- Dit onderwerp bevat 222 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 6 maanden geleden door TIES3930.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 maart 2020 om 21:43 #79460825 juli 2021 om 03:40 #811300
Het is al ruim een jaar geleden dat ik hier actief geweest ben, dit mede door covid en 2 verhuizingen.
Maar het begint weer te kriebelen, dus een kleine update!
Ik heb een jaar geleden het meeste hobby spul weg gedaan, wat ik natuurlijk nooit had moeten doen. Maar dat is achteraf altijd makkelijk zeggen.
Voor het woon werk verkeer nog altijd op een bravo gereden.

Deze heeft me altijd keurig netjes van A naar B gebracht. Maar deze verdiend nu wel wat liefde. Het plan hiervoor is hem helemaal te strippen en te laten coaten. Exacte plannen qua kleur heb ik nog niet.
Om toch nog een brommertje te hebben in de tussentijd, heb ik van Joor zijn blauwe citta samen met wat leuke parts overgenomen.

Ik zal snel weer een update plaatsen😬
25 juli 2021 om 09:08 #811303Leuk!
28 juli 2021 om 20:44 #811369De blauwe citta nu op naam en verzekerd. Maar deze wou ik natuurlijk gelijk voorzien van een sneller blokje. Ik had ook een kickblok van joor overgenomen met 41 DR, dus deze er onder gesleuteld.
Nu was ik vandaag met de laatste loodjes bezig en rustig het carburateurtje aan het monteren, knapt me het spruitstuk af 🤯🤬.

Voor mijn gevoel viel het nog mee hoe vast ik hem aan het aandraaien was. Maar blijkbaar toch voldoende om af te breken. Maarja toch balen.Toen maar even de citta aan de kant gezet en de bravo voorzien van een gianelli city power, dit rijdt toch een stuk beter hoor. 55 km/h met de volgende setup.
65cc china cilinder
Onbewerkt blok
Belgeninlaat met 12/12
Gianelli original power.
Leuke setup voor woon/werk verkeer. Let niet op de bende, zijn nog aan het verhuizen en uitpakken 😅
5 augustus 2021 om 14:23 #811515Toch goed om je hier weer te zien en te gaan volgen. Ook nog druk met de vierwielers of heb je ook echt weer wat meer tijd voor de brommers?
8 augustus 2021 om 09:15 #811556Hey Martino, de vierwielers doe ik niet zoveel meer mee. Ik wil wel weer meer tijd gaan investeren in de brommers.
Ik ben nu van plan de bravo uit elkaar te halen, en te stralen en coaten. Alleen blijft het lastig een kleur te verzinnen. Mocht je nog ideeen hebben laat maar weten .
12 augustus 2021 om 21:37 #811604Kleine update, eergisteren een takel aan het plafond gemaakt. Dat had ik toch eerder moeten doen. Veel beter als op de grond sleutelen 😅

Deze rode citta van mijn vriendin klaar gemaakt voor de verkoop. Aangezien ze wat anders wil.

Nu bezig om de rode Bravo te demonteren om naar de poedercoater te brengen. De setup is al wel bekend.
-43mm Pinasco DEPS
-Bewerkte kickcarters
-13mm
-Vario
-leuk expansie pijpjeUpdate volgt snel 😁
14 augustus 2021 om 13:41 #811642Hoe kun je nou wat anders willen dan deze mooie two tone? Gelukt dus met de 43mm Pina Deps. Hopelijk gaat het straks met een geschikt uitlaatje leuk rijden.
16 augustus 2021 om 12:02 #811682@martino zeg het maar. Ikzelf had hem ook niet weg gedaan. Maar ik kon haar niet op andere gedachten brengen.
Ja inderdaad het is gelukt met de Deps. Erg blij mee, en het zal vast goed gaan rijden 😁
16 augustus 2021 om 14:44 #811690Tja, ik ben wel benieuwd wat ze anders wil? Wat zal dan de verbetering voor haar zijn?
16 augustus 2021 om 16:01 #811691Ze wil graag een oldtimer schakelbrommer, dus die moet er dan maar komen haha. De rode is al naar een nieuwe liefhebber gegaan 😎
26 augustus 2021 om 13:19 #811948Eindelijk een kleur kunnen kiezen voor de bravo. De keuze is gevallen op Matte Bronze geaonodiseerd. En de velgen/randdelen worden hoogglans zwart.

Ook komen er ipv de 4 spaaks velgen 10 spaaks onder, welke ik persoonlijk mooier vindt.
Wat vinden jullie van de kleuren combi?
26 augustus 2021 om 13:30 #811950Ik vind het wel een aparte kleur niet eerder gezien en dat maakt het dan weer speciaal.😎👍🏻
28 augustus 2021 om 05:46 #812016De citta voorzien van een andere 1:7,5 klok, aangezien de andere toe was aan revisie. Gelijk de malossi remvoering maar eens testen. Eerste indruk qua remkracht is goed!

Maar na het wisselen is mn topsnelheid 7 km/u lager. Terwijl het beide 1:7,5 vertanding is (nageteld). Het optrekken verloopt wel soepeler.Dat is wel raar toch ?
1 september 2021 om 15:04 #812082Afgelopen week een partijtje uitlaatjes binnen gekregen voor de verkoop. Uiteraard voor mezelf ook van elk een op de plank gelegd.

Vandaag de faco speedyghost eens onder de citta geprobeerd, om deze te vergelijken met de sito 252. Hij ziet er een beetje uit als een tecno, maar voelt zwaarder aan.
Qua optrekken en top presteert hij hetzelfde. Alleen maakt deze wat meer lawaai als de sito.
al met al een leuke, en vlotte citypower 👍 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.