Vespa-Ciao.NL
:: neon onder ciao

Home Forums Techniek Elektrisch neon onder ciao

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ThieskeCiao
    Bijdrager

ledjes is niet echt geweldig hep ik owk maar is niet geweldig wel mooi

emiel
      Bijdrager

die iceled kun je bij http://www.showoffimports.nl bestellen, kost 44,95 en werkt tussen iets van 10 en 18 volt
        dit is de link [url]http://www.showoffimports.nl/customer/home.php?cat=308[/url] het is meteen de bovenste

alienxxl
        Bijdrager

10 en 18 volt….
          daar heb je niet veel aan bij een brommer:P
          op een scooter = het wel egt vet:D
          maar ff over die ledjes op een 9 volt blok.
          mijn ex natuurkunde leraar wou me niet helpen:/
          ik had em gevraagd maar toen ging hij met moeilijke termen smijten en zeggen dat dat allemaal niet zo makkelijk was en toen wou ik hem weer een ram verkopen, precies zoals ik me 2 jaar terug voelde:P
          (daarom heb ik natuurkunde ook niet meer:)
          maar zo’n schematje voor ledjes op een 9volt zou duchtig handig zijn.
          dan kan ik op 2 9 volt blokken 6 ledjes onder men brommer stoppen.
          als iemand daar dus aan kan komen hoe dat precies moet:D
          geweldig:D

Pjotter
          Bijdrager

Ik snap eigenlijk niet dat je zo’n ding onder je Ciao wil hebben, hoe minder je opval in het verkeer -> des te minder gezeik met onze “vrienden”.

Pjotter

alienxxl
            Bijdrager

jah maar tis zow mooooi *kijkt met schitterende ogen*

alienxxl
              Bijdrager

vriend van me woont tegenover het politiebureau en heeft blauwe neon op zen scoot.
                scoot rijdt op teller 85/90 en hij krijgt ook geen boetes.
                dus OF hij heeft geluk, of bij mij in de buurt zijn ze niet zo streng;)

ThieskeCiao
                Bijdrager

ik zou aan mijn broer vragen of die een schema maakt voor jou

maar je moet ze zeker parralel zette want als er 1 kapoet is blijft de rest brande

je kan ze ok in serie zetten maar als er 1 kapot is doet de rest het niet.

alienxxl
                  Bijdrager

ik heb schema enzo al;)
                    maar parallel is k*t.
                    tis idd zow dat je dan fijner kunt rijden met 2 van de 3 lampjes, maar je moet ook weerstandjes gaan gebruiken en das nogal gaar;)
                    binnenkort gewoon 3 ledjes met 3,2 volt op een 9volt blokje.
                    ze branden dan niet helemaal optimaal, maar toch al redelijk als het goed is;)
                    en zo niet, ik heb nog ledjes besteld die 20x zo fel zijn:D
                    komt goed dus;)

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

zet t schema ff hier op de site dan

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Baz
                      Bijdrager

stoer idee als et een beetje makkelijk gaat wil ik dit ook wel doen,wou eerst die iceled kope maar dat werd met de accu en de rest toch iets te duur.

alienxxl
                        Bijdrager

je kunt je ledjes gewoon op je 9volt blok aansluiten zoals je wil.
                          kijk hoeveel volt je ledjes zijn, en tel vervolgens uit hoeveel ledjes je op je 9volt blok aan kunt sluiten. (bij mij kwam het niet echt op nauwkeurigheid aan. 2 ledjes branden op 9 volt, maar 1 ledje brand ook niet door. het is dus zelf ff wat proberen.)
                          het belangrijkste waar je op moet letten, is dat je ledjes allemaal evenveel ma gebruiken.
                          volgens mij is het bijna allemaal 20 ma, dus dit is ook geen probleem.
                          vervolgens koop je wat kabels, en soldeer je alles vast.
                          9 volt blok + naar + van het ledje, en de – van dat ledje naar de + van het volgende ledje. de – van dat ledje naar de min van de 9 volt blok en klaar.
                          alles brand. Als je persé wil, kun je ook nog parallel gaan schakelen, maar je zult wel snappen hoe dat dat moet.
                          Op die manier kun je dus 4 of 6 of meer ledjes laten branden op je 9 volt blok, en toch blijven ze allemaal ongeveer even fel.
                          nadeel hiervan is dat je blokje binnen 15 minuutjes op is:P
                          een schakelaar inbouwen is ook niet moeilijk. gewoon ook ergens tussen je schakeling solderen. bij een schakelaar met 2 puntjes spreekt het voor zich. + aan de ene kant, – aan de andere kant.
                          bij een schakelaar met 3 pinnetjes moet je 1 buitenste pinnetje vast solderen aan de +, en het middelste pinnetje aan de -.

btw( 9volt oplaadbare blok is geen 9volt, maar 8,4) let hier ff op als je denkt: waarom brand niets, of maar heeeeel zwakjes. ff 1 ledje van je schakeling slopen en nog es proberen;)

ThieskeCiao
                          Bijdrager

ik ga binnekort 12v batterij(penlite wat 12v levert) halen en een neon buis van 30cm voor onder mijn zadel

Vespaflappie
                            Bijdrager

boor je koplamp uit en pleur er ene accu in… Dat si tog egt de bets eoplossing en je hebt meteen 4.2 ampere wat ongeveer staat voor 10 !!!uur neon ofzo

ThieskeCiao
                              Bijdrager

ja maar dat zoek ik niet want dat is te veel werk en een battery is veel kleiner alleen ik weet nog niet hoelang het gaat brande hoop lang zat…..

alienxxl
                                Bijdrager

kheb nog geen batterijen hoeven te vervangen en ik rij toch wel vaker met die lampjes aan;)
                                  2 weken nu, maar dan alleen ’s avonds…
                                  en niet egt heeeel vaak want mijn dorpje heeft net een rollebank aangeschaft, en dus kun je je indenken dat de politie iedereen erop wil zetten. Als ik dan niet te zeer opval zullen ze me iets eerder overslaan;)
                                  kben al 2 keer bijna gespot met die blauwe lichtjes onder men brommer dus tis best riskant, maaaaar wel mooi:D
                                  kheb nu 4 blauwe ledjes, en ik heb es vergeleken met een vriend van me. Die heeft een neon buis onder zijn scooter, maar toch heb ik feller blauw licht met 2 ledjes aan. met 4 ledjes aan is dus echt sjiek;)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.