Vespa-Ciao.NL
:: Newbie: Ciao snor sneller laten lopen?

Home Forums Techniek Opvoeren Newbie: Ciao snor sneller laten lopen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Di Basta
    Topic starter

Heyz,

Ik heb sinds een paar dagen een vespa ciao snor in mijn bezit. Vervelende is alleen dat ie maar 25 km/u rijdt en dat is uiteraard net iets te langzaam.
      Aangezien ik nog nooit eerder een ciao snor heb gehad (en ook geen citta) zit ik met een probleempje. Het ding moet zo’n 40 km/u gaan rijden als het kan… Alleen ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen, zonder dat ik er al te veel aan hoef te veranderen..?

Alvast bedankt voor de hulp…

Ciaofrank
      Bijdrager

makkelijkst is een kleinere poelie, als je de linkerkap losschroeft zit links de koppeling en rechts de poelie, je moet dan ook een kortere v-snaar hebben. Het nadeel hiervan is dat je wel trekkracht inlevert dus niet meteen te kleine poelie pakken

die standaart uitlaat moet je ook gelijk wegflikkeren en een citypower kopen, die zien er standaart uit, maken niet zoveel herrie, maar rijdt een stuk beter.

ten slotte zou je er nog een 13.13 carburateur op kunnen zetten, is ook niet zo veel werk.

Franz
        Bijdrager

ik zou als eerste een city power pakken en het beste die lange versie die zijn wat sneller.
          dan kun je al meer toeren aan en heb je betere trek kracht.
          en als je met snorvertanding rijd kun je beter met 70mm pouli rijden en bij bromvertanding het beste 80 pouli rijden .
          dan rijd die zeker een 40 km/h als het niet meer is.

veel succes

tom
          Bijdrager

hmm, ik haal met mijn mix, volledig standaard ook zo ongeveer 45 per uur, 80 poelie, en ik heb geen bromvertanding in men wielen. je moet ook eens kijken hoe groot je inlaat is, dat maakt ook een groot verschil

mzzls

Di Basta
            Topic starter

Ik krijg die v-snaar er niet overheen, over de 70 mm poulie…

Iemand suggesties???

Franz
              Bijdrager

even je motor naar achter schuiven dan lukt dat wel

tom
                Bijdrager

je kan ook gewoon je motor laten zitten en dan je riem op de poulie leggen en dan beetje op duwen en dan de poulie vastdraaien, zodat de riem een beetje grip krijgt op je poelie en dan beetje doordraaien, zodat de riem er helemaal overheen zit.
                  is wel niet zo gezond voor je riem maar het is snel 😉
                  cya

Yannick
                  Bijdrager

Dus als je een 70 poelie en snaar erop legt rijd hij al harder? en trekkracht??

Franz
                    Bijdrager

dat word minder

Yannick
                      Bijdrager

Franz :
                        dat word minder

Mijn hele blok is std. welke poulie kan ik er op zette voor meer snelheid En trekkracht dan??

Ciaofrank
                        Bijdrager

als ie helemaal standaart is zou ik een 80 poelie nemen, trekkracht wordt wel minder, maarja je moet er wat voor over hebben…

Yannick
                          Bijdrager

hoe hard loopt hij dan

Ciaofrank
                            Bijdrager

heb ik niet zo’n ervaring mee met volledig standaart blok, misschien iemand anders hier? Ik zou zeggen 40 ofzo misschien 45

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.