Ik heb een vespa si, ben al een tijdje aan het knutselen geweest met het beestje.
Ik kan er niet thuis aan sleutelen, maar bij een vriend, dus progressie heeft soms wat lang geduurd.
Hoe het is gelopen sinds een maand of 2: af en aan kunnen rijden. Totdat er iets met de ontsteking leek te zijn. We hebben alles nagelopen, er is een vonk, geen valse lucht. er komt ook brandstof bij de bougie.
Na een goede maand dingen proberen en heel hard nadenken toch maar een ander blok gekocht. Alles is heel netjes, nieuwe ontsteking, punten goed afgesteld, cillinder helemaal nieuw. Nu deze eronder gezet, maar alsnog geen lopende brommer.
Nu gaan wij er van uit dat het probleem buiten het motorblok moet liggen, kan eigenlijk niet anders.
Ik ga binnenkort een andere bobine proberen. Ook gaan we kijken of de bougie wil vonken als die in de cilinderkop zit.
We zijn er nu zo lang mee bezig dat het moeilijk is om te zeggen wat er wel of niet gedaan is aan het eerste motorblok. Daarom wilden we vanaf 0 beginnen, maar dat heeft dus ook geen succes gehad.