Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › niet goed ingereden waardoor ie niet meer start:(!
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 6 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 september 2009 om 15:21 #209674
jah ik weet het ik ben dom geweest en heb niet goed genoeg ingereden waardoor ie nu niet meer start
de bougie is zwart ik weet niet ofdat er wat mee te maken heeft
maar moet ik nu nieuw blok kope of is er nog hoop:)
gr mark
15 september 2009 om 15:38 #228680Hoi,
Trek even je cilinder en cilinderkop er vanaf, dan weet je het met zekerheid. Een nieuw blok hoef je niet te kopen, een andere cilinder misschien wel. Hangt er van af hoe hij er aan toe is.
Hoe lang heb je gereden? En waarom eigelijk niet meteen een paar benzine tankjes ingereden? Je weet toch dat elke cilinder dat nodig heeft:)
15 september 2009 om 15:42 #228681jah ik weet het ik ben dom geweest….
jah okeej
maar heb al van iemand gehorod dat ik waarschijnlijk een klemmer heb gehad dus ik ga de cillinder deraf halen en dan de cillinder schuren 🙂maar bedankt :D!
15 september 2009 om 15:47 #228682zwarte bougie duidt op een te grote sproeier. probeer een maat kleinder ( wdd wel 2 maatjes ) met een nieuwe bougie samen.
ikd enk gewoon dat je bougie vet geslagen is. en zover ik weet lopenb brommers neit echt warm van teveel smering ( t kan ook maar dan meot je héél gek doen )
Mike15 september 2009 om 15:48 #228683jah maar ik was nog bezig met inrijden he dus ik gaf iets te veel gas waardoor ik terugslag kreeg en toen heb ik nog 8 km rustig verder gerede en toen ik hem thuis nog ff stationair liet lope viel die uit en daarna kreeg ik hem neit meer gestart het achterwiel blokeert ook .
15 september 2009 om 15:52 #228684Kan je je vliegwiel nog wel draaien?
Als je hem niet emer kan draaien zit waarschijnlijk je zuiger vast.15 september 2009 om 15:54 #228685als het achterwiel klemt dandoet het vliegwiel het ook niet nee tog:O??
16 september 2009 om 16:21 #228692als je je brommertje op loopstand zet, (je weet wel, dat leuke knopje links bij je achterwiel) dan kan hij wel gewoon draaien toch? bougie al nagecheckt (zoals vorige posts al gezegd) kleur? (koffie-met-een-heel-klein-beetje-melk kleur) je cilinder al nagekeken?
als je hem probeert te starten, wat lukt er dan niet? (blijft het wiel meeslepen of draait hij wel mee?) als hij meedraait, maakt hij dan zn compressie-geluid?
greetz
17 september 2009 om 13:16 #228699jah op loopstand rolt ie wel gewoon .
bougie kleur was zwart :O
als ik hem probeer te starten draait het achterwiel niet mee die blokeert dus gewoon
maar ik heb het blok der al af gehaald en ik ga vandaag of morge ff naar de cillinder kijken
ik heb waarschijnlijk een klemmer gehad denk ikgr mark
17 september 2009 om 13:32 #228700waarschijnlijk heb je gwn een vastloper en moet je een nieuwe cilinder+zuiger kopen.
GTZ NV
17 september 2009 om 16:07 #228702draai met je hand aan je koppeling—> gaat die niet dan ben je gnaaid.
en als je totaal geen weerstand (compressie voelt) dan ben je ook gnaaiden even je kop eraf halen. dan kan je het goed zien of er iets mis is
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.