:: Na jaren afwezigheid weer terug
-
FSC 72Topic starter
Heey allemaal,
Ik heb laatst mijn oude liefde weer eens onder een dikke laag stof vandaan gehaald, ik had er al zeker een jaar of 8 niet meer mee gereden en inmiddels lag het motortje ook al een paar jaar uit elkaar in kratten in de garage. Ik heb de Ciao al bijna 25 jaar dus het werd de hoog tijd om hem weer eens in oude glorie te herstellen! Ik had nog een nieuwe DR Evo liggen en mn carters waren niet meer geweldig dus heb ik besloten om voor een Speed Engine te gaan in combinatie met een 13/13 en Gianelli Original Power. Mijn doel is om rond de 65/70 km/uur uit te komen met een 80 poulie, maar de topsnelheid is eigenlijk niet echt belangrijk, de tijd van het continu volgas rijden ligt inmiddels wel achter me. Na een flinke poetsbeurt, het blokje opbouwen en inbouwen van alle nieuwe onderdelen heb ik inmiddels een km of 60 erop gereden. Ik was helemaal vergeten hoe enorm leuk het rijden op een Vespa is! Daar zit je dan, bijna 40 en weer helemaal verliefd op mn eerste brommertje…

Vandaag heb ik me ook nog een di Blasi gekocht, ik had er tot vorige week nog nooit van gehoord maar na het zien van een Youtube filmpje heb ik eens op marktplaats gekeken en er stond er eentje in de buurt dus is het die geworden. Een ontzettend leuk hebbeding die opgevouwen in iedere kofferbak past en ideaal om met de camper of caravan mee op vakantie te nemen.

Ik zal een paar ervaringen over de gebruikte onderdelen in de daarvoor bedoelde topics plaatsen en heb ook al meteen een vraagje over de 12-14 SHA carburateur van de di Blasi dus dat zal ik ook in de juiste afdeling plaatsen. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de voortgang van de projectjes.
Groeten!
JelleModerator
Welkom terug. Die diblasi’s werden rond begin 2000 hier gebruikt als een soort naar huis taxi met eigen auto.
Kon je die gasten bellen en dan kwam er iemand op zo’n diblasi’s en die zette hij dan in je kofferbak en reed je met je eigen auto naar huis. Ideaal voor tijdens het stappen. Kon je gewoon drinken en toch kwam je met auto en al thuis.
FSC 72Topic starter
Wat een geniaal idee! Ik voel een bedrijfsplan aankomen 
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.