Vespa-Ciao.NL
:: Na rollerbank niet meer te starten

Home Forums Techniek Problemen oplossen Na rollerbank niet meer te starten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespa-Service
    Topic starter

Ik ben van de week bij de RDW geweest om een Ciao snor te laten keuren. Na de rollerbank reed ik het RDW pandje uit en vervolgens sloeg de motor af en was hij niet meer aan te krijgen. Het leek net of ie warm of vastliep maar dat kwam niet naar boven toen ik het geheel uit elkaar heb gehaald. Ik heb dit al eerder gehad met een CP blok maar deze keer was het met een electronisch blokje en heb in beide gevallen de oorzaak nog niet gevonden.

Hij grijpt momenteel helemaal niet meer aan. :'(

jeffrey17
      Bijdrager

bougi kapot geslagen of bobine en als die ploft als je hem aanloopt je zuigerveren naar kijken
        en net waT je zegt hij grijpt nie aan kopeling nakijken meschien dat je lager uit je sigment schoen is

TimoO_
        Donateur

haha

bobine.. bespaar je de moeite, die dingen gaan haast nooit kapot.. bougie kan. als ie ploft bij et aanlopen komt het vaak door een doorgeslagen spie (verlate ontsteking). in je segmenten zitten geen lagers.

dat ie niet meer aangrijpt moet de koppeling zijn, dat wel. haal deze eens uit elkaar en spuit er zowiezo eens even wat remreiniger op. misschien dat je segementen wat vet zijn. en zowiezo het boeltje even na kijken. check ook even je compressie enzo na, effe aan de krukas draaien om te voelen of er iets mis is.

wat merk je er voor de rest nog aan? want er kan natuurlijk vanalles kapot zijn. vonkt hij? vervang de bougie es en misschien moet je eens je spietje nakijken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.