Vespa-Ciao.NL
:: NGK bougiekabel

Home Forums Techniek Opvoeren NGK bougiekabel

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Ik heb contactpuntontsteking op mijn vespa kan deze bougiekabel erop?

KennyVespa
      Bijdrager

zeker waarom niet, maakt geen zak uit wat voor een onsteking je hebt dus kan eronder jah en deze vraag hoort in het kleine vragen topic thuis dus deze kan meteen close!

Rebel

dat is alleen die race kabel toch maar maakt verder niks uit als je mij vraagt 😛

Marcc
          Bijdrager

barry zei ooit in herr flicks perso dat je voor CP ontsteking een 5Kohm weerstand in je bougiedop nodig hebt en voor electro ontsteking niet dus ik vraag t me af…

Timmetje
            Bijdrager

Rebel :
              dat is alleen die race kabel toch maar maakt verder niks uit als je mij vraagt 😛

Wat is er dan race aan? behalve dat ie rood is natuurlijk 😀
              Die bougiedop zat er tot vandaag bij de mijnde op ^^

rickgeurten113

is een NGK race bougiekabel
                heeft iemand hier verstand van?

hansieb
                Moderator

Het is van siliconen, kijkend naar je setup heb je hem niet nodig 🙂 hoor het is echt voor best DIK opgefokt rijden.

Kabel en bougiedop zitten aanelkaar vast dus geen gezeik dat die slecht contact enz enz maakt.

Ik ga der ook 1 kopen vind hem ook mooi 🙂 en functioneel is die ook wel.

rickgeurten113

ok dankje! weet barry hier niet meer van??

ArvidW
                    Donateur

Het is nogal VAAG hoe het zit met de 5kOhm weerstanden

In de bougie’s zitten ze Paralel aan de electrodes (volgens mij en NGK bougie site)
                      In de bougiedoppen zitten ze in serie aan de electrodes (volgens Barry)
                      In de cilinderkop zitten ze in serie aan de electrodes (volgens Barry) Edit, heb ik fout begrepen, volgens Barry zitten er geen in

Ik rijdt met mijn Electronisch carter altijd met een R bougie, dit is een bougie met een paralel geschakelde weerstand.

Als je een normale bougie hebt kun je deze bougiedop er gewoon prima op zetten, met een ontstoorde moet je eventjes verder zoeken naar het verhaal achter de in serie geschakelde weerstanden

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

hansieb
                      Moderator

Prestatiewinst is ook 0 tis meer voor de looks en maybe dat het wat beter aanelkaar zit.

barry
                        Donateur

@ arvidw :
                          In een cilinderkop zit enkel een bougie & soms een decompressor.
                          NOOIT EEN WEERSTAND!!!!!!!!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.