Vespa-Ciao.NL
:: N!ck*s 50cc Vario ciao

Home Forums Perso’s Projecten N!ck*s 50cc Vario ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 96)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

n!ck*s

nou terug van weggeweest8)

hallo,

ik ben Nick Hurkmans en ben 15 jaartjes oud. in Feb. wordt ik 16.
      ik woon in Someren, Noord-brabant.

op mijn 12e ben ik begonnen met brommer, omdat mijn vrienden er ook eentje hadden. ik heb toen een vespa ciao gekocht. op mijn 14e ben ik begonnen met een crosspuch, die ik nu nog steeds heb. in die tussentijd van 12 tot 14 jaar heb ik ongeveer 6/7 vespa ciao’s gehad. heb zijn mooi brommertjes om zo wat mee over het zandpad te raggen. maar voor m’n 16e wil ik weer een vespa ciao, die ik nu ook gevonden heb.

toen ik die vespa had met vario en kickstart, die ook te vinden in in de perso, alleen zijn alle foto’s ervan weg. jammer dat ik daarvan het kickblok(of de kickacter en het spul) niet heb gehouden en de vario ook. want nu kan ik het weer gaan kopen voor mijn 16e. maarjah, daar kom je later toch pas achter:'(

DE START, 6 jan.
      zondag 5 januari naar swalmen gereden om een vespa ciao met geel kenteken op te halen.
      hij was er ’s morgens om 11 uur opgezet en heb er ’s middags heen gebeld. want hij stond te koop voor het belachelijke bedrag van €150,- en er zaten ook nog een hoop onderdelen bij, maar die staan nu alweer op MP. de ciao heeft een helemaal originele setup met een proma cc & 13/13+malossifilter. bij de onderdelen zaten nog goede onderdelen tussen, zoals een techno circuit&leovinci krul&70cc dr EVO. dus het is zkr een goede koop.

hier wat foto’s die ik vanmiddag heb gemaakt in de sneeuw.

die auspuff

hier wat 2 foto’s van de onderdele die erbij zate (die helm is al van mij):

vario, 16 jan.

vandaag m’n vario erop gezet. hij loopt er spr mee. trekkracht en de top is omhoog gegaan. hier wat foto’s. hijs wel vies hé

Update 12 februari

vandaag remhendels erop gezet die ik gisteren zag liggen tussen mijn onderdelen. dacht mooi, die zet ik op mijn vespa. het zijn korte alu remhendels. ook heb ik er een domino snelgas op gezet. ook heb ik er zo’n extreme achterzitje opgezet. staat spr vind ik.

Update 14 februari

vandaag mijn stuur eraf gehaald en de witte lak op sommige plekken eraf gesschuurd. want over de rest van de witte lak valt toch stuurfoam. ook heb ik in mijn nieuwe remhendels gaten geboord en die dingen voor het remlicht in geplaats. ziet er goed uit al zeg ik het zelf. hier wat pics:

zo staat de ciao er nu bij, wachtend op kickblok & de dingen die er nu af liggen.

Update 18 februari
      vandaag heb ik m’n variokappen binnen gekregen die ik van Demmer van het forum heb gekocht. ze zien er goed uit. straks even monteren en dan maak ik wel foto’s als het kickblok er ook onder hangt.hier alvast wat pics:

Update 19 februari

vandaag m’n zijkappen erop gezet. de kickstartpedalen moest ik wel nog wat van wegslijpen omdat ze anders tegen mijn kappen aan kwamen, maar dat is nu verholpen. ook is mijn stuur weer helemaal klaar en netjes. stuurfoam erom gedaan, en alle handvate en zooi er terug opgezet. moet nog efkes nieuwe rem/gaskabel(s) halen.

hier komen ledlichtjes in, ontwerp moet nog komen. en zal ook zeker uitgewerkt worden.

Update 27 februari

vandaag jarig, dus vanmorge om 9:00 in denbosch voor mijn bromexamen. helaas net gezagd, had één foutje te veel. echt balen maarjah, dinsdag weer op in Eindhvn. dus s’middags efkes verder gegaan met de ciao en wat foto’s geschoten. hij ziet er nu best goed uit vindt ik zelf. moet alleen nog de verlichting erop zetten. en het kickstartblok+70cc malossi

dit vind ik zelf de mooiste pic.

