Home › Forums › Techniek › Elektrisch › neon onder ciao
- Dit onderwerp bevat 54 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 4 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 november 2004 om 13:58 #158822
[url]http://home.planet.nl/~muld2988/Brommers/Vespa/Neon.jpg[/url]
Hier, dit is een foto van de neon die ik heb onder mijn bagagedrager. Cker dat mensen daar raar van gaan opkijken :wink 😀
8 november 2004 om 20:28 #158823ik heb ook een citta gehad daar had ik ook 1 groene staaf onder je word echt nagekeken!
17 november 2004 om 17:58 #158831
polini-racerPak je gewoon een orange lampje van het knipperlicht van de auto van je vader of moeder,dan sluit je de + aan op het blok en de – aan op het blok en het lampje hang je met een tairep (of hoe je dat ook schrijft) vast aan je trapas 🙂 je moet er wel natuurlijk nog effe een schakelaartje tussen zetten.
Dan heb je pas veel licht onder je brommer 🙂
En het is nog geen 10 minuten werk4 december 2004 om 10:40 #158844dat laatste kan wel kloppen polini racer, maar hoe wil je precies dat lampje aansluiten als je al gewoon licht hebt, en dit niet kwijt wil??
6 december 2004 om 22:46 #158845
polini-racerhet kabeltje van de + van je licht doorknippen en daar de + van het voorlicht of achterlicht en orange-lampje op aansluiten
7 december 2004 om 22:14 #158846ik had gisteren ook neon aan gesloten op mijn ciao.
alles ging goed behalve toen ik even aan de gas kwam stomme neon KAPOT. 🙁8 december 2004 om 14:13 #158847hhahha das dom he
8 december 2004 om 21:21 #158848jah vind ik ook maar nu is het telaat :-p
9 december 2004 om 20:40 #158849Mag je eigenlijk witte neon onder je scoot of brom?
niet dat ik het wil hoor maar het wordt wel eens aan mij gevraagd en zelf ben ik ook wel benieuwd of het mag10 december 2004 om 16:03 #158850nee mag nie.
als je zon lampie erop wil zette moet je er ook nog een condensator en een gelijkrichter ertussen zetten want je moet gelijkspanning hebben en uit je blok komt wisselspanning.
je moet even op iceled kijken daar heb je ook een brommerversie voor. een vriend van me heeft dat besteld voor onder zijn ciao. dan kijken mensen ook wel raar op denk k12 december 2004 om 12:41 #158861waar bestel je dat dan? en wat kost dat ongeveer? ennnnn hoe sluit je dat aan?
lekker ingewikkeld misschien, maar ik heb gezien hoe vet dat uitziet, en DAT WIL IK OOOOOK!!!!12 december 2004 om 14:18 #158862bij de computer winkel kun je ook die neons kopen.
maar dat is niet ingewikkeld.
je kunt die ook aan de motor aan sluiten maar dan moet ge er wel voor zorgen dat die niet teveel stroom krijgt want anders is die zo kapot.
dat had ik ook.12 december 2004 om 18:46 #158863ik wil wa meer licht onder mijn ciao mix en ut liefste NIET op mijn stroom circuit want dalik hou ik gin licht over in mijn lamp
wa kan ik dan beste nemen wa makkelijk te bevestige is en wa we lmooi licht geeft? en goeikooput liefst14 december 2004 om 23:25 #158864ik wil ook iets onder men brommer en het boeit me niet hoe, als ik het maar zelf aan kan sluiten, en ergens kan kopen hier in de buurt of op internet.
weet iemand of er iets van felle lampjes op batterijen ofzo te koop is?
mountainbike lampje had ik eerst geprobeerd, maar het licht was me te weinig. 3 ledjes met blinkende achterkant die reflecteerde….
zag je bijna nix van. ik zoek iets redelijk fels voor onder mijn vespa.
1 tip voor mensen die niet moeilijk willen doen.
ik heb één keer een UV lampje( zo’n paars lichtje om vals geld mee te checken) en dit heb ik onder men brommer gehangen.
Vet fel licht, en het voordeel van dat lampje was, dat ik het aan en uit kon zetten met knopje op het lampje zelf. meestal moet je bij dit soort lampjes het knopje ingedrukt houden, maar bij dit lampje hoefde dit dus niet. nadeel: bij mij zat het lampje los en het wiebelde dus+ lampje was binnen een paar dagen op.maar als iemand iets weet van een soort neon of fel licht op een batterijtje of accu of iets dergelijks, laat dan ff wat weten.
Ik wil dus niet kl*ten met mijn bestaande kabelboom, en ik wil geen speciale accu onder men zadel of in men koplamp stouwen.
Tia15 december 2004 om 11:43 #158865wat ik van plan ben en ik aan me scheikunde leraar heb gevraagd is 2-3 LEDjes op een 9 volt batterij zetten (zo’n vierkante batterij met 2 van die knobbels bovenop) die batterijen gaat wel een half jaar tot 1 jaar mee, dus je hoeft niet elke maand de batterij te verwisselen. alleen bedrading is mss btje moeilijk, een weerstand van minimaal 100 ohm.
ik maak wel even een schema, eerst even me leraar vragen of meer enzo46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.