topic starter

als ik dat vlotterbakje heb vervangen en gekeken heb of het de zuiger is gaat hij dan ook sneller lopen? Want dat uitvijlen heeft tot nu toe geen extra vermogen geleverd :S

goedguus
              Bijdrager

begin maar met je carb en dan pas je zuiger checken want diegene die voor je geveilt heeft zal het dan wel goed gedaan hebben..

Shaker
                Topic starter

goedguus :
                  begin maar met je carb en dan pas je zuiger checken want diegene die voor je geveilt heeft zal het dan wel goed gedaan hebben..

ja hij zei dat het goed was gegaan en daar ga ik ook vanuit :p

Poelll13
                  Bijdrager

meesral als je gaat veilen hoef je nieteens aan de zuiger te komen.

het licht waarschijnlijk aan valse lucht ja, weet je zeker dat het goed is uitgeveild, anders verliest je blok de carterdruk em krijg je hem nooit meer zoals het was.

Shaker
                    Topic starter

Poelll13 :
                      meesral als je gaat veilen hoef je nieteens aan de zuiger te komen.

het licht waarschijnlijk aan valse lucht ja, weet je zeker dat het goed is uitgeveild, anders verliest je blok de carterdruk em krijg je hem nooit meer zoals het was.

Het was eerst fout gegaan maar daarna heeft hij me een andere carter gegeven die wel goed was uitgevijlt. Hij had dit al veel vaker gedaan. Als hij zonder valse lucht te zuigen nog slecht loopt, ga ik klagen.

Poelll13
                      Bijdrager

als het eem ander carter is (brom mer zon hardmetalem buis erin) en hij heeft alleen het geveild en niet de inlaat vergroot kan het ook mis gaan, ik noem nu iets geks, maar alles kan.

is de carberateur ook goed strak aangedraaid, net als de uitlaat?
                        dit kan allebei voor valse lucht zorgen.

edit: sorry voor de slechte spelling, ik zit momenteel achter een engels toetsenbord.

Shaker
                        Topic starter

Ik zal nog eens kijke 🙂

De zuiger is er btw wel uitgeweest om hem schoon te maken..

Spiendaah

Op de zuiger staat een pijltje. Deze moet richting uitlaat wijzen (na onder).

Heb ik laatst van Ritze te horen gekregen want ik wist het ook niet.

Shaker
                            Topic starter

kee thx

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.