Vespa-Ciao.NL
:: Nick’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Nick’s perso

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 223)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

si-sovrano
    Topic starter

Helaas vandaag niet verder gegaan met de carters/cilinder. was iets te druk op het werk.

wel heb ik van florian fotos gekregen van mijn gereviseerde kickblokje. en hij heeft het maar weer mooi terecht gemaakt!  ik ben ook zeer benieuwd naar de prestaties aangezien er volgens mij weinig over bekend is over de cilinder!

setup:
      41mm ipermatic replica
      bewerkte kick carters
      kickkrukje onbewerkt
      inlaat gevijld voor 13mm carb
      gianelli hyper racing

dit alles komt onder mijn superbravo. dus er zal snel wel weer een update volgen 👍

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Wat een mooi blokje. En die cilinder zie je niet zo vaak  😎  leuke uitlaat komt er ook op.
        De poorterij is echt netjes gedaan.

Post snel eens een filmpje zodra hij up and running is  😀

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

si-sovrano
        Topic starter

@Herr Flick ben er ook zeer tevreden mee. en natuurlijk komt er een filmpje als het up and running is.

speedbuxy
          Bijdrager

Kon wel eens erg mooi en snel gaan lopen:thumb

si-sovrano
            Topic starter

@speedbuxy ik denk en hoop ook dat hij snel kan gaan lopen 👍

verder heb ik vandaag op het werk tijd gehad om de cilinder en carters te bewerken zodat de simonini cilinder er op past.

Van sommige mensen kreeg ik al de vraag of dit wel ging passen met de uitlaat. ik ga/moet wel een uitlaat pakken welke met een veer vast zit op de flens. dus heb thuis gelijk even gekeken of dit nu past.

gelukkig pastte het gelijk. daarna het blokje op de decompressie en de rubbers na in elkaar gezet. zo ligt het blokje er nu bij. het vliegwiel wordt nog vervangen door een pinasco elektrisch vliegwiel. maar die zijn nog op de post.

Bijna klaar voor de strijd. tzt plaats ik wel een filmpje! 😀

si-sovrano
              Topic starter

Kleine update, de super bravo heb ik nu voorzien van het gereviseerde kickblok met de 41 ipermatic.

heb alleen nog wat twijfels over de afstelling van de overbrenging. Welke drukveer/trekveer raden jullie aan ? en welke schijven 90 of 100mm ?

er zitten nu 5,5 grams rolletjes in de voorvario.  een 1:10,5 achterkoppeling met 100mm schijven. hiermee rijdt hij nu op top +-60 maar het lijkt mij dat hij met deze setup harder moet kunnen.

Heeft een van jullie tips/ideeën?

si-sovrano
                Topic starter

Heb net de voorvario even uit elkaar gehaald toen kwam ik tot mijn verbazing het volgende tegen..

Dit was er gebeurd met mijn malossi halfpoulie… deze erna vervangen door eentje van polini.  hierna ging de brommer helaas nog maar 58-59 gps.

Daarna voor de lol de doria clutch gepakt icm een gele drukveer en witte trekveertjes. Waarvan ik dacht dit gaat natuurlijk niet werken op een 41mm…

maar tot mijn verbazing trok de brommer veel beter op. en heb nu zonder verdere afstellingen een 71 gps gehaald.  dus ik ga van de week nog weer verder afstellen.

hierbij nog een filmpje van net na het monteren:

si-sovrano
                  Topic starter

Nog maar een filmpje dan, nu een met een witte drukveer ipv een gele, de witte is iets licher namelijk. ook heb ik nu 4.4 grams rollen ipv 5.5. het loopt al aardig mooi voor een 55cc.

binnenkort de malossi vertanding maar eens proberen 😎

Florian
                    Moderator

Zit al mooie progressie in Nick, ben benieuwd wat de uiteindelijke prestaties gaan worden.

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Hij klinkt echt lekker zeg! Ben ook wel benieuwd met welke uitlaatjes je kan spelen. Proma CC is wel een makkelijke uitlaat. Heb je die?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

si-sovrano
                        Topic starter

@Florian, daar ben ik zelf ook zeer benieuwd naar !

@Herr Flick, helaas heb ik een tijdje geleden mijn 22mm proma cc weggedaan.. heb alleen nog een 27mm versie liggen, maar dat past niet. ik zal eens gaan kijken wat er nog meer ligt.

Heb trouwens nog ergens een tecnigas liggen zal deze even opzoeken en proberen..

si-sovrano
                          Topic starter

Uiteindelijk toch een proma cc gevonden, dan wel niet de echte maar de tecnigas variant. deze onder de superbravo gehangen en maar eens gaan testen.

met de proma cc haal ik de 73 km per uur gps. waar ik eerder met de gianelli hyper racing 71 gps haalde.

Het blijft voor mij een mooie uitdaging om de superbravo boven de 80km/u te krijgen met dit blok. Wanneer ik weekend heb ga ik weer verder met afstellen en andere dingen proberen zoals rollen en uitlaatjes.

Verder van de week nog een setje velgen binnen gekregen, welke ook onder de superbravo komen namelijk een setje Bernardo mozzi velgen!

Omdat het een superbravo is moeten er natuurlijk wel “Cross” bandjes onder. deze banden heb ik gekozen.

Van de week volgt er wel weer een update.

zevenenergie
                            Donateur

Dat zijn poepie mooie velgen :thumb

si-sovrano
                              Topic starter

Vandaag een fabrizi binnengekregen van MCBoss. natuurlijk gelijk testen.

Resultaat 75 km/h gps. dat is weer 2km/h tov de proma cc. zo komen we langzaam richting de 80 😁

si-sovrano
                                Topic starter

vanmiddag banden op de bernardo mozzi velgen gemonteerd. dit bleek nogal een strijd aangezien de ventielen aan de korte kant waren. gelukkig is mijn buurman fietsenmaker geweest en die had nog wel een paar truukjes.

Hierna de velgen onder de superbravo gemonteerd.

Helaas past het niet 1 op 1 maar dit had ik wel verwacht. wat past er niet? de as in de voorvelg is te kort en het achterwiellager loopt aan op de velg. deze 2 problemen zijn wel makkelijk te verhelpen. maar dan komt het volgende, de nok op de voorvork past niet in de rempot

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 223)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.