Vespa-Ciao.NL
:: niemand’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten niemand’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 92)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niemand
    Topic starter

zo, vandaag weer eens wat geklust.
      ik was het eeuwige gezoks met die V-snaren zat. dus heb ik een degelijk spansysteem bedacht.
      oorspronkelijk waren het spanrollen van een distributieriem.
      het was even werk om uit te zoeken waar ik de rollen het beste kon plaatsen.
      het is gelukt en het resultaat spreekt voor zich.

nu slipt de snaar veel minder snel, ik dacht eerst dat mijn snaar nauwelijk slipte. nu weet ik wel anders :lol
      hij komt een stuk later in de hoge toeren, maar ik moet even kijken of de snelheid niet veranderd is.
      ook moet ik even controleren of de snaar nu niet overmatig slijt.

voor de geintereseerden, het zijn spanrollen van een ouder model volkswagen.
      als je bij een gemiddeld garagebedrijf vraagt of je in de oud ijzerbak mag snuffelen vind je vast iets dergelijks.

Anoniem

nu wil je niet afkraken, je idee was leuk.:thumb

maar: je gebruikt platte rollen, op een V-snaar. deze zijn eigenlijk voor een multiriem.
        hierdoor slijt je snaar veel harder.
        en als je degelijk de snaar spant, heb je geen last van slippen.

niemand
        Topic starter

ik heb het spul er maar weer vanaf gehaald :con
          zoals je zei, het idee is leuk. maar de topsnelheid ging er erg van omlaag.
          en aangezien het mij juist om topsnelheid te doen is heb ik ze er weer vanaf gehaald.

GPS kan ik ook niet meer vertrouwen :con
          hij gaf 54 gps aan en 88 gps, lijkt me een beetje erg sterk…

hotrod ciao
          Bijdrager

Je doet me een beetje aan mij denken als ik je verhaaltjes lees en fotos bekijk haha

Mooi ding!

niemand
            Topic starter

Hey, leuk dat ik mijn perso weer bovenaan zie staan.
              Ook ik heb niet stilgezeten, ondertussen is er een snorciao bij gekomen. en heeft de bravo verschillende modificaties ondergaan.
              Onder andere een si vork en achterbrug.

Ondertussen is het ”beunspul” er weer grotendeels vanaf en ziet het er een stuk beter uit, misschien dat ik van de week een paar foto’tjes kan maken voor een nieuwe update.

Citta-ciao
              Donateur

Niemand,

Leuk hoe je allemaal loopt te knutselen, de lagerpassing van het zei inlaatje is toch slecht, kan je deze met een speciale soort locitite er niet in “lijmen”?

coda
                Donateur

Als je wilt dat je v-snaar niet slipt zonder je snaar op hoge spanning ( extra slijtage of poelie doormidden ) te zetten dan moet je een belgenkoppeling of simokoppeling er op zetten.

VespaAvanti
                  Donateur

coda :
                    Als je wilt dat je v-snaar niet slipt zonder je snaar op hoge spanning ( extra slijtage of poelie doormidden ) te zetten dan moet je een belgenkoppeling of simokoppeling er op zetten.

Of een nieuwe snaar kopen die nog ruw is in plaats van glad zoals een wat oudere snaar die al geslipt heeft.

niemand
                    Topic starter

@citta-ciao
                      Het had misschien gekund, maar zulke oplossingen vind ik geen oplossing. zoiets is gewoon uitstelling van het echte probleem.
                      De zij inlaat heb ik ooit weggegeven aan een kameraad, hij heeft met het membraan wat gehobbyd volgens mij.

@coda & VespaAvanti
                      Dat was gewoon een projectje om te proberen. de slip was toen wel verdwenen, maar het had meer nadelen dan voordelen.
                      Ik heb wel geleerd dat een vespa snaar hoe dan ook zal slippen! met een belgenkoppeling of nieuwe snaar misschien wel minder, maar slippen zal hij altijd.

Nu even wat foto’s van hoe de brommers er nu bij staan.

De bravo:
                      Si brug en voorvork
                      DR 70 evo
                      belgencarters bewerkt
                      12/12
                      Leo Handmade

De si vork paste niet zomaar, de pen die in het balhoofd ging moest verlengd worden. en de vorkpoten zelf moesten iets opgehoogd worden met busjes. om de vorkpoten zelf heb ik de oude veren van de bravo vork gedaan, met als resultaat dat de vork zeer stug is.

De snor ciao:
                      DR50
                      Belgencarters
                      Sito uitlaat. (hier komt waarschijnlijk een proma cc op)
                      12/10
                      Bromklok

Deze brommer heb ik nu ongeveer een half jaar, maar hier heb ik veel ellende mee gehad.
                      Hij wou gewoon niet lopen, de cilinder was vastgelopen. en met een nieuwe cilinder liep hij nog steeds niet.
                      Toen van ellende de DR50 maar gemonteerd en toen liep hij meteen.
                      Sindsdien is dit mijn dagelijkse vervoer geworden.

niemand
                      Topic starter

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een oldtimer ciao, volgens de verkoper is hij van 1975.

