Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › net gekocht 10KM gereden en start niet meer
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 2 weken geleden door GGB.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 april 2025 om 22:05 #828616
Blokje reviseren is goed te doen hoor. Dit is ook het eerste wat ik doe als ik een brommertje koop soort van vertrouwen is goed, controle is beter principe.
Er staat onder het kopje how to in de bannerbalk bij motor een complete how to blok reviseren, kan haast niet mis gaan als je die volgt.
De aluminium voetpakkingen zijn inderdaad geen succes, beste is om die weg te gooien en een papieren te gebruiken.Zolang er geen druk van de hevelveer op de decompressie stift staat zonder dat je deze inhoud hoef je dit niet te stellen in mijn ervaring. Nu je het spulletje toch uit elkaar hebt is het wel een mooi moment om te kijken of de stift goed afsluit op de cilinderkop, kan best zijn dat door de jaren heen vet of koolaanslag daar opbouwt en deze niet meer lekker sluit.
Is de schade in de cilinder voelbaar met je nagel?beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 mei 2025 om 06:36 #828617Dank voor de reactie.
Stift en hevelveer voelde wat korrelig aan. Er staat ietswat druk op de veer.
Dus alles met remmenreiniger schoongemaakt. Ook onder aan de zuigerkop wat aanslag.
En ja dat is wel een echte deuk in de cilinderwand.
Vandaag weer ff knutselen.
Wordt vervolgd- Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door GGB.
1 mei 2025 om 10:31 #828619De cilinderset kan wel in de vuilnisbak hoor. Dat is jammer.
Daarmee is blijkbaar zonder pistonpenveertje gereden.Std. 40 km/u set:
https://www.jmpbonderdelen.nl/50cc-cilinder-citta-ciao-si-standaard-p10.htmliets krachtiger(+50km/u):
https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinder-citta-ciao-si-dmp-p10.htmlSproeiers bij de 40 set bestellen: 46-48-50
Sproeiers bij de +50 set bestellen: 58-60-62-64Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 mei 2025 om 13:32 #828622Ik zou die dmp 65cc echt niet aanbevelen, kwaliteit uit de doos van deze cilinderkit is vrij matig. Heb het meerdere keren geprobeerd en elke keer is het het net niet, zuigerveren die klemmen op de zuiger.
De zuiger die erbij geleverd wordt heeft ook geen openingen om de boosterpoorten te voeden.
Mocht je een duurzamere aankoop willen doen kan je beter naar de DR cilinders kijken.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 mei 2025 om 13:47 #828624Ok,
Goeie info allemaal. Dank beiden hiervoor.
Ga er zeker een andere cilinder opzetten.
Ik zie dat een dr setje voor 100 euries duurder is….dat geeft wel ff te denken ntt.Maar ik probeer eerst probleem op te lossen, hij heeft even goed gelopen.
Dus straks koppakking erin zetten en hevelveer spanning bekijken.
Ik zag overigens wel dat ik alleen aan de contactpunten kan als ik het blok eraf haal.
Er zit geen gat in het frame waardoor ik aan de zwarte dop kan. En ik had ook graag gezien als de contactpunten droog en in orde zijn. Dus dat is nog even een dingetje.Ik meld me snel met info.
Mvrgr Mark
- Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door GGB.
1 mei 2025 om 14:23 #828626Als je geen gat in het vliegwiel hebt dan heb je een electronische ontsteking.
1 mei 2025 om 15:45 #828627Als je geen gat in het vliegwiel hebt dan heb je een electronische ontsteking.
Goed lezen, geen gat in het frame zoals er aangegeven wordt. Er wordt niet gesproken over een vliegwiel.
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 mei 2025 om 18:53 #828628Dag,
Korte update.
Pakkingen vervangen en hevelveer bekeken, de kabel had nog speling dus in orde. Toen weer trachten te starten maar zelfde gedoe. Even starten beetje lopen en daarna uitvallen. De nieuwe bougie eruit gedraaid en volgens mij is die droog.
Lijkt het er dan op dat er geen benzine genoeg komt ?
Zoja iemand tips wat ik nog kan nakijken?Grts
1 mei 2025 om 22:59 #828634Je keerring, zit die los dan krijg je vage klachten die je niet krijgt opgelost.
2 mei 2025 om 06:48 #828635Je bedoeld de keerring die achter de contactpuntjes zit ?
2 mei 2025 om 07:41 #828636Ja, er is maar één keerring. 😉
Blokje moest er toch al af, je had immers een revisie set gekocht.
Doe dan ook punten, condensator, draadje.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 mei 2025 om 08:23 #828637A ok,
Dank u. Zal pas voor volgende week zijn ivm tijd helaas.
Draadje /condensator ed moet ik dan nog bestellen? . Ik meld me terug. Iemand nog iedeen over de “droge” nieuwe bougie ?
Grts Mark2 mei 2025 om 10:09 #828638Ondanks dat het vervelende problemen zijn wanneer je na aankoop eigenlijk direct op dit allemaal stuit vind ik het leuk te zien dat je dit forum hebt gevonden! En nog leuker te zien dat er al veel hulp komt vanuit andere members.
Voor de nieuwe cilinder, indien je al een stapje groter zal willen gaan richting de 65 cc dan is het wellicht het verstandigste om gelijk ook je blok even aan te passen (inlaat opboren en uitvijlen, je spoelpoorten beweren etc). Voor de aanschaf van een degelijke kit kan je beter iets meer uit geven bij aanschaf dan spijt krijgen en uiteindelijk toch voor een kwaliteits set te gaan.
Als je een nieuwe aanschaft, een DR is een leuke cilinder MAAR! een Polini 65cc komt ook met een mooie nieuwe cilinderkop! Naar mijn mening is een Polini 65 inclusief een Top one van Polini (uitlaat) de fijnst klinkende set up op een ciao! (uiteraard inclusief bromklok en poulie 70 met een 13/13).
In het kort, ga je nog je blok aanpassen met een grotere cilinder? Wacht dan even met tijd en energie in je brommer steken tot je gelijk goed kan starten :)!
9 mei 2025 om 21:45 #828710Dank allen voor de reacties.
@lennaert goeie tip !
Dat ga ik zeker doen.Erg druk weekje gehad maar morgenmiddag probeer ik weer even te klussen.
Ik wil de focus even leggen op de droge bougie. Heeft iemand tips hiervoor?Ik hoor het graag.
Grts11 mei 2025 om 12:37 #828726Dag allen,
gisteren weer wat gesleuteld zie foto’s .
vespa heeft inmiddels
nieuwe bougiedop
Juiste bougie
nieuwe kop en voetpakking
bougie vonkt zie filmpje bijlage
Carburateur helemaal uit elkaar gehad , schoongespoten en sproeier weer gecheckt.
met benzineslang aansluiten en kraan openen hoorde ik de carburateur borrelen dus vlotterkamer vollopen.
gasschuif opnieuw afgesteld door gashandvat iets los staat en dan is de schuif dicht.
vespa gestart maar blijft stotteren.
Kan iemand aangeven wat de volgende stap ter oplossing zou zijn?
video https://youtu.be/-raU8XNWWbwAlvast bedankt.
Grts GGB
foto’s

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.