Vespa-Ciao.NL
:: N!cks Cross Puchje

Home Forums Perso’s Andere merken N!cks Cross Puchje

• Dit onderwerp bevat 49 reacties, 20 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door N!CKs.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

N!CKs

hallo,

ik ben nick hurkmans en ben 14 jaar, over 3 maandjes 15 =-)), woon in someren. je kenne me denk nu wel hier nog even over mijn vespa verleden.
      zal eventjes over me verleden beginnen. op m’n 12e kocht ik een fluor gele/zwarte vespa ciao. er lag toen een malossi uitlaatje onder en een 70cc dr evo. daarmee haalde hij toen een mooie snelheid van 70km/h. na een ahlf jaartje begon hij kut te lopen en heb ik hem weggedaan. toen heb ik een grijze vesp aciao gekocht met een 70cc polini W-poorter en een Proma cc. die liep ongeveer 75km/h en ik betaalde en een mooi bedrag voor van €90,-.

hier heb ik ongeveer een jaar mee rond gereden. in die tussentijd heb ik hem oranje gespoten met zwarte velgen. ook heb ik er toen een stang tussen gelast. hier een foto:

in deze tussen tijd hebben we ook nog een slecht lopende citta gekregen, op choke reed ie goed dus ff grotere sproeier erin en hij liep weer perfect. hier een foto na het spuiten, van te voren hebben we helaas geen foto:

toen hebben we deze verkocht, citta dus voor een mooi prijsje van €125,-
      daarna heb had ik een mooi vespa avanti gezien, voor €80,- die wou ik zou graag dus de oranje allemaal snel verkocht. ik wou hem zo graag omdat daar een vario opzat en een kickstartblokje. hier een foto van hoe ik hem kocht:

hij liep niet zo hard dus maar een proma cc aangeschaft. daardoor liep hij 55 en trok heel goed op. toen heb ik samen met me broertje een vespa si gekocht voor €30,- spr netjes, helaas hebben we er geen foto van. die hebben we weer verkocht voor €50,- omdat we er toch niks mee konden doen. het avanti frame reed niet zo fijn, en heb ik maar een ciao mix frame gekocht en daar alles opgelegt. daar heb ik ook tienspakers voor gekocht. hier een foto van het frame zonder blokje, heb er ook een stang tusse late lassen.

toen na een dagje werken alles eronder gehangen:

toen heb ik ook een leo HM gekocht zie hierboven. daarna heb ik nog een polini sp&Top one gekocht. die top one is al weer weg en sp wordt nog gemaakt. na dit alles is mijn vespa leven gestopt. omdat ik na de brommmercross in handel het niet fijn vondt om ermee te crossen. dus alles maar in onderdele verkocht en dan ga ik beginnen aan een CROSS PUCHJE (g_ek).

dus hier kunne jullie mijn projectje volgen.

de kleurencombo wordt denk ik zwart met oranje.
      het kan altijd nog veranderen als ik iets specialers zie (shy) .

de onderdelen die ik al bijna heb die ik bij -rick ga halen:
      -achterveren 37cm DONE
      -kickblokje(zonder cilinder+carb) DONE

de onderdele die ik bij Motoimport ga halen:
      -MT voorvork DONE
      -MT achterbrug DONE

de dingen die ik nog zoek:
      -Compleet puchje DONE
      -72cc Airal compleet (niemand heeft hem toch te koop, denk dat ik hem nieuw ga halen) is besteld
      -18mm spaco geworde, maar komt nog wel een keer 19mm dellorto DONE
      -en dat kleinere spul zoals: Carbs,filters, en al die kabelzooi maar die haal ik nieuw. is besteld
      -zal vast wel iets vergete zijn, als je het weet laat het me weten Nu niet meer denk ik
      -Proma cc mag al omgelast zijn, dus zoals op de voorbeeld foto hieronder. of gewoon in originele staat. graag zonder deuken. DONE

hier een voorbeeld van hoe hij ONGEVEER moet worden:

de setup die eronder komt(is nog niet zkr):
      -72cc Airsial
      -18mm spaco
      -En een mooi schuimfiltertje
      -Proma cc
      -kickblokje
      -twv: 13/45

het uiterlijk(hier kan nog vanalles aan veranderen)
      -tot nu toe nog steeds Oranje met Zwart
      -crosmotor kappenset
      -snelgas + van die korte alu remmetjes
      -buddyseat
      -Michelin T50 banden
      -MT voorvork
      -MT chrome achterbrug
      -stang ertussen
      -laag stuurtje
      etc.

