Vespa-Ciao.NL
:: Neon op je ciao?

Home Forums Techniek Elektrisch Neon op je ciao?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

thierry93
    Topic starter

Vraagje, kan ik neon op me ciao zette.
      Zoja kan ik deze gewoon bij me licht aansluiten en de massa op me blok zelf.
      En dan heb ik een schakelaar, kan ik gwn aan en uit zette maar wil wel dat me licht blijft branden.
      Alvast bedankt:)

pepko
      Donateur

ja, kan wel, maar neon is meestal voor gelijkstroom, en dat is dus niet echt bevorderlijk voorde neon als je het op een ciao zet. beter pak je gewoon een accu en sluit je het daar op aan, kan je ook neon laten branden als de motor uit is 😉

Javad
        Donateur

Heb ik ook gehad en ik zet het er binnenkort weer op.

Zie mijn perso: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11650
          (Op de eerste pagina ff 3 kwart naar beneden scrollen, daar staat een kleine uitleg tussen de posts)

Ik gebruik een klein 12 volt accuutje, past gewoon in mijn kap.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

Anoniem

Ziet er geniaal uit, bij welke winkel heb je die neon gehaald? Rij ik er zelf nog even heen.

Javad
            Donateur

Dat heb ik van een vriend van weilen mijn vader, John Mathijssen, die handeld in neon.
              Je kunt het nog niet zo in een winkel kopen, tenminste niet dat ik weet.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

pepko
              Donateur

op q-parts is iook wel neoen te koop[

Florian
                Moderator

of gewoon bij de halfords. ik had het er ook op 2 buisjes van de halfords.

thierry93
                  Topic starter

okej dus op het blok gaat niet lukken?
                    Bij Q-part hebben de neondraad, die wilde ik hale maar ik weet niet waar ik die accu moet plaatsen.
                    Ik me voorlamp gaat denk ik niet passen:|
                    Alvast bedankt
                    Gr

pepko
                    Donateur

gewoon in je zijkap!, daar is plek genoeg,en als je gewoon een accu erin pleurt van een RC auto van 9.6 volt ofzo kom je ook een heel eind. je kan ook oplaadbare batterijen kopen en zelf een accu daarvan maken,(steeds de batterijen aan elkaar door schakelen, waardoor je gewoon 1 plus en min hebt maar dan met meer volts) je kan hem ook bijladen via je blok, maar dan moet je ritze van dit forum vragen.

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Citta_Florian :
                        of gewoon bij de halfords. ik had het er ook op 2 buisjes van de halfords.

dat is geen neon
                        maar “blauw” licht.
                        weet niet in welk filiaal je bent geweest?

alleen verkopen wij geen spullen die niet toegestaan zijn.

thierry93
                        Topic starter

Maar ik ga dus ook gewoon een batarrij van 1,5 volt doen die past wel in me zijkap?
                          Gr

pepko
                          Donateur

met 1.5 volt krijg je de neon niet aan de praat man! met zo”n 9volt blok misschien wel 😛 die zou ik nemen als ik geen accu had.

@DR-flenny: neon is wel toegestaan, maar niet tijdens het rijden.

Anoniem

9/1.5=6
                              je moet dus 6 1.5 volt AA batterijen in serie schakelen, of idd gewoon een kleine 9v accu kopen.

Leovince
                              Bijdrager

Ken je dat kleine 9v blokbatterijtje niet dan? Dat is toch veel handiger dan weer zo’n grote accu? 😛

Anoniem

Ik ga waarschijnlijk gewoon wat LED-stripjes op Conrad kopen, er een plexiglas behuizing omheen maken en aansluiten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.