- Dit onderwerp bevat 91 reacties, 34 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door Noetiepoerker26.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 december 2011 om 17:34 #491314
dat is wel een stukkie lopen:D We kamen er toevallig achter dat die zadelpennen een binnendiameter van 22mm hebben, dus ik kan nu veel uitlaatjes omlassen, want ik heb nog genoeg:lol
13 december 2011 om 20:19 #491361zo vandaag weer een hele mooie aanwinst.
ik ging vandaag in het tussenuur ff naar de brommerboer voor een bus hittebestendige lak.
toen had ik ook even rondgekeken en toen kwam ik een hele mooie demper tegen, en omdat er opruiming was kon ik hem voor 2 tientjes meenemen =)
deze gaat dus op mijn mt5 omlasproject komen
13 december 2011 om 20:54 #491362is er opruiming bij k en s? wel mooie demper.
28 februari 2012 om 19:33 #461113Zo, weer eens een update van deze kant.
deze keer heb ik een zelfbouw zij-inlaat gekocht.

helaas is de lagerpassing van het kleincarter niet goed meer dus ik moet nog even in discussie met de verkoper (dit is zover ik weet géén forumlid)
ook ben ik bezig met de DR50 tunen, hier heb ik alleen nog geen plaatjes van.
eigenlijk was de bedoeling dat deze op de zij-inlaat zou komen, maar nu eerst eens kijken hoe dat verhaal met de lagerpassing afloopt.28 februari 2012 om 21:43 #468419jammer van de lagerpassing, jij hebt wel altijd pech met marktplaats aankopen. hoeveel mm carb past er op?
28 februari 2012 om 21:54 #468943Die zelfbouw zal toch niet tussen je frame passen?.. Spruitstuk lijkt veels te ver naar voren staan
28 februari 2012 om 21:56 #468939dat weet ik niet precies, de binnendiameter is 17mm en de buitendiameter 23 mm. ik zou alleen niet weten welke soort carburateur erop zou kunnen maar ik verwacht phbg.
en ik heb helaas altijd pech met marktplaats want de vorige keer hebben ze me ook al betoept :((
dus voortaan alleen maar op het forum spulletjes kopen 😉en jij hebt toch durafix en kleincarters genoeg :D:D (hint hint)
@jayL

maak je maar geen zorgen 😛
29 februari 2012 om 07:12 #468324Helaas, ik heb alleen nog maar 1 klein carter liggen, en dat is een mix, dus drie keer raden wat ik daar mee ga doen 😉
11 maart 2012 om 17:14 #453430Vandaag weer eens bezig geweest met de brommer, ik heb hem een hoognodige poetsbeurt gegeven.
helaas is er water in mijn contactslot gekomen, dus nu kan ik hem niet meer uitzetten met de sleutel 😀 maar eventjes wachten tot het opgedroogd is.

en ik heb foto’tjes gemaakt van mijn getunede DR50.
ik heb de uitlaatpoort verbreed en 1 mm omhoog gelegd, de boosterkanalen doorgetrokken in het cilinderhemd en een hap eruitgehaald. en de spoelers in de voet wat groter gemaakt.

graag tips wat ik nog kan verbeteren of de volgende keer beter kan doen.
en tot de volgende update 😉11 maart 2012 om 18:01 #469190Ik denk dat je al redelijk op weg bent en zou hem nu gewoon eerst weer eens testen.
18 maart 2012 om 19:17 #457751gisteren heb ik mijn uitlaat eindelijk om kunnen laten lassen.
deze komt oorspronkelijk van een MT5 af.de trekkracht is best goed en hij trekt in een keer door naar de top, deze is wel niet heel hoog maar altijd beter dan de sito flash.
ook krijg je een erg warm been als je je voet op het voetstepje zet, dus dan maar op het treeplankje :lol
18 maart 2012 om 20:23 #467195Waar heb je hem gelast? Het is wel leuk geworden, maar zou je de demper niet wat omhoog kunnen richten?
25 maart 2012 om 18:09 #458288ik had gisteren op de zolder een oude kettingtakel gevonden, die moet dus meteen opgehangen worden :lol
alleen is dat iets makkelijker gezegd dan gedaan :con wat is dat ding zwaar zeg…maarja, nu kan ik tenminste mijn brommer fijn ophangen 😀
25 maart 2012 om 18:14 #465426Leuk hoor!, het is een keer wat ander dan een werkbank haha
30 april 2012 om 15:20 #486128vorige week heb ik van lars-ciao een leovince HM gekocht, omdat hij niet heel mooi uitzag heb ik hem op stage gezandstraald.
ook hebben we gekeken of het deukje er eenvoudig uit te halen was maar dit werd riskant omdat er schijnbaar veel koolstof in het staal zit. dit hebben we dus ook niet geprobeerd. ik vond hem wel erg dof geworden dus ben ik er nog met de staalborstel voor op de boor overheengegaan, ook heb ik de demper gepolijst.de polijstpasta voor de demper heb ik trouwens achterin een laatje gevonden en is waarschijnlijk ouder dan mijzelf 😀
wie wat bewaard die heeft wat :p

ook heb ik op stage nog een kachelradiator uit de oud ijzerbak gevist, ze zeggen dat er een gaatje in zit maar volgens mij heeft het langs de slang af gelekt en anders soldeer ik hem wel dicht :lol.
en hij heeft een ideale maat om de monteren op de brommer dus deze is voor een LC setje in de (verre?) toekomst.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.