Vespa-Ciao.NL
:: nickskes gilera ludix

Home Forums Perso’s Projecten nickskes gilera ludix

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

nickciao
    Topic starter

Hee mensen, ik ben nick. 17 jaar en kom uit eindhoven..
      mijn brommer ervaring is begonnen bij een puch maxi die ik van familie had gekregen. daar heb ik van mijn 13e tot mijn 15e veel aan gesleuteld en geoefent. vlak voor mijn 16 verjaardag heb ik een ciao gekocht, het was achteraf echt een frikandel.. Maaar ik moest en zou een ciao willen. dus die had ik gekocht heb ik er nog dik 2 weken aan gerommelt voor hij goed liep.. nog voor mijn 16e verjaardag had ik al een goeie vastloper ivm geen olie, want ik reed ciao mix.. dus ben opzoek gegaan naar een ander cilindertje.. heb van william toen een 70cc athena gekocht ook van dit forum. ik moest alleen mn cilindertje laten honen en een nieuw zuigertje erin.. zo gezegt zo gedaan..
      mijn setup was toen 43mm athena, leo krul , 13/13+ malo filtertje.. nog geen week mee gereden.. zuiger kapot. bleek het zo te zijn dat mn zuigerveren niet uit kwamen met mijn poorten.. heb daarna een tijdje standaard gereden met alleen een city puffer.. leen ik 1 keer mijn brommer uit rijde ze hem helemaal de vernieling in.. dus ben over gestapt naar citta.. die kon ik voor 200 kopen met kenteken.. liep 35 met alleen een city puffer en 13/13.
      die snelheid ging na loop van tyd vervelen.. en heb toen van william een 43mm DR gekocht.. en heb een gianelli shot omgelast van een aerox liep opzich best lekker bijna.. heb toen weeeer un vastloper gehad.. ben weer terug gegaan naar origineel cilindertje met city puffer..

en afgelope week heb ik voor weinig een ludix blok kunnen kopen.. en die ben ik onder mijn citta frame aan het hangen..
      zoals het blok er nu bij staat is hij eigenlijk nog bijna standaart onder de ludix waar hij vandaan kwam liep hij 55 60 dus ben benieuwt wat hij doet als ie er onder hangt.. ik heb dmv 2 extra subframes het blok er al deels onder hangen.. hij loopt ook al maar nog niet naar behoren.. heb de vacuum pomp er niet bij.. dus nu mijn benzine slang vanaf de kraan rechtstreeks op de carburateur zitten. hij loopt mooi stationnair maar zodra je gas geeft lijkt het of ie te weinig benzine krijgt. dus morgen even een vacuum pomp lenen van een vriend.. en kijke wat ie doet. morgen komen er ook foto’s bij en zullen jullie meer te zien en te lezen krijgen..

pindaa
      Bijdrager

Kan nice w8ten op de foto’s

Je hebt wel veel pech met je brommers >.>

RiPe
        Bijdrager

grappig, zo’n ludix cilinder heeft wel lekker dikke spoelkanalen enzo als je hem vergelijkt met een 43mm DR 😉

Interceptor
          Donateur

zelf had ik ook zo’n idee, maar dan met een blok van een yamaha bws (weet niet of het past eigenlijk)
            p.s zag ik jou niet laatst op de kermis in best met 2 andere gasten die ook nick heeten?

groeten nick

sombrero
            Bijdrager

ik heb ook een ludix hier thuis. helemaal standaard. alleen prop eruit en variobegrensing en dat ding loopt 80 op de gps 😀 cilinder ziet er ook mooi uit vind ik. en die blokjes trekken echt mooi op standaard.

nickciao
              Topic starter

ben ik weer even… vandaag heb ik weinig tyd gehad voor mijn project ivm aanschaf van een andere auto..
                Maar ik hoop morgen meer te kunnen vertellen en te laten zien..

ja die ludix blokjes lopen wel lekker sombrero.. het enige jammer aan mijn blok is dat het een snor blok is..

en Nick.. ja klopt ik was die nick op kermis best met die andere nick.. en william ook hier van het forum.
                Maar ik heb dus een carburateur met vacuum.. alleen heb hem niet aangesloten.. en william vertelde mij dat ik er ook een op zou kunnen zetten zonder vacuum.. is dat mogelijk.. want anders zit ik met die hele tank.. en wat voor carburateur zou ik moete hebben dan.. wat voor type scooter van peugeot heeft geen vacuum..??

ik laat jullie zo snel mogelijk meer weten.. en ook zien.! ik zal morgen zoieso even snel een fototje posten van hoe ver ik ermee ben.. en zodra hij goed loopt ook een filmpje ofzo ben benieuwt wat hij zal doen.. maar laten we het eerst maar zover krijgen.

Greetz Nick.

william
                Bijdrager

heet kwezel,

ik zie dat je al goed bezig bent met die halve hanen frikandellen brommer met je lassen. wahaha nee het is echt vet want ben zelf dus ook bezig met de ding. Ik weet niet zeker te vertellen of het wat met openslanngen of vacuum te maken heeft want ik weet niet of het uitmaakt als je een carb op vacuum hebt en daar gwn benzine in laat lopen net als in je citta.

lijkt me van wel maar goed. hij bouwt bijna geen toeren op en ploft waardoor ik begin te denken dat er wat met de vbonk zal zijn maar goed daar kijken we wel naar heute abend.

in ieder geval een gek maar goed gaaf idee voor een gekke goed coole vent.

greetz william aka mr pino

nickciao
                  Topic starter

whaha ja is wel een leuk idee he william,, maar ik ben vanavond weer in de garage.. dus als je ook komt kunne we nog ff het een en ander doen.. en wil ook wat foto’s maken voor hier..
                    moet vandaag alleen naar den bosch voor een auto.. en daarna wil ik zo snel mogelijk verder met men gilera/ludix.

Greetz Nick

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.