- Dit onderwerp bevat 96 reacties, 25 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren geleden door Rick-Gendt.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 augustus 2008 om 17:24 #432129
Update:
ik heb een poosje niet verder gekunt omdat mijn blok naar de *** was maar :
Ik ben bezig met een nieuw blokje:DInlaat boren / inlaat vlakje gevijld:

Wat er al is en wat er op komt:
43 mm DR
Inlaat uigeboord – inlaat vlakje geveild
poorten in carter doorgetrokken
goede uitlaat afspraak maken 😀
krukas getuned
13/13 carb.
vario set
oude blokkie eraf.
als mijn blok goed loopt en alles werkt naar mijn zin ga ik aan het uiterlijk beginnen van de vespa:D;)
korte update voor vandaag;)
12 augustus 2008 om 17:25 #432131Netjes
Lijkt wel of het zo hoort te zijn 😉12 augustus 2008 om 18:10 #432134Thanks:) 😀
12 augustus 2008 om 20:00 #432139hey da heb ik ook gehad met me Dr 43mm evo :boos, wat voor pistonpenclips had je erinzitten? zoeentje mst 2 kleine “gaatjes” aan het uiteinde zitten van de clip? die was bij mij ook afgebroken en vastgelopen uiteindelijk. dat stukje heeft zo zitten rammelen in de pen en uiteindelijk gezorgd dat er 4 gaten kwamen:( na 650 km.
succes met je nieuwe blokje, ik zie dat je al begonnen bent met het uiterlijk, die velgen zijn echt te vet:lol12 augustus 2008 om 20:47 #432140Hey dankje:)
ik vond juist dat de velgen een beetje mislukt waren:P ik had met verkeerde verf gespoten dus ik doe het nog wel een x over en dan worden ze nog veel mooier ( hoop ik:P )
maar over die piston clipjes:
ik had idd een clipje met 2 gaatjes erin die andere was zo’n ander soort clipje
maargoed die met die 2 gaatjes is geknapt en heeft lopen rammelen daarin en is ook vastgelopen 🙁ik weet dus wel dat ik nooit meer zo’n piston clipje gebruik 😉
13 augustus 2008 om 14:46 #432148Kleine update:
Ik heb net even de inlaat van het carter nog een beetje bewerkt met een dremel:
Voor:

Na:

En ik heb ook de krukas meteen getuned.
aan het tunen:

resultaat:

Dit mijn eerst getunede krukas
graag meningen hierover is dit goed gedaan of kan ik er nog wat aan verderen ?
alvast bedankt voor je reactie 😉 🙂ohja ( ik ben een paar keer uitgeschoten met de dremel dus er zitten soms een paar krasjes over de krukas niet groot ofso klein ik weet niet of dit erg is? ) 😉
even de lijst aanpassen:
43 mm DR
Inlaat uigeboord – inlaat vlakje geveild
poorten in carter doorgetrokken
goede uitlaat –zoeken–
krukas getuned
13/13 carb.
vario setnou zoek ik dus nog een vario set – een goede uitlaat – een 43 mm DR
dus als iemand hier nog iets van heeft liggen hoor ik dat ook graag 🙂 😉End Of Update
15 augustus 2008 om 15:07 #432234update
omdat ik toch niet verder kan met het blokje ben ik maarvast begonnen met het opknappen van de brommer zelf:)
De hele zooi uit elkaar halen:P :

het subframe was helemaal verroest .. dees heb ik helemaal mooi bewerkt met een dremel en daarna geschuurt en toen in de primer gezet:

Daarna heb ik hem in de zwarte metallic lak gezet:D :

Dalijk even het frame schuren met waterproof schuurpapier;)
maar nu eerst ff de kleurencombo graag reacties of jullie dit een beetje mooi vinden of hebbe jullie zelf nog een idee hierover? :

Tot next update:)
18 augustus 2008 om 17:27 #432357ik dacht ik schop mijn persoo wat omhoog,
voor wat reacties:Dohja ik heb nou het frame bijna kaal geschuurt:)
ik ben nou op zoek naar zo’n buis die ik tussen het frame kan lassen:)18 augustus 2008 om 19:25 #432360Mooi projectje;)
Alleen vrees is dat 5-spakers niet zo makkelijk zullen gaan passen in een SI.18 augustus 2008 om 19:48 #432361dankje,, ok dat vroeg ik me dus ook nog ff af:P maar dat weet ik nu dus 😛
bedankt:)
18 augustus 2008 om 21:06 #432362zou je niet mijn 4 spaaks kopen 😉 en de 300mm achterveren?
Best leuke kleuren combo, volgens mij is deze erg geliefd zijn er vele die deze willen 🙂
Oh ja en ik zou het zadel wat lager zetten, dit ziet niet echt uit en met zadel lager rijdt het ook fijner [vind ik dan 8)]
Heb je de krukas op het blote oog gedaan of heb je berekend?
Nu je je blokje toch uiteen hebt liggen kun je zodra je dr hebt het besten ook gelijk je spoelers bewerken en bij de dr kun je ook goed de poorten groter maken. [vraag me niet hoe, maar heb dit zo gezien en geloof me, daar kwam toch wel meer uit als uit mijn dr evo].19 augustus 2008 om 11:18 #432378hey:)
Ik heb de krukas op t blote oog gedaan wel een beetje overgetekend van de how to;)
ik zou niet weten of het een beetje goed is maar dat zie ik wel als het blok inelkaar zit:P 😀
maar over die 4 spaaks ik overleg even met me pa erover want ik moet nog veel onderdelen kopen en me pa is niet zo van veel geld uitgeven:P
en de spoelers die trek ik ook nog door:)19 augustus 2008 om 20:19 #432389even een vraagje:
hoe denken jullie hierover
zou het staan als ik ook zo’n buis tussen me frame van m’n si las?
graag reacties 😉
Groete Twan
19 augustus 2008 om 20:32 #432391Nee, geen stang. Veel mooier zonder stang en het heeft zowiezo weinig nut bij een scharnierende achterbrug.
19 augustus 2008 om 21:04 #432393idd. geen stang, is alleen mooi als je echt een racer maakt, vind ik dan :p
en zoals michel al zegt, het voegt niks toe… -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.