Update 1 maart

gisteren van m’n neefje een speedengine gekrege mi 70cc malossi brevettato erop. de cilinder ziet er goed uit. hier wat foto’s van de buitenkant. ook heb ik een weekje geleden ons wasmachine uit elkaar gehaald omdat die kapot was gegaan. dus meteen die dempertjes eruit gehaald. hier zijn wat foto van dit alles:

Update 6 maart

vandaag de koplamp van fons van het forum binnen gekregen. hij is zwart ipv wit wat ik eerst had. ook heb ik meteen mijn koplamprooster erop gezet. moet alleen nog een achterlamproosterje kope. hij staat al klaar voor het rijden. volgende week ga ik even mi de brum revisiespullen halen en pakkingen voor het kickblok & de 70cc malossi. als dat gereviseerd is dan komt dat blokje eronder.
      hier wat foto’s:

Update 1 april, dit is geen grap

ons pa zijn collega kon voor mij die beugeltjes maken voor de voorvorkdempers. dat heb ik dus mooi laten doen.

Update 2 april

vandaag denk ik rond de 60km gerede. had niks te doen en het was zo’n mooi weer. hij loopt nog steeds goed en nog geen problemen gehad. hier wat foto’s hoe die er nu bij staat, let nie op de viezigheid.

Graag Reacties.

De groenten Nick

Jelle
      Moderator

goeie koop dat blokje voor 40 euro…

zijn wel erg diepe krassen in het cilindertje :'(

n!ck*s

idd goeie koop. dat is het jammere ervan. maar ik laat hem uitboren, en dan kijken hoediep de crassen dan zijn, hopelijk maar .05/0.8 mm want dan kan ik moi een zuigertje van 41.8mm van polini erin zette die zie op mopshop te koop hebbe

VoNcKjE
          Bijdrager

en hij is weer terug:D

jordy
            Bijdrager

ja daar is hij weer welcome back;)
              trouwens heeft het nog wel nut dat laten honen
              de krassen lijken mij erg diep;)

n!ck*s

@vonckje, idd zkr wel

@jordy, THX men, ik kom erachter als ik hem deze week meeneem. dan kijkt hij of het nog nut heeft, anders gaat de rest van het spul de verkoop in. want dan heb ik toch weer een anders blokje voor eronder, 80cc malossi+speedengine.

maar ik zat ook te denken of ik dan toch geen watergekoelde kop kan maken. plaatmaken die precies aansluit op de achterkant van de kop, dicht lassen, heb ik toch een watergekoeldekop. of gaat dat niet mensen?

#NAAM?

Yoeeeehoeeeee

ciao’s voor de overwinning.. Maar gaat zo’n ding niet veel drinken met zo’n cilinder?
                  en wat loopt zoiets nu?

n!ck*s

@rick, idd. jah wel wat meer dan anders. hij zal de 70 zkr moete hale met pouli 80 ofzo.

maar wil er vario op, als de rekening het toelaat.

n!ck*s

24 december grote UPDATE

dan ga ik mijn vespa bravo ophalen voor €100,-
                      de bravo heeft vario & kickstart. dus dat vindt ik een mooi prijsje.

ik heb hem alleen nodig voor de vario & kickstart. de rest wordt weer allemaal verkocht.

Tom ciao

welke bravo?
                        die van marktplaats?
                        En is het een superbravo of gewone bravo?
                        anders heb ik misschien wel wat interesse in onderdelen van een s-bravo 😉

misschien kun je je 41 lc polini laten opboren en honen naar 43mm! heb je een 43mm LC polini =)

n!ck*s

@tom, is een gewone bravo, gewoon van een kennis van ons pap.

en dat laat ik ook nog doen, eerst maar wat origineel rijde, rond de zomervakantie ofzo LC erop..

en wordt misschien ook wel tot 43mm uitgehoond als de cilinderhemd dat toe laat. watn die moet niet te dun worden.

Daan777
                          Moderator

bravo met vario en kickstart voor 100 euro? Wow!

Idd wat tom zegt, gewoon naar 43mm honen.. dan is de hemd net zo dik als alle andere 43mm cilinders.

Ik heb wel erg veel moeite jouw zinnen te lezen nick..

ArvidW
                            Donateur

Dat is zeker een mooie deal ja 🙂

h2o setje boren en honen en je hebt echt al een super vette setup8)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

n!ck*s

@daan, is niet veel he.

moet ik nog kijken, laat ik rond de zomervakantie doen.

idd, was was snel,snel getypt duz.

@arvidw, idd dacht ik ook wel met die deal.

en ik probeer hem ook te late bore en hone. want wil graag kick,vario & LC. moet nog wel een waterpomp kope maar dat komt nog wel.

leon ciao
                                Bijdrager

nette prijs man =)
                                  heeft die ook kenteken of niet?
                                  Foto’s 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 96)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.