Vespa-Ciao.NL
:: Niels Pinasco vario citta

Home Forums Perso’s Projecten Niels Pinasco vario citta

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Niels
    Topic starter

Ik zit nu al een tijdje op het ciao forum, omdat het vrij rustig is bij het citta forum:P. Dus ik dacht laat ik hier mijn opknap project van mn citta ook eens laten zien! De setup die er nu onder zit, getuned carter, 42mm alu polini, polini sp, polini voorvario met 100mm achterschijven, 13/13 + malo filter.

Vorig jaar april heb ik mijn eerste citta gekocht! Ik wist er toen echt nog niks van af. Hij heeft me dan ook 350€ gekost, maar dat was het wel waard want hij zag er erg mooi uit vond ik.

Zie hier de citta:yes:

Alleen 3 maand geleden wou ik toch een citta gaan opknappen! Dus heb ik deze verkocht voor 420€ :D, en er nog een ninja usine uitlaat aan over gehouden. Want deze had ik geruild tegen mn proma cc!

de ninja uitlaat ik zeer goede staat moet ik zeggen:)

april 2006———————————————————–

Het viel niet mee om hier in groningen en drenthe een opknap citta te vinden, maar donderdag avond heb ik er 1 gekocht voor 125€:D ! Hij is echt hondslelijk, maar toen ik thuis kwam en alle kappen er af had zag ik er een eleck blok onder hangen. Hier ben ik dus ckr blij mee:king:.

De citta deels uit elkaar

Het eleck blok:D

nog een x

De setup voor zover ik weet:
      -waarschijnlijk geen std 50cc, want de uitlaatpoort is groter dan normaal! Ik moet hier nog naar kijken.
      -carb 13/13 met sproeier 66
      -luchfilter: mallosie
      -uitlaat: leo krul / ninja

Wat moet er aan de citta gebeuren:
      -Een aantal kappen moeten gemaakt worden.

-Hij krijgt dus een nieuw kleurtje!! Zwarte kappen (mat), antraciet/grijs frame,
      chroomen onderdelen bestellen, en mis nog wat metallic blauw er in!:yes:

-achterwiel moet gemaakt worden want hier zit wat speling op!
      -verder komen er een aantal nieuwe onderdelen op, zoals spoiler kapje enz
      -dashbord maken
      – Het zadel wat er op komt!

Hij moet gwoon weer helemaal nieuw worden:D

———–update————
      – 16 mei 2006

Vandaag heb ik een doosje met onderdelen binnen gekregen!!! En in dit doosje zat ook een Polini blok:D, dus ik heb direct maar ff wat fotos ervan gemaakt.

De alu cilinder van polini

De Speed engine:O

Nog een Dr evo

43 mm Dr evo

Update, 27 juni———————————————————————————–

vario set

kickstart blok:D

poedercoat, alleen het grijs is wat minder te zien op de fotos! Verder is het echt super mooi geworden.
      velgen

frame

kleine shit:P

Update————————–3 juli

——————————————

Zoals je ziet zitte nog niet alle kappen er op, dit komt omdat er nog een aantal gespoten worden.

update——————-12 jan 2007!

huh:? wat zou daar nou in zitten?

=)=)

Een mooie 80cc cilinderkit van pinasco en race krukas!:)

Wat een ding zeg als je dat vergelijkt met een 50cctje haha

Ik wil Jayton even bedanken, echt mooi spul man! Ben er erg blij mee en je hebt echt een goede service:thumb! Super!

——————————————————————————-
      Komende tijd wil ik mijn citta nog een beetje veranderen, tot dat hij er ongeveer zo uit ziet! Kappen spuiten, wat metallic blauwe accenten toevoegen.

Update————————maart 2007

Kleine update, ik heb een dashbord op mn citta gebouwd:D! Met een km/h teller, leds en schakelaars.

Update————————maart 2007

Weer wat nieuws van JMPB binnen, snelgas en de elek speedengine voor mijn pinasco cilindertje:bier:D!

Snelgas

Polini speedengine

Elek ontsteking

Polini engine met de pinasco alu:bier!

