Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Neon
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 10 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 juni 2009 om 13:37 #159933
Ik heb nu ook dezelfde neon denk ik. Ik had een getest op een boormachine accu en dat werkt wel. Nu zet ik alleen geen dure boormachine accu in mijn citta
Nu heb ik nog een batterijen pakketje uit een oude bestuurbare auto van 9,6 volt.
Maar ik denk dat dit te zwak is, is het mogelijk om er bijvoorbeeld nog een paar batterijen aan vast te koppelen? Ik heb geen elektro ofzo
gedaan dus weet hier niet zoveel vanaf. Maar als ik nu 9,6 volt heb en ik doe er een batterij van 2 volt bij, word het dan 11,6 volt of blijft
het 9,6 volt? En wat word er normaal gesproken bij een scooter aan voltage gegeven 12 volt wissel? of gewoon 12 volt?
En het aantal amperes maakt dat ook uit? Ik had al een accu gezien http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=2236
maar er zijn ook wel met hogere amperes, welke zou het beste zijn? ik wil dus 2 neon balkjes erop misschien wat ledjes en een toetertje ofzo.groeten Jeroen
4 juni 2009 om 17:17 #159941Check mijn perso even,anders op http://www.citta-forum.nl onderaan ook een filmpje.
Ik heb een buigzaam soort neon, vereist 24 volt daarom heb ik 2 accuutjes van 12 volt op mijn bagagedrager.
Die ga ik binnenkort vervangen voor een kleiner soort die onder mijn zadel passen.
Je kan gewoon batterijen of een accuutje gebruiken, anders heb je geloof ik toch een gelijkrichter nodig.<3 Thunderstone
Check mijn perso!4 juni 2009 om 18:11 #159943Accuboormachine accu wilt ook wel eens werken.
kan ook onder je zadel.4 juni 2009 om 18:46 #159944Bedankt voor de reacties,
@javad ik heb vanmiddag al jou filmpjes gezien op youtube daarom ben ik juist een beetje aan het zoeken gegaan en toen mocht ik 2 balkjes neon van iemand hebben. Dus zodoende heb ik nu balkjes 🙂
dankzij jou Javad 😛@poelll13 ja klopt het werkt maar we hebben alleen een makita beetje te dure accu’s om eronder te hangen vind ik.
ik heb nu een oude accu (batterijenpack) en dat werkt wel aardig. Zal morgen even mijn gereedschapbakje in de citta opmeten en dan daar een 12 volt accu met die maat voor zoeken. Anders koppel ik er nog wel een paar batterijen aan vast. Het is dus wel 9,5 volt +2 volt is gewoon 11,5 volt. Dus die zal ik er misschien nog even bijkoppelen en dan probeer ik wel even. Ik probeer eerst gewoon de 9,6 volt batterijpack van de bestuurbare auto, de neon doet het dus daar wel mee. (niet super fel maarja)
Ik wil misschien ook nog een benzine sensor erin maken dus een accu word niet overbodige luxe in ieder geval.
groeten,
Jeroen4 juni 2009 om 18:49 #159945Idd, makita is erg duur.
Kan je geen packs halen bij een elecktronica zaak in de buurt ofzo?
meteen gewoon 15 volt ofzo, voor neon en sensoren?4 juni 2009 om 20:10 #159948Ja, bij Okaphone in Groningen bv. kun je accu’s halen en batterijpackjes samenstellen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.