Het is de bedoeling om hem 100% in nieuwstaat te brengen, dus hij moet ook professioneel gespoten worden.
                        Maar helaas missen er behoorlijk wat onderdelen, en zitten er ook wat onderdelen op die niet origineel zijn.
                        Ik twijfel ook aan de voorvork en stuur.
                        De velgen zijn SI velgen, maar de ”originele” heb ik erbij. alleen hebben deze een normale vertanding in het achterwiel in plaats van een spie?
                        Dus zijn deze origineel van deze ciao?
                        Blok had ik er los bij, maar de carters en krukas waren kapot. dus ik heb een ander blok van 1973 gevonden wat wel in orde is, hiervan zoek ik nog een krukas, en een overmaats zuiger zodat de cilinder geboord en gehoond kan worden.
                        Ook zoek ik nog een complete ontsteking met zwaar vliegwiel, helaas is van mijn vliegwiel de magneet gaan scheuren in het reinigingsbad.

Ook mis ik een kabelgootje, en er hebben volgens mij ooit spatbordstangetjes achter gezeten. maar dit ziet eruit alsof deze afgebroken of geslepen zijn?

Maargoed, ik zoek dus de volgende onderdelen zeker. en misschien nog wat meer.
                        Tankdop
                        Perfecte oldtimer p12 krukas
                        Oldtimer ontstekingsdelen (mits hier verschil in zit t.o.v. normale cp ontsteking)
                        Oldtimer vliegwiel
                        Overmaat zuiger Minimaal 38.6
                        Oldtimer koplamp
                        Trappers + cranks, en eventueel freewheel en ketting.

Bas23
                        Bijdrager

Mooie melkdop op de tank:D Meeste is er toch? zoiezo zijn de spatbord stangen achter eraf zonde.
                          Strak zadel zit er wel op, meeste is wel te vinden, heb nog wel een gaar achterspatbord waar de stangen aan zitten,
                          Kun je overzetten, en anders een ander spatbord. Zou hem niet spuiten maar goed poetsen! en de 17 inch wielen er weer in ipv die 16 inch met white wall:thumb

niemand
                          Topic starter

Bas23 :
                            Mooie melkdop op de tank:D Meeste is er toch? zoiezo zijn de spatbord stangen achter eraf zonde.
                            Strak zadel zit er wel op, meeste is wel te vinden, heb nog wel een gaar achterspatbord waar de stangen aan zitten,
                            Kun je overzetten, en anders een ander spatbord. Zou hem niet spuiten maar goed poetsen! en de 17 inch wielen er weer in ipv die 16 inch met white wall:thumb

Zadel zit een scheur in maar die is gelijmd door de vorige eigenaar. ook is het piaggio plaatje kapot.
                            Dus ik ben wel opzoek naar een net zadel, maar dat heeft niet de eerste prioriteit.
                            Stangen overzetten word nog moeilijk denk ik, want die zitten met klinknagels vast volgens mij. dus ik denk dat ik opzoek moet naar een ander spatbord.

Poetsen word hem niet meer, want hij is compleet overgespoten met spuitbussen :kots

17’ers komen er uiteraard weer in nadat ze gepoetst en gericht zijn :thumb

jeffreykruize
                            Bijdrager

Hoe heb je eigenlijk het superbravo voorspatbord passend gekregen met een Si achterbrug?
                              Ik vind de super bravo erg gaaf, behalve de koplamp, maar dat is persoonlijke smaak.

niemand
                              Topic starter

jeffreykruize :
                                Hoe heb je eigenlijk het superbravo voorspatbord passend gekregen met een Si achterbrug?
                                Ik vind de super bravo erg gaaf, behalve de koplamp, maar dat is persoonlijke smaak.

Ik had aan de achterkant ophoogblokjes tussen het spatbord gezet zodat de hoek veranderd.
                                Koplamp is inderdaad niet de mooiste, maar een superbravo lamp kreeg ik niet mooi passend op de SI vork.
                                Maar hier ben ik ook wel tevreden mee.

Wilk1985
                                Moderator

Hey gave Ciao man! Succes met opknappen, onderdelen zoeken voor oldtimers is niet altijd makkelijk maar de aanhouder wint!

De oldtimer ontsteking is inderdaad anders tegenover de moderne cp ontsteking, en onderling zitten ook per bouwjaar kleine verschillen.

Het grootste verschil is dat het vliegwiel zwaarder is (lees:loodzwaar:)) en dat een modern vliegwiel niet icm met oldtimer spoelen gebruikt kan worden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 92)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.