De polini SP uitlaat, die nu ”nog” droog op zolder ligt:P. Straks al het blokje loopt mag die zijn naam SUPER POWER bewijzen:)!

hansieb
      Moderator

Nice 🙂

Wat zit er nu onder dan je speedengine met 42 alu 😀

Niels
        Topic starter

Nee! ik heb er nu een getuned carter opzitten, die ik heb aangepast voor de 42mm polini. En waarom de speedengine niet, omdat 1 ophangpunt van het blok niet helemaal heel is. Maar misschien laat ik die nog wel maken. Alleen ik denk dat je met een goed getuned cater ook wel een goede prestaties kan halen. Want als je naar die speedengine kijkt klopen die pooten ook niet helemaal met de 42mm polini.

Edit:P

Setup

getuned carter
          42mm alu polini
          polini sp
          13/13 + malo filter
          voorvario polini
          achterschijven 100mm

mulder[sst]

ben jij niels van NYP uit groningen?`

Niels
            Topic starter

mulder[sst] :
              ben jij niels van NYP uit groningen?`

EEh :con nee! Ik kom wel uit de buurt van groningen/drenthe ‘zuidlaren’ maar nee die niels ben ik niet.

VespaCiaoPaul
              Bijdrager

bij dat “elec” blok van jou zit toch een bobine? dan heb je toch gewoon contactpunte;) of heet da iets me da zwarte blokje bove je bobine te maken?

Niels
                Topic starter

Ja hij heeft dus ‘Geen’ contact punten;), het blok komt oorspronkelijk van een berini kinetic dacht ik! Dit blokje is een soort imitatie van een vespa blok. Hij heeft dus geen contact punten, maar 2 spoelen en dat zwarte blokje zorgt voor het tijdstip van de ontsteking dacht ik. Maar ik vind het maar een Kut systeem, wel kan je het gewoon op een contactpunten blok zetten. Maar ik heb hem laatst nog een geprobeerd maar hij wou niet goed rijden. En je kan niks aan de onsteking afstellen:boos dus ik kon er niks mee. Ik heb inmiddels 2:) echte orginele elec blokjes en nog een aantal contactpunt blokjes.

Jacky
                  Bijdrager

Die eerste citta vanje was ubeeer mooi. En je nieuwe is ook cker mooi geworde:O Maar die eenerlaatste foto met da groene kabeltje met tie wrap erom zit daar nou en steentje tusse?:P

Colin
                    Bijdrager

Jacky :
                      Die eerste citta vanje was ubeeer mooi. En je nieuwe is ook cker mooi geworde:O Maar die eenerlaatste foto met da groene kabeltje met tie wrap erom zit daar nou en steentje tusse?:P

Zo te zien van wel 😉 haha:lol

maar niels wel mooie citta 🙂 ziet er goed uit en veel succes ermee 😉

Niels
                      Topic starter

Jacky :

Dankje! Maar die foto met die tiewrap en dat steentje dat heb ik niet gedaan hoor:P hahah! Dat is een foto van de citta toen ik hem kocht. Het was toen echt nog een lelijk ding zie de fotos boven aan de pagina;). En de citta is nog niet eens helemaal af:P dus hij wordt nog mooier:).

Jacky
                        Bijdrager

ja cker als de andere kappen er nog opzitten ziet meteen nog beter uit! Ja da steentje gaat egt te ver:O Waar diende t voor:|?

Niels
                          Topic starter

Jacky :
                            ja cker als de andere kappen er nog opzitten ziet meteen nog beter uit! Ja da steentje gaat egt te ver:O Waar diende t voor:|?

pff:P ik zeg tog dat heb ik niet gedaan!! haha,, ik heb hem van een boer ofzo gekocht dikke sjap die er niks meer mee deed. Dat ding stond ik de schuur te verrotten:?. Dus waar het voor diende geen idee, maar laten we het er niet meer over hebben.

Niels
                            Topic starter

huh:? wat zou daar nou in zitten?

=)=)

Een mooie 80cc cilinderkit van pinasco en race krukas!:)

Wat een ding zeg als je dat vergelijkt met een 50cctje haha

Ik wil Jayton even bedanken, echt mooi spul man! Ben er erg blij mee en je hebt echt een goede service:thumb! Super!

Frits
                              Bijdrager

mooie perso
                                mooie citta
                                alleen die zadel ik snap niet dat je dat mooi vind
                                maar ieder zn smaak he:P

Niels
                                Topic starter

dankje:)! Ik heb al vaker wat gehoord over dat zadel, maar ik vind het wel vet :D! Het is niet zo std., de een vind het mooi en de ander niet.

Jou ciao mag er ook zeker zijn:thumb echt een mooi ding!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.