- Dit onderwerp bevat 91 reacties, 34 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door Noetiepoerker26.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 oktober 2011 om 20:19 #490374
Citta_Florian :
EDIT: Voor een foto van die zuiger moet je Lastpak anders even pm’en, volgens mij heeft hij die zo bij de hand
niet nodig, ik post het hier wel
.
ik heb hier wat foto’s voor je:

de zuiger is overigens nieuw te bestellen bij mop shop, verzenden voor een zuiger is ongeveer 5-6 euro.
zuiger kost iets van 25 euro.
cilinder:

ik moet zeggen, dit is een koppel cilinder. maar ik denk dat deze zeker potentie heeft, door de poorten dicht te laten zou je theoretisch gezien veel carterdruk opbouwen. met als gevolg, de cilinder zou flink wat toeren maken.
maar door de poorten open te maken zou hij meer cilindergevoed zijn waardoor er meer mengsel getransporteerd zou worden, hier zou de cilinder sneller worden. voor de rest is het een erg goede kwaliteit cilinder die heel wat kan hebben. daarbij is hij de enige met een gietijzeren keren en alu koelribben.
ik hoop dat je er wat aan hebt;)11 oktober 2011 om 20:34 #490355:worshippy
super dat je die fotos geplaatst heb. (y)
nu kan ik weer verder, alleen zie ik deze cilinder als een kaas, hij moet eerst belegen zijn :haha
dus die mag nu eerst een tijdje rijpen op mijn slaapkamer en dan hang ik hem er wel een keertje onder. 😛
en ik geloof dat in deze cilinder nog meer inzit dus die wordt ook een keer het slachtoffer van mijn dremel 😀
en misschien koop ik tegen die tijd wel een nieuwe zuiger (heb een tante in duitsland wonen dus de verzendkosten zijn ook goedkoper)11 oktober 2011 om 21:00 #490375geen probleem
.
succes met bewerken, ik ben benieuwd wat je er uit haalt:).12 oktober 2011 om 15:02 #460545zo!
weer een kleine update
ik heb vandaag poortmapjes gemaakt van de autisa
LET OP
ik heb de maten met een lineaal gemeten op het papier!!

en hier het andere mapje

21 oktober 2011 om 19:04 #490574update
ik heb vandaag mijn mt5 stuur gemonteerd,
het is wel echt een fijn stuur, je kunt fijn rechtop zitten maar ook plat erop zonder al te veel stunts =)en omdat foto’s leuker zijn dat tekst,

26 oktober 2011 om 06:29 #490626zo weer een update!
ik heb gister de autisa nog een beetje getuned.
– de uitlaatpoort verbreed en ietsiepietsie verhoogd
– 1 spoeler verbreedt (de andere durfde ik niet aan I.V.M. de uitlaatpoort)
– de boosters verbreedt en rechter gemaakten ik ben lichtelijk door het tapeind gegaan :boos
maarja plaatjes!!

poortmapje
uitlaatpoort
beter zichtbaar
het gaatje 😮26 oktober 2011 om 06:33 #490627Dat is wel een grote uitlaatpoort nu, jammer dat je uitlaat niet zoveel uitlaatgas zal doorlaten:(
26 oktober 2011 om 07:00 #490628Het gaatje door je tapeind maakt niks uit, sommige cilinders hebben dit standaard al.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel26 oktober 2011 om 09:49 #490629precies gewoon likje vloeibare pakking achter je ringetje van je tapeind dat hij afgesloten is.
26 oktober 2011 om 10:54 #490188Laat verder de spoelers wel met rust aub, want hier is amper winst in te behalen, maar daarin tegen wel heel veel kans op verlies.
Want waarschijnlijk heb je de spoelhoek er al uit geslepen (voor zover dat te zien is)
Ook zou ik hem wat meer omhoog leggen, want een 14mm hoge uitlaatpoort is nog steeds erg laag.
Ik zou hier een 16mm van maken als ik jou was dan loopt hij waarschijnlijk erg netjes
26 oktober 2011 om 11:05 #490189oei.. betekent dat dat mijn cilinder afgeschreven is?
en 16mm? ik rijd wel poelie hé is dat niet te hoog voor poelie?
maar ik ga dalijk eerst het uitlaatkanaal nog wat bewerken en dan misschien nog de uitlaatpoort verhogen, maar dat weet ik nog niet zeker.26 oktober 2011 om 11:26 #490191niemand :
oei.. betekent dat dat mijn cilinder afgeschreven is?Nee dat zal wel wat meevallen gezien de spoeler nog vrij ver bij de uitlaatpoort weg zit.
En 16mm hoog is vrij allround 43 polini en 43 Dr rijden orgineel ook op deze waardes.
14mm is orgineel erg laag, beetje ala creco.26 oktober 2011 om 16:43 #489018hij zit erop 🙂 en hij loopt ook nog =)
ik heb de spoelerhoek weer een beetje gerepareerd, ik schat dat hij op 90 graden ligt nu, de uitlaatpoort heb ik ook ongeveer 1 mm omhoog gebracht, ik heb hier geen poortmapjes meer van gemaakt.(bedankt voor de info speedbuxy
)
hij trekt in het begin best goed en dan trekt hij heel langzaam door naar de top. (dit ligt waarschijnlijk aan mijn uitlaat)
de top heb ik nog niet helemaal gehaald omdat het zo lang duurde, maar op mijn tellertje lag het wijzertje helemaal onderin (ik schat 70 dus rond de 65 echte)
hierbij moet ik wel zeggen dat ik mijn spoelers in het carter niet vergroot heb, ik heb alleen de boosters doorgetrokken
(ik heb mijn carter niet uit elkaar gehad ze zijn nog getuned van de DR50)maar welke uitlaat zouden jullie mij aanraden die past met mijn voorspatbord? proma cc past in ieder geval niet 🙁
26 oktober 2011 om 17:39 #490633ruud (beunciao) heeft ook nog wat plaatjes gemaakt bij de ”molossi” leeuwen :D:P

hier is mijn zijstandaard goed te zien, hij was eerst te kort (citta) maar thijs.c heeft hem mooi verlengd voor mij
26 oktober 2011 om 21:21 #490642hoe is de standaard verlengt?
buisje er omheen en vast gelast?
mijn standaard is ook te kort namelijk -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.