dus zoals je al hebben gesnapt denk ik, Met MT voorvork+MT achterbrug, 37cm vere en natuurlijk crossbandjes, denk michelin T50. en natuurlijk een mooie setup. en een proma cc

UPDATE: 15-11-’07

vandaag heb ik m’n puchje opgehaald wat dus omgebouwt moet worden. hij miste alleen de uitlaat en hij deed het niet. thuis cilinder eraf gehaald en carb, even schoongemaakt en hij deed het. heb hem gekocht voor €35,- dus dat is zkr niet veel. hier een foto ervan

hier ook nog een foto van het kickblokje wat ik had gekocht bij -rick en wat anders puch zooi erachter:

UPDATE: 22-11-’07

vandaag is m’n proma cc binne gekome. hij ziet er goed uit voor de prijs wat ik ervoor heb betaald. alleen de demper wat minder maar dat zie ik wel.

UPDATE: 24-11-’07

ben vandaag naar MOTOIMPORT geweest voor mijn MT Voorvork & Achterbrug.
      had gewoon een complete MT voorvork gehaald met stabalizator en een Chrome MT achterbrug.

UPDATE: 25-11-’07

vandaag en gister ben ik dus bezig geweest met de MT vork&achterbrug te monteren. de voorvork zat zowat speling vrij erin, nog een heel klein beetje. de achterbrug heb ik zolang een zelf gemaakt teflonbusje in gezet. maar dat wordt nog veranderd hier even wat foto’s

UPDATE: 26-11-’07

ben ’s avonds even naar PK’S in stiphout geweest. dat is een crossmotor winkel. was daar even voor banden weze kijken en heb daar een compleet nieuwe 18MM Spaco gekocht. dus carb+spruit+filter+filtertussenstuk+boutjes voor maar €30,- helaas heb ik er nog geen foto’s van.

ook ben ik toen bezig geweest met het monteren en het afwerken van het voorspatbord. hij was van een denk 125cc crosser. heb er ongveer 10cm afgehaald en dat staat een stuk beter. foto’s:

UPDATE: 27-11-’07

heb om 21:07 een bestelling gedaan op JMPB:

2x blok olie puch maxi
      1x speedgashandle ALU PXP
      1x Greepset ALU kort
      1x killswitch rood stuurmontage
      1x voortandwiel maxi 13
      1x achtertandwiel maxi 45
      1x buddyseat zwart maxi
      1x achterremkabel maxi
      1x voorremkabel maxi
      1x gaskabel maxi
      1x 72cc AIRSAL condor/monzo kit puch maxi
      totaal: €205,00

en voor mijn neefje: 1x yamaha fs1 filterelement rond
      totaal met deze erbij: €216,50
      dus een totaal bedrag incl verzenkoste: €224,00

deze bestelling is gepleegt op JMPB.nl
      !!!denk dat ik ze maandag binnen heb!!!

UPDATE: 28-11-’07

Framepje klaar, behalve het zadel&de tussenstang&crosskappen&de assen nog goedmaken. verderest is hij helemaal klaar. maar hij wordt pas gespoten in lente ofzo omdat het nu te koud daarvoor is. hier wat foto’s

UPDATE: 4-12-’07

JMPB BESTELLINKJE BINNE:

72cc airsal
      korte alu remmen
      snelgas
      tandwiel 13/45
      gas/rem kabels
      blok olie
      yamaha fs1 luchtfilter
      buddyseat
      killswitchs

hierbij wat foto’s:

de stickers die ik erbij kreeg :DD

DE 72CC AIRSAL (g_ek)

UPDATE: 5-12-’07(SINT DAY)

vandaag nog wat dingen aangesloten er hierbij wat foto’s:

UPDATE: 12-12-’07

vandaag ben ik bezig geweest met de ketting eeronder te hange.
      moet nog wel een goede controller maken maar dat doe ik met een ouder tandwiel, anders slijt hij in het frame&de achterbrug en dat wil ik niet.
      maar hiebij heb ik nog wat foto’s gemaakt. killswitch is ook aangesloten en doet het goed.

