Vespa-Ciao.NL
:: niemand’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten niemand’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 92)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

criminalmindz
    Donateur

Ziet er goed uit, ben benieuwd wat je met de radiateur gaat doen

ciaohorst
      Bijdrager

Eey jong,

Dat soort kachelradiateur heb ik ook nog thuis liggen, die van mij is zeker niet lek..
        Is van een D-Kadettje, dus laat maar weten of je er wat mee kunt.. Ligt hier alleen maar weg te rotten.. :p

Groete

niemand
        Topic starter

gisteren en vandaag de vespa eindelijk weer lopend gemaakt.

mijn topsnelheid met de bewerkte carters, dr 50, mt5 uitlaat en 12/12 is 64 gps.
          de handmade loopt ietsje langzamer, en trekt ook iets langzamer op.
          trekkracht is niet veel soeps meer door de tuning.

de mt5 uitlaat is naar mijn mening een goede uitlaat.

hij loopt en trekt harder op dan een leovince handmade, zowel op 50 als 70cc.

ook heb ik iemand gesproken die veel van radiateurs afwist, die wist me te vertellen dat een kachelradiateur te weinig doorstroming heeft om genoeg te koelen. mocht ik ooit een radiateurtje nodig hebben kon ik er gratis eentje bij hem op heb bedrijf uitzoeken.

ook heb ik nog een foto’tje gemaakt.

dit was het wel weer voor deze update.

beun_ciao
          Bijdrager

En wat te denken van deze?:pest

niemand
            Topic starter

uhhm… dat is de banaan 😀

die moesten we ook even testen. voor op 50cc is dit niks.

niemand
              Topic starter

sinds lang weer een update.
                omdat ik een lasapparaat heb gekocht heb ik mijn citta bierrekje eindelijk omgelast.
                hij is niet heel netjes maar om de jerrycan op te zetten is hij goed genoeg.

ook had ik mijn achterschokbrekers zwart gespoten en een fietscomputer gemonteerd.

lars-ciao
                Bijdrager

Ziet er goed uit zo dat bierrekje op de superbravo!:)

En ook mooi ingebouwde teller.

Wilk1985
                  Moderator

Wat een supervette Bravo! Ik vondt de Bravo altijd al een van de mooiste modellen maar deze is echt helemaal mijn smaak zeker met Citta bierrekje!

Stuur past er ook mooi bij, ik zou als ik jou was proberen om die mt5 uitlaat zo te krijgen dat de kappen erop kunnen en dan is ie perfect naar mijn idee.

En je hebt de JMPB sleutelhanger van 0,00 die heb ik ook aan mijn Citta sleutels zitten leuk bedacht van ze 🙂

Mooi werk zou ik zeggen

Naad
                    Bijdrager

Welke sleutelschakelaar heb je gebruik voor dat contactslot?

niemand
                      Topic starter

dankje voor de leuke reactie’s.

volgens mij past de mt5 uitlaat met kappen, dit weet ik alleen niet meer zeker. volgens mij moet ik alleen een beugeltje aanpassen.

en die sleutelschakelaar heb ik ooit bij wat onderdelen gekregen, dus ik weet niet waar die vanaf komt.

niemand
                        Topic starter

weer eens een kleine update.
                          ik heb een aanhangertje voor de brommer gemaakt.
                          en het leukste, alles had ik nog liggen behalve het wiel 😛

het frame is gemaakt van een oude beddenspiraal, en nog wat oude buizen.

de koppeling was nog een hele uitdaging. want de kar mag niet tenopzichte van de brommer kantelen.
                          dit is opgelost door een scharnier van een poort aan te passen, en er een zijstandaard op te lassen.

op het karretje moet nog een kist komen, maar die komt er pas op als het geheel geverfd is.

sorry voor de slechte kwaliteit foto’s. bij het eindresultaat zal ik goede foto’s plaatsen.

Vincent
                          Donateur

Kan je niet beter een trekhaakje van een fiets gebruiken deze kosten rond een 10tje en werken perfect. De fietsenzaak heeft deze bijna altijd op de plank liggen.

http://www.fietsonderdelen4you.nl/a-15564447/diverse-onderdelen/trekhaak-fiets

W-Y
                            Bijdrager

Shit dat bierrekje op de bravo had ik ook in de planning, jammer van die primeur ;)! Ik zou zelf het rekje breder maken zodat je de vorm enigzins behoudt. Desalniettemin ziet het er goed uit! zelfs de kleuren lijken wel wat overeen te komen met mijn bravo 🙂 Lage stuur staat ook goed, zit je nog wel lekker zo?

niemand
                              Topic starter

@vincent
                                nee, dat gaat niet lukken omdat mijn aanhanger maar 1 wiel heeft.
                                als er een kogelconstructie op zou zitten zou de aanhanger omkiepen.

@W-Y
                                haha, bedankt.
                                het bierrekje is niet al te netjes gelast. dus je kunt nog de primeur hebben om het mooist gelaste bierrekje te maken 😛
                                breder maken lijkt me eerlijk gezegd niet mooier, want je moet dan de strips verlengen.

en zo’n laag stuur vind ik persoonlijker veel beter zitten en rijden dan een hoog stuur.
                                maar dat lijkt me per persoon verschillen, ik ben zelf niet erg groot.

speedbuxy
                                Bijdrager

Leuke kar:thumb
                                  Maar wel wat lang wat hem ook sneller doet door buigen als je er bv meerdere kratten bier op zet:lol

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 92)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.