Vespa-Ciao.NL
:: Na tijdje uitslaan

Home Forums Techniek Problemen oplossen Na tijdje uitslaan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tommetje
    Topic starter

Hallo mensen.

Nadat mijn citta eindelijk weer liep.
      Het volgende, heb een tijd ongestoord kunnen rijden maar nu het volgende.
      Als ik ongeveer 600-700 meter heb gereden, viel hij ineens uit met het befaamde ‘bwoap’ geluid.
      Volgas aanlopen ging niet, klein drukje aanduwen zonder gas liep die perfect stationair, gas geven ‘bwoap’ en uit.
      Had toen met me ontluchtingsschroef en tankdop lopen klote, nou leek het vacuum te zijn en ging naar 5 min weer voor 100 meter aan.
      Vandaag weer het zelfde , ik ging even een rondje rijden en toen ik de straat inkwam ‘bwoap’ uit.
      Luchtschroef zat er niet op, tank zit stampvol en benzinekraantje loopt goed door.
      Tevens 3 spoelen geprobeerd, 3 condensators en contactpuntjes zijn goed.
      Geen vuil in carb en orgineel luchtfilter.
      Kan het zijn dat er onderweg water in mijn filter/carb is gekomen dat hij daardoor uitvalt.
      Of hebben julie ideen tips of dit meegemaakt?
      Hoor ’t graag, word er helemaal gestoord van.
      Hij trekt tevens ook geen valse lucht, staat zat compressie op.

bvd

! Joor !

compressie en valse lucht hoeven niks met elkaar te maken te hebben he.
        valse lucht kan ook via de carterhelften en/of de carb komen.

Tommetje
        Topic starter

Snap ik.
          Dacht ook dat ik daar een antwoord over zou krijgen, maar ik heb geen valse lucht.
          Dat is uitgesloten, carb is schoon, alleen best vaak lekt hij en ligt er de volgende morge een plasje onder mijn brommer.
          Kan dit te maken hebben dat ook tijdens het rijden, mijn vlotter soms overstroomd?
          O

lightlord
          Donateur

TOm dat kan heel goed de reden zijn… dat je vlotternaald blijft hangen..carb marg niet lekken als hij uit staat.
            Even schoon maken of een nieuwe erin en weer testen.

Je ware pubertijd duurt je leven lang
            Lightlord's Dizzy/Gypsi

Tommetje
            Topic starter

Probleem nog steeds niet opgelost, vlotter bleef idd hangen, opgelost en gaat nu weer soepel op en neer.
              Carb lekt niet meer, had vandaag denk stuk van anderhalf kilometer ongestoord kunnen rijden.
              En ja daar ging die weer, kreeg hem een kwartier weer niet aan, dus op loopstand naar me huis gereden, halverwege nog keer geprobeerd.
              Nee doet het nog steeds niet, hij gaat wel aan en blijft stationair lopen maar als ik gas geef bwoap en hij is weer uit.
              Kom ik straat in, ik dacht nog keer proberen, ja hoor hij ging aan.
              Ik ben echt ten einde raad, heb denk ik tot nu toe wel alles geprobeerd.
              Helpen julie mij uit de brand?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.