- Dit onderwerp bevat 58 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door mikerosauer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 maart 2011 om 20:46 #468756
Javad is net even langs geweest, probleem met achterkoppeling is opgelost. de segmenten bleken toch verkeerd om te zitten.
Helaas loopt mijn vliegwiel nu wel aan op het carter, en zijn we er achter gekomen dat het conisch vlak van het krukje niet 100 procent meer is. dus het blokje ligt nu bij Javad om gereviceerd te worden.
18 maart 2011 om 18:03 #469436Nou, de lagerpassing van de kruk is okee.
Het vliegwiel liep aan de binnenkant aan tegen de ontstekingspoelen, ik kan niet zien waartegenaan maar het is net of de hele ontsteking een beetje is uitgezet.Ik heb er andere spoelen in gedaan en het draait weer prima.
Het blok kon dus lekker in elkaar blijven zitten.<3 Thunderstone
Check mijn perso!20 maart 2011 om 16:10 #469565nou goed, het blokje heeft even gelopen. dacht telkens dat het aan mijn carburateur lag dat hij niet lekker liep.
maar hoorde ook een hoop gerinkel, Ik heb de cilinder er dus maar even afgetrokken en toen kwam ik een gebroken zuigerveer tegen. beetje jammer….maar goed, zo stond hij er dus net bij.
20 maart 2011 om 20:08 #469572Geyl… =)
20 maart 2011 om 20:59 #469573Je hebt je koplamporen verkeerd erom gemonteerd 😉
Voor de rest, mooi cittaatje hoor, alleen een beetje naakt zonder die kappen:P
22 maart 2011 om 18:56 #469640Nou goed, nu denk ik ook dat ik de oorzaak van de gebroken zuigerveer weet.
Ik zag vandaag ineens dat er enorm veel ruimte zat tussen de zuiger en de wand van mijn DR, de zuiger die bij mijn cilinder zat was niet al te best meer dus ik had een oude zuiger van mijn vorige DR gepakt.
Nu blijkt deze zuiger dus veel kleiner te zijn dan degene die bij deze cilinder hoort.
hier zie je duidelijk het verschil in grote van de 2 zuigers.
en hier zie je een nieuwe zuiger veer in mijn DR met een veel ste grote slotspeling lijkt mij ?De zuiger die hier in hoort is ook een maat 43,8 en iemand enig idee waar ik zulke zuigerveren kan halen?
22 maart 2011 om 19:58 #469642Pff het zit de sleutelaars in Bedum ook niet meer hoor..
Misschien scooter en minibikeshop, die hadden volgens mij wel veel overmaats spul.22 maart 2011 om 20:08 #469643helaas stopt scooterenminibike shop er mee, ben er laatst langs geweest en heeft niks meer op voorraad liggen.
ook was hij misschien van plan om de webshop te gaan verkopen.31 maart 2011 om 12:50 #485380Van de week weer een aantal onderdelen binnen gekregen waaronder:
Een nieuwe 41 Polini:D

Een doos van Jmpb met aantal onderdelen,
13/13 Dell’orto + luchtfilter
malossi snaartje voor een grillo, de snaar die ze voor citta verkopen is helaas te kort voor 100mm schijven.
chrome koplampje
en het juiste gereedschap om te sleutelen aan de brommertjes.Uiteraard heb ik gister in het mooie weertje het blok gelijk maar weer in elkaar gezet en hij startte gelukkig in 1 stap:)
hier een klein filmpje van het stationair draaien na z’n 1e start.
De uitlaat lekt hier nog een beetje bij de uitlaat mond, moet eerst een ander uitlaatklemmetje halen.Momenteel heb ik er een sproeier 66 in met 6,5 gram rolletjes en een gele drukveer, heb een klein stukje gereden maar onderin stottert hij een klein beetje.
ik heb het idee dat hij qua sproeier maat toch iets kleiner moet.
zodra het mooi weer is ga ik verder met testen.31 maart 2011 om 12:59 #485381Loopt wellicht een beetje te hoog stationair maar voor de rest klinkt die erg goed 😉
Leuke citta ook!
31 maart 2011 om 13:02 #485382klopt, lager kreeg ik hem ook niet omdat mijn gaskabel net iets te strak staat.
4 april 2011 om 11:00 #485492Gister nog even een kort filmpje gemaakt, bougie heeft een mooi kleurtje met sproeier 66. heb er momenteel 7 gram in zitten, maar zal daar nog een beetje mee moeten spelen denk ik.
hij trekt in iig sneller op dan de aerox van rene =D4 april 2011 om 14:26 #485498Zou nog wel een tikkeltje lichter proberen, want hij kan naar mijn mening nog wel sneller optrekken.
En die koplamp is ook niet helemaal mijn smaak, maar voor de rest ziet hij er netjes uit
Blijf je trouwens kaploos rijden?
4 april 2011 om 20:10 #485538ik ga zoiezo nog andere rolletjes proberen inderdaad. Ik zelf ben ook nog niet tevreden over de koplamp, met een M stuurtje staat het mooier alleen rijdt dat toch niet zo comfortabel.
Van de week ga ik bezig met het schuren van de kappen, weet alleen nog niet of het mat zwart wordt of toch maar hoog glans zwart.
Ook nog even naar de bougie kleur gekeken, maar die is toch behoorlijk zwart. dus toch nog even een kleiner sproeiertje proberen.
8 april 2011 om 14:57 #438960Heb een aantal kapjes geschuurd en gespoten, Action verf gebruikt en ben best tevreden.
Voor het schuren had ik beter nog een fijnere korrel kunnen gebruiken, want als je dichtbij kijkt zie je nog een aantal kleine krasjes zitten.

Verder zal ik van de week even een nieuwe kop pakking moeten halen, die van mij is helaas gescheurd
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.