Vespa-Ciao.NL
:: Neon op brommer

Home Forums Techniek Elektrisch Neon op brommer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wjtjee
    Topic starter

Hallo,

ik heb http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0118220400// besteld.

Maar nou weet ik niet zeker of het wel op mijn brommer wil? Glenn zei tegen mij dat brommer veel wisselspanning geeft, maar zou ik er dan een spanningsregelaar tussen kunnen zetten:??

En hoe zou ik het dan moeten aansluiten allemaal

TimoO_
      Donateur

ik denk dat dit niet zomaar zal lukken. als je een spanningsregelaar ertussen zet geeft ie wel vrij weinig ampére. ik denk dat deze neonstaafjes 12 volt nodig hebben om te kunnen werken maar ik weet niet of het met de stroom van je blok gaat lukken om deze werkend te krijgen. je blok produceert namelijk maar iets boven de 6 volt.

wel zou je het met een stel batterijen kunnen proberen, of nog beter een accu. ik had eerst op m’n RC autotje 2 computerneonstaafjes op een stel batterijen laten werken, hield wel een tijdje vol maar niet lang. met een accu zal het zeker lukken.

ChiCiaoWa
        Bijdrager

volgens mij haal je ampere en volt door elkaar 😉

wat wel zo is als je die 6 volt wissel spanning een gelijk spanning maakt dat het ongeveer 8,5 volt word.

Op die spanning zou de converter van de neon misschien wel werken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.