Vespa-Ciao.NL
:: Nick’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Nick’s perso

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 223)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Leuke Citta, uitlaat staat inderdaad lekker oldschool.

Een rijdende tijdmachine is het :thumb

si-sovrano
      Topic starter

Klein updatetje wat betreft motor blokjes.

Gister bij Tiesman geweest om een kick speedengine op te halen.

Thuis aangekomen gelijk een binnenrotor ontsteking geplaatst die ik laatst heb ontvangen.

Setup van de kick speed engine wordt als volgt.

46mm pina silver tuned
        16mm sha carb
        piaggio krukas
        scorpion of gianelli hyper racing uitlaat
        binnenrotor ontsteking

Daarnaast eindelijk het sprocatti blokje ontvangen en beetje de deeltjes bij elkaar gelegd om een idee te krijgen hoe het er uit gaat zien.

zoals te zien gaat dit lastig worden om in een brug te krijgen, maar dat maakt het wel een leuke uitdaging.

setup wordt als volgt
        46mm fabrizi met 28mm poort
        piaggio krukas
        24mm oko carburateur
        28mm scorpion uitlaat
        binnenrotor of malossi ontsteking.

dit geheel gaat door florian in elkaar gezet worden. en dan volgt er wel weer een update.

AA-T
        Sleutelbeheerder

Mooi spul weer allemaal!
          Met zo’n mooi nieuw vliegwiel mag de Speed Engine nog wel even gestraald worden 😉

si-sovrano
          Topic starter

Ja klopt, dit was ook eerst wel mijn plan. maar ik moet een rijdend brommertje hebben voor de vcm. en aangezien ik zo weinig tijd heb momenteel wou ik dit na de vcm gaan doen 😉

speedbuxy
            Bijdrager

Houd er rekening mee de (sprocatti) carters een stuk van het slakkenhuis mist en de koeling nu dus erg slecht werkt omdat de lucht rechtdoor blaast.
              Als je er zo mee gaat rijden dan is de kans zeer groot dat de cilinder warm loopt door te weinig koeling.
              Mijn advies is om het ontbrekende stuk van een ander carter af te slijpen en aan het sprocatti vast te durax fixen oid.

si-sovrano
              Topic starter

@speedbuxy bedankt voor de tips! gaan meegenomen worden tijdens het in elkaar zetten!

si-sovrano
                Topic starter

Zoals sommigen misschien al hebben gezien heb ik gisteren een dbr uitlaatje binnengekregen. een mooi uitziende “expansie” uitlaat met standaard looks.

aangezien het een expansie pijpje is waren sommigen al benieuwd naar het geluid en de prestaties. vandaag heb ik hem even onder de funny gehangen met de volgende setup.
                  – eurocilindro 38,4
                  – Gevijlde carters
                  – poelie 80
                  – 13mm carb met malossi luchtfilter

ik moet zeggen dat het geluid mij reuze meevalt, en ik durf hem zelfs vrij stil te noemen! zoals op het volgende filmpje is te zien.
                  https://youtu.be/2rGj8NUXCzQ

maar qua prestaties valt hij me op deze setup echt een beetje tegen. het lijkt wel of hij niet goed op toeren wil komen. misschien is het meer een uitlaat voor vario, of voor iets meer cc’s.  de topsnelheid is namelijk maar 43.. terwijl ik met de gianelli hyper racing boven de 60 uitkwam.

als ik er binnenkort weer ben van vakantie ga ik hem proberen onder een andere setup. en zal ik mijn bevindingen weer plaatsen.

zevenenergie
                  Donateur

Ha fijn een verslag…:thumb
                    Hij heeft wel een mooi formaat zo onder de citta, en staat hem ook mooi kwa kleur.
                    Even afwachten wat hij gaat doen met een andere setup.

Wilk1985
                    Moderator

Wat een gave pijp, slim bedacht en het ziet er niet eens zo slecht uit.

Zoals je verhaal klinkt komt je brommer gewoon niet op de toeren die de Euro 50 nodig heeft. Als je een filmpje upload waarin het toerenverloop goed hoorbaar is kan ik je dit waarschijnlijk wel vertellen. Je kan eens kijken wat er gebeurt met een iets grotere poelie?

Tiesman1986
                      Bijdrager

Zeer gaaf Nick ! Denk dat die meer in huis heeft dan dat die eruit ziet 🙂

si-sovrano
                        Topic starter

@Wilk1985 ben eerst een week op vakantie, daarna zal ik eens wat gaan testen en evt een video maken van het toerenverloop👍

@Tiesman1986
                          dat denk ik ook wel. maar moet nog even vinden op welke setup dat is 😋

Coenio111
                          Bijdrager

en hoe staat het met het testen van dit DBR pijpje? 😛
                            ben wel erg benieuwd naar de resultaten op een dikke cilinder!🙌🏼

1

si-sovrano
                            Topic starter

@Coenio111 heb nog geen tijd gehad om hem verder te testen. Tiesman gaat hem daarom binnenkort testen onder een mp one met een bewerkte pinasco 46 silver.

voor de rest nog eigenaar geworden van een Super Bravo. waar ik zeer blij mee ben. blokje wordt nu gereviseerd en bewerkt. er komt een 41 ipermatic op!

er zal binnenkort vast weer een update volgen!

1

Tiesman1986
                              Bijdrager

Ja die wordt zeer goed getest straks 🙂

AA-T
                                Sleutelbeheerder

Mooie aanwinst weer :thumb

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 223)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.