Vespa-Ciao.NL
:: Nick050

Home Forums Perso’s Projecten Nick050

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DinoH
    Donateur

Leuk dat je hem dan zo terug ziet. Hij komt zeker goed terecht bij jou. Veel plezier er mee!

Wilk1985
      Moderator

Leuk ding je moeder zal blij met je zijn! Die veer bij de voorrem laat je rem net iets sneller terugspringen en je kunt je remkracht dan beter doseren 🙂 Het verschil is minimaal maar het werkt wel. Als hij blijft hangen is het normaal gesproken de bus in de remtrommel waar je remschoenen aan vast zitten die gesmeerd moet worden, maar dit werkt ook.

Ik vind je Ciao ook echt gaaf en anders als anderen 🙂

De Brandweer
        Bijdrager

Eey Nick dat is toch bij het van starkenborghkanaal vlakbij de brug van Dorkwerd? Mooi stukje daar ik teste daar vroeger ook al mijn spul.

Gisteren nog langs gereden 🙂

Nick050
          Topic starter

Ja dat klopt idd,ik moest de remschoentjes wat vijlen,de gaten die over die bus gaan waren een stuk kleiner,daardoor zal het wel wat stroef gegaan zijn,nu nergens last meer van:thumb
            Klopt ook idd bij Dorkwerd,leuk stukje rijden daar 😀

Nick050
            Topic starter

Even weer bezig geweest
              Remhendelhouders gespoten,ook heb ik van de linker een stuk afgezaagd en netjes geveild en later goed geschuurd,dit omdat anders de aparte decompressiehendel niet ver genoeg ingedrukt kon worden.
              Orginele dechohendel ontbrak,en kon deze ook zosnel niet los vinden.
              Ook heb ik de remhendels gepolijst,deze waren zwart.
              Nieuwe handvaten en kabelhulzen en ander stuurschuim ,vrolijk brommertje zo 😀

En nog een nieuw bokstandaard,wist al dat monteren wat lastig zou gaan,maar dit ging gewoon k*t
              Na ruim een uur had ik die veren nog niet goed,mn hand ondertussen opengehaald,was er dan ook zat van.Later naar de fietsenmaker gebracht,brommer hing in de lucht ,samen nog naar gekeken,kregen we dat ding er nog niet op,kon ik weer bezig.
              Kom ik er achter dat die veren om de standaard op spanning te zetten gewoon niet goed zijn,die pennetjes die bij de brug komen zijn net een cm te kort en anders gebogen,die krijg je er nooit onder.Valt ook niks aan te passen
              Zitten nu dan ook orginele veren op,Ik ben jammer genoeg vergeten het verschil op de foto te zetten,ik ben blij dat ik hem er ondertussen op heb gekregen :lol Heb de standaard bij jmpb besteld(Si model),zal ze vragen of dit bekend is,Of dat ik toevallig net dat ene setje had met verkeerde veren

Heb ook nog de twee delen achter (bagagedrager) gepolijst
              Wat nu nog zwart is wordt nog in een kleurtje gespoten.
              Het liefst polijst ik de bovenkant helemaal maar dan moet ik nog ff wat verzinnen om de binnenkant netjes te spuiten,
              Al zie je er straks niet veel meer van,want er komen ook nog fietstassen op:)
              Ook nog ff het uitlaatje goed geschuurd en zwart gespoten.

Mooi verschil zo

En weer een nieuwe bel :lol

Nu nog wheelys oefenen 😀

DinoH
              Donateur

Nick Nick.. Haha ziet er geweldig uit 😛

Nick050
                Topic starter

Haha:D
                  Ja valt wel op zo t brommertje:),wordt nog opvallender want meer dingen krijgen nog een kleurtje :lol
                  Velgen bijvoorbeeld

pepko
                  Donateur

Je bent lekker bezig geweest sinds ik je tegenkwam! Haha.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Gr. pepko

Nick050
                    Topic starter

pepko :
                      Je bent lekker bezig geweest sinds ik je tegenkwam! Haha.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Gr. pepko

Ja dat was toevallig 😀
                      Ik ben ook wel benieuwd hoe het er straks uit komt te zien,heb nog wel wat leuke ideetjes :lol

Bas23
                      Bijdrager

Leuk! Je maakt alles wel mooi glanzend gaaf!

Nick050
                        Topic starter

Update(tje) 😀

Nog een paar leuke foto`s

Mooi detail,heb de bout die door de schommelarmpjes heen gaan omgedraaid,zodat ik aan de buitenkant mooi een dopmoer erop kon draaien,

En nog een leuke,Op deze foto zijn de nieuwe fietstassen van de Sitta ook te zien:lol Ben ook begonnen met de velgen polijsten van deze brommer,snel een paar foto`s als ik hier klaar mee ben.

Blokje is ondertussen uitelkaar,zijn alleen de carters nog van over,heb deze ook weer opnieuw geschuurd en gepolijst,glimmen nu nog meer

SpeedyVespa
                          Donateur

Hee Nick, ziet er erg vet uit allemaal, leuk die gereedschapbakjes!
                            Leuk detail mischien, rood stuurschuim bij je zwarte Ciao ?

Wilk1985
                            Moderator

Een gepolijste carburateur! Nu heb ik alles gezien!

Mooi werk Nick, je hebt een bijzondere stijl.

DinoH
                              Donateur

Haha Nick ziet er weer fris uit! Maar volgensmij jat je de si gewoon van je moeder hahaha. Leuk dat die nog rondrijd!

Nick050
                                Topic starter

😀
                                  hahah tja je verzint wat,als je eenmaal begint met polijsten ben je niet meer te stoppen hehe
                                  Rood stuurschuimpje kan ik best wel eens proberen ja:thumb

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.