Verder Update volgen

Rebel

Mag ik vragen wat je voor vork en brug hebt betaald?
        Want motoimport is normaal niet zo cheap he?

word wel nice puch.

leon ciao
        Bijdrager

Ee nick leuke puch
          gaat vast mooi dingetje worden ofniet?
          En lekker hard lope tuurlijk!
          je velgen hebben wel goede bestemming bereikt
          suc6 kerel

VespaAvanti
          Donateur

Hey
            Wordt een leuk Puchje:thumb
            Alleen had ik er een Honda MB vork in gezet, die is net ff wat korter;)
            En ff een vraagje, je hebt nieuwe tandwielen besteld, maar waarom geen nieuwe ketting?:?
            Normaal vervang je dit gelijk dan slijt het naar verhouding ook minder snel:!
            Succes verder met je project, zal zeker goed gaan lopen:thumb

ArvidW
            Donateur

Ziet er wel grappig uit met die lange brug en hoge voorvork, maar waarom een puch ombouwen tot honda MB/MT terwijl je ook gewoon een MT kunt kopen:|

Achja, leuk hobby’en zo:) Koop nog ergens een 80cc want zonder koppel is het niet echt leuk crossen:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

N!CKs

@rebel, heb er €70,- voor betaald, maar als je gewoon niet de chrome achterbrug pakt maar gewoon de originele dan ben je maar €60,- kwijt.

@leonciao, thanks. hoop wel dat hij de 90 haalt en spr hard optrekt. brb mooi onderschrift fototje:thumb

@vespaavanti, met mb vork zit ik net wat voorover en zit liever wat achterover dan voorover. maar ik kan evt. ook de ophogers erafhalen want die zaten bij de vork. maar ga wel een nieuwe ketting halen maar k wist nog niet hoelang die moest zijn, dus die haal ik gewoon bij de plaatselijke bromboer.

@arvidw, idd voor het geld wat ik er aan uitgeef kan ik beter een MT kope. maar ik vidnt het mooi om zon ding omte bouwen en er ooit een mooie snelheid uit te halen. want dat gaat nu eemaal bij puch. en er komt een 72cc onder. 80cc gilardoni wilde k er ook wel op maar daar zat een rechtste zuiger bij maar er moet een linkse op dus dat koste ook weer wat dan ben je allen voor de cilinder al mer dan €200,- kwijt. want de 72cc airsal is de snelste&grootste cilnder voor standaard carter.

gr.

ja-general
                Bijdrager

vind m wel een beetje lang voor een crosser
                  maar verder een mooie puch

N!CKs

dat komt ook door die MT achterburg maar dat lijkt omdat er ok nog geen achterspat opzit.

LeMoN
                    Bijdrager

Das echt een crosser, geen racertje 😛 race puchjes vind ik toch mooier 🙂

Green Machine
                      Bijdrager

ziet er leuk uit:lol
                        maar tog had ik voor dat geld een mt5 of mtx gehaald
                        lijkt me voor crossen eigenlijk ook leuker.
                        maar moet je allemaal zelf weten;)
                        suc6 ermee

N!CKs

@lemon, ik ook wel, maar dan heb ik er liever een met kenteken. maar daar heb ik nog niks aan. en een crosser heb ik meer aan omdat ik veel met m’n vriende cross.

@green machine, thanks. idd, is ook wel. kan je beter mtx ofzo voor halen maar ik vindt het een mooie uitdaging.

N!CKs

vandaag had ik even zin om mijn framepje buiten in het zonnetje te zetten en hem even te fotograferen. hierbij dus wat foto’s

deze vindt ik zelf het mooist geschote (shy)

hier de ketting glijder die k had gekrege,dan slijt hij zkr niet in mijn achterbrug. moet hem nog wel inkorten maar dat komt nog.

heb ook nog een ander stuurtje gekrege van dezelfde persoon. mijn chrome stuurtje was 70cm deze is nu 84cm. staat in ieder geval al een stuk mooier vindt ik zelf. en zit ook fijner.

hier het verschil met de oude

reacties???

TimoO_
                            Donateur

is opzich wel vet, maar vind je de voorvork zelf niet ook een beetje te groot? 😛

Bartjee
                              Donateur

ziet er mooi uit:D Begint er als een echte crosser uit te zien:thumb
                                Maar eigenlijk moet je er ook wa grotere velgen op zetten met mooie crossbandjes

N!CKs

@timoo, idd dat is ook wel. maar dat komt omdat er achter nog wat hogere veren op komen, dan komt hij ook al weer wat hoger. maar dan heb je wel goeie vering. en het komt ook omdat k achter nog geen spat erop heb etc.

@bartjee,thanks. velgen blijve zo(worden natuurlijk nog wel gespote) en er komen uiteraard nog crossbandjes op.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.