Vespa-Ciao.NL
:: Niels’ Perso

Home Forums Perso’s Projecten Niels’ Perso

14 berichten aan het bekijken - 46 tot 59 (van in totaal 59)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dihagie
    Topic starter

Ik heb nog wat lopen testen, heb er nu een sproeier 68 in zitten.

maar qua rolletjes kom ik er niet zo goed uit.
      met 8,4 gram ga ik 54 op gps en met 7,7 gram precies hetzelfde.
      7 gram vind ik niet lekker rijden, heeft dan overtouren heb ik het idee.

nu is 54 natuurlijk hard zat op een snor, maar was benieuwd of er misschien meer uit te halen is.

hier nog een filmpje met 8,4 gram. helaas een beetje slechte kwaliteit.

wat zeggen jullie ?

Martino
      Moderator

Hey dat stukje weg ken ik… 🙂

Ik zal sowieso lichtere rollen nemen. Hij gaat naar verloop van accelereren steeds meer rpm maken. In het begin dus te weinig.
        Daarom lichtere rollen je zal hier en sneller mee optrekken en zoals je zelf al zegt net zo hard gaan.

Welke drukveer gebruik je nu? Ik schat dat 7 gram nog zelfs aan de zware kant is.

Leovince
        Bijdrager

Ik mis een achterzitje, een originele koplamp of booskijker, stuurschuim, een koplampspoiler en je koplamporen op de goede manier gemonteerd:P

Voor de rest een mooie citta jongen! 😉

dihagie
          Topic starter

ik gebruik een gele drukveer, maar lagere rollen? heb 7 gram namelijk ook al geprobeert maar dat vond ik niet erg lekker rijden.

maar goed, ik zal dan wel even verder gaan testen richting de 6,5 gram ?

Martino
            Moderator

Vergeet even je rollen maar pak een Polini ziler drukveer of orgineel. Die gele drukveer is vaak net even te sterk voor je 41mm cilinder.

dihagie
              Topic starter

ik heb nog een std drukveer liggen, die zal ik dan wel even proberen icm de 8,4 gram rolletjes?

Martino
                Moderator

Nee, dan alsnog die lichtere rollen erin. Hoe slapper de drukveer hoe lichter de rollen.

dihagie
                  Topic starter

kleine update,

Heb een proma’tje overgenomen van fathax, Heb ‘m vandaag gelijk maar even gemonteerd.
                    Hij maak helaas wel een beetje veel lawaai, maar dat deed mijn top one ook.
                    Nu moet ik het alleen nog even afstellen, heb momenteel 6,5 gram + std drukveertje erin met 68 sproeiertje.

Ook heb ik eindelijk een goede snaar gevonden voor m’n vario setje, jmpb verkoopt zijn te strak voor 100mm schijfjes.
                    en natuurlijk had geen enkele bromboer hier in groningen vario spul/ snaren voor citta.
                    dus toen heb ik bij James autoservice in bedum maar een snaar laten bestellen.

ook heb ik gelijk maar even nieuwe zijkapjes gekocht, helaas pasten ze niet zo goed op de jmpb brug.
                    of het nou aan de brug of aan de kappen zelf ligt weet ik niet.

even snel 2 picjes gemaakt.

overigens mag mijn top one tegen een goed bod ook wel weg.

Steven
                    Donateur

nette citta :thumb

dihagie
                      Topic starter

@ steven, dankje:)

Ik ben er vandaag mee naar school geweest, hij rijdt verder prima.
                        maar toch ga ik niet harder als 54 km/u, heb al meerdere rolletjes geprobeerd en telkens stopt hij bij de 54km/u?

hoe kan dit? ligt dit aan mijn vario set of iets anders?

Renetje93
                        Bijdrager

BLINGBLING:D

mikerosauer
                          Bijdrager

leuke citta,je voorspatbord moet/mag nog een heel stuk zakken.met passen en meten gaat dat prima. ik heb 2mm ruimte over 🙂

dihagie
                            Topic starter

@ Welke beugels heb je daarvoor gebruikt? gewoon die van het originele spatbord?
                              als ik hem lager doe komt hij namelijk tegen mijn band aan, maar ik overweeg om toch maar een origineel spatbord erop te zetten.

mikerosauer
                              Bijdrager

de orignele inkorten! en dan past het prima.

14 berichten aan het bekijken - 46 tot 59 (van in totaal